Zdravím, odešel mi kloub kardanu u převodovky, motorka začala vibrovat do stupaček, pak jsem si všiml vyskocene manžety mezi kardanem a převodovkou, ze které koukal obroušený kloub kardanu jak v ty nohavici lítal, naštěstí nepraskl ale je v kloubu hrozná vůle. Rešil to někdo ? Doporučíte mi nějakou firmu po osobní zkušenosti, nechci to dělat za dva roky znovu nebo jaka je ideální spolehlivá a ekonomická oprava ( pro novej do BMW nejdu, nejsem milionář). Jinak jsem koukal po netu na starší, našel jsem jeden za bura ale kdo ví co má za sebou, tenhle odešel po 113 tis, motorku mám od 30 tis a jezdím z 90 % Silnice klidnou jízdou. Radši bych asi někoho na repas než koupit jetej a dělat to za dva tři roky znovu ( nejezdím 30 tis ročně) jinak je to na 1200gsa 2006 . Díky za rady.
Kup novej... Kazdej ti to stejne poradi... Je to sice darda, ale mas na 100tkm klid.
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Já před 3roky, řešil kardan na 2007 najeto 115tisic km, sehnal jsem za 5tisic z bouračky, vyměnil za odpoledne a najel už něco přes 30 tisíc km... Mám stále ten starej a myslím, že ten křížek by měl i jít s repasovat, zatím leží v dílně.... Je to asi risk koupit starší ale to je vždy, u nákupu starší moto...
"Žij svůj sen"
Mě Toník vyměnil kardan za použitej a vydržel skoro 160tis km (+ km, co na něm byly u předchozího majitele ).
Letos mi na něm vyrezl kloub a nechal jsem ho repasovat (výměna obou křížků).
Na repasovaným mám najeto jen 3tis km, takže nemůžu soudit, ale logicky- ty křížky i všechny ložiska jsou naprosto nové a na úplně novém kardanu novější nebudou Jde jen o to, aby se neprotočila guma (tlumič rázů) a to na svém kardanu podle stylu jízdy dokážeš zhodnotit líp, než na kardanu z druhý ruky, když nevíš, kdo na tom co dělal a jak s tím jezdil.
Repase bych se určitě nebál a v Bíteši, na rozdíl od Prahy, ti to udělají levně a rychle
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Mě Toník vyměnil kardan za použitej a vydržel skoro 160tis km (+ km, co na něm byly u předchozího majitele ).
Letos mi na něm vyrezl kloub a nechal jsem ho repasovat (výměna obou křížků).
Na repasovaným mám najeto jen 3tis km, takže nemůžu soudit, ale logicky- ty křížky i všechny ložiska jsou naprosto nové a na úplně novém kardanu novější nebudou Jde jen o to, aby se neprotočila guma (tlumič rázů) a to na svém kardanu podle stylu jízdy dokážeš zhodnotit líp, než na kardanu z druhý ruky, když nevíš, kdo na tom co dělal a jak s tím jezdil.
Repase bych se určitě nebál a v Bíteši, na rozdíl od Prahy, ti to udělají levně a rychle
Zkusím ten repas, teda až ho dnes dostanu z motorky, vytáhnout nešel ani když jsem ho pod manžetou u převodovky zkoušel odpačit aby se vycvaknul , takže musím sundat celou nohavici, ať mám k němu lepší přístup. Pak se uvidí jestli budou ko jen ložiska a půjde zrepasovat nebo je to celý pokroucený když nejde ven. Děkuju za odkaz na kardany Bíteš Tondo, zrovna ve čtvrtek jedu na Moravu tak se tam stavím osobně ať mi řeknou co a jak.
Mr GS napsal:
Mě Toník vyměnil kardan za použitej a vydržel skoro 160tis km (+ km, co na něm byly u předchozího majitele ).
Letos mi na něm vyrezl kloub a nechal jsem ho repasovat (výměna obou křížků).
Na repasovaným mám najeto jen 3tis km, takže nemůžu soudit, ale logicky- ty křížky i všechny ložiska jsou naprosto nové a na úplně novém kardanu novější nebudou Jde jen o to, aby se neprotočila guma (tlumič rázů) a to na svém kardanu podle stylu jízdy dokážeš zhodnotit líp, než na kardanu z druhý ruky, když nevíš, kdo na tom co dělal a jak s tím jezdil.
Repase bych se určitě nebál a v Bíteši, na rozdíl od Prahy, ti to udělají levně a rychle
S tím souhlasím, radši bych repasoval můj, pokud to půjde, když vím, že ma vše najeto v klidu a více méně po silnici než pokoušet štěstí s jetym kardanem.
Tak jsem ho vyndal a ložiska na křížku jsou ko, jsou trochu pomlácený dvě okna, snad to nebude tak hrozný a nejsou křivý. Už jsem volal do Bíteše a ve čtvrtek to tam vezu, ať mi řeknou co se s tím dá dělat.
svobodakT přiložený následující obrázek:
Myslim ze se tu otem celou dobu pise...ve velke bitesi ti to prekrizkujou ale nesmi to byt rozmlaceny. Mam pocit ze zhruba 1500 jeden krizek.
Kupredu spatki ni krok...
Taky jsem dával kardan na repasi. Odešel mi kříž u převodovky. Bylo to do druhého dne hotové a cena do 1000,- Kč. Bylo to v Horce u Olomouce.Než jsem motorku prodal najezdil jsem s tím cca 30 000,-km.
Bohumil napsal:
Ja myslim zes to mel rovnou hodit prez plot...
A koupit v BMW za 23 novej , to bych ale nesměl bejt takovej drzgresle Dostal pěkně zabrat, celkem rychle se takhle zřídil. Celou dobu makal bez jediných známek, že jde do kopru, najednou motorka začala při odlehčení
na nerovnostech vibrovat do stupaček, tak jsem s tím dojel cca 15km v klídku domů a takhle dopadnul.
pavelpv napsal:
Taky jsem dával kardan na repasi. Odešel mi kříž u převodovky. Bylo to do druhého dne hotové a cena do 1000,- Kč. Bylo to v Horce u Olomouce.Než jsem motorku prodal najezdil jsem s tím cca 30 000,-km.
Zítra jedu do Bíteše tak uvidím co mi řeknou až ho uvidí, po telefonu pan ríkal, že na místě mi hned řekne jestli to půjde ještě dát do kupy a když joo je to do druhého dne. Cenu nevim ale koukal jsem, že křížek vychází na 700 Kč tak doufám, že mi z toho za pár korun udělají zase novej
Tak se to trochu protáhlo ale už mám kardan hotovej. Odvezl jsem ho do Bíteše, kde mi pan řekl, že jedno oko už je natažené a nepůjde to zrepasovat ale že zkusí sehnat poškozenou část někde v Německu. Bohužel to se nepovedlo, takže jsem pořídil kardan s jedním kloubem v pořádku a druhým rozlomenym od místního clena, tímto Praskinovi děkuji, poslal ho jako zdroj dílů do Bíteše a tam mi během třech dnů zrepasovali oba klouby a už mám kardan doma. Cena za repas obou kloubů 2800 Kč + DPH což je zlomek ceny noveho kardanu a mám snad na 100 tis/km zase pokoj.