Dobrý den všem přátelé. Chtěl bych Vás poprosit o radu.Jsem měsíc hrdým majitelem ge esa 650 twinspark rv.04 a ačkoliv před koupí jsem tohle forum nesčetněkrát pročítal abych se seznámil s případnými neduhy tohohle motocyklu a pobral tu mnoho cenných rad a zkušeností stala se mi následující věc,,,jedu si to takhle po brně,dojíždím na semafor podřazuji,a najednou mi v motoru jakoby cvakne(kovová rána) motor zdechne a po vyřazení a zkoušení opětovného nastartování startér točí ,ale nic...tak zkouším znova nastartovat ,kontrolky trochu pohasínají jako by byla špatná baterka ale když tomu startování pomáhám i přidáním plynu tak motor naskočí a jakoby nic zase jedu dál. Stalo se mi to už jednou tak 14 dní před tem zas dojíždím ,rána motor zdechne .ale tehdy to šlo hned nastartovat a jelo se dál. Poprvé sem si myslel že s motorkou nejsem sžitej a chyba je na mé straně ale teď vím ,že asi nebyla. Podotýkám že baterka je fungl nová tak těžko říct. Poradte prosím,díky.:-)
Upravil milhaus112 dne 05.05.2019 19:42
Těžko říct , já mám jednosvíčku. Kovový cvaknutí mi to dělá při vypnutí motoru. Dakar je fakt náchylnej na baterku. Taky jsem každou chvíli dával novou - teplota ,ale najezdím 20kkm, nabíjím a dolívám jen v zimě. Teď tam mám nějakou gelovku od Ježka. Ještě jsem tam nelez, tak nevím jakou. Ale píšeš, že máš funglovku. Krátký jízdy startům taky nedělají dobře. Ne, že by nenastartovala, ale trápí se. Svíčka DR8EIX taky pomohla. Napadá mě jetej palivovej filtr. Pak čerpadlo, ale s tím jsem zatím problém neměl ,tak nevím jestli je to možný. A jinak se startuje bez plynu.
Upravil xarrow dne 09.05.2019 20:55
Mě šestpade při pouštění plynu občas taky chcípala, přesně jak popisuješ. A většinou za to mohly kovový piliny na čidle ABS na zadním kole :-). Je ti divný, ale stačilo ho očistit a vše zase ok. Nepřišel sem na to sám, ale v nějakém vlákně tady, kde se to řešilo ;-)
Upravil Tomcz dne 10.05.2019 06:09
Tomcz napsal:
Mě šestpade při pouštění plynu občas taky chcípala, přesně jak popisuješ. A většinou za to mohly kovový piliny na čidle ABS na zadním kole :-). Je ti divný, ale stačilo ho očistit a vše zase ok. Nepřišel sem na to sám, ale v nějakém vlákně tady, kde se to řešilo ;-)
Zdarec,
mám stejný stroj jako milhaus112. 04 dvojsvíčka. A občas se mi to stane taky. Jakoby kovová rána a motor se zastaví. Hlavně se mi to stalo párkrát při studeným startu, ale i za tepla. Pak většinou normálně nastartuje.
Ptal jsem se na to i v servisu, kde mi dělali olej atd., ale jim se to tam zrovna za celou dobu nestalo a když jsem se jim to snažil popsat, tak netušili co by to mohlo být...
jpbmw - takže říkáš, napínák rozv. řetězu? A co prosím obnáší výměna? Myslím cca cena a jestli se to dá zmáknout doma na koleni. Úplný nemehlo snad nejsem... Nebo raději v servise?
je to uz dlouho, cca 13 let, ale mel jsem 650 r.v.2000 a pri jednom startu se ozvala rana a motor nechtel nekolik minut naskocit, pak chytnul a zevnitr se ozival kovovy zvuk, napinak rozvodaku se zasekl a nenapinal listu s retezem, vymenil jsem ho a dobry, je dobre pristupny myslim na levem kraji zadni steny motoru, cena taky nebyla nijak dramaticka,ale ted koukam na realoem a docela podrazili, 11317710986, cena 1700,-, jo a doma to urcite sam udelas
Upravil jpbmw dne 03.06.2019 22:05
Ještě taky dovede potrápit prasklá gumová příruba mezi hlavou a vstřikováním. Střelí to do sání a pak se tomu nechce startovat.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Díky za rady. Přikláním se k tomu napínáku ale měl jsem moto na servisu u Dagra a říkal že napínák a řetěz jsou tak v pulce životnosti. Mám najeto 38tis...nevim. Zatím se mi to potřetí ještě nestalo tak uvidím.
Otevřu tohle starší téma, ikdyž milhaus112 už výsledek nenapsal. Taky mi Dakar před 2ma týdny zdechnul při ohřívání před jízdou a nechtělo se mu startovat. Vím, že mám slabší baterii, ikdyž byla plně nabitá, tak při startování spadla pod 10V a i po jízdě tam bylo rychle nějakých 12.5V.
Nicméně proč píšu - po druhém nastartování se mi začalo ozývat cvakání z levé strany válce. Identifikoval jsem to jako napínák, protože za půl minuty to ztichlo a už se neozvalo. Má smysl ho hned měnit nebo je to normální? Motorka byla předtím vymrzlá, chtěl jsem se kousek projet protože se oteplilo na 3 stupně Na tachometru je teď asi 61 tisíc, jestli to sedí bůh ví.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Slavek-xxx: neplašil bych - viděl bych to na slabší baterii. A napínák bych taky zatím neměnil - může to být opravdu velmi hustým studeným olejem. Ještě bych být tebou vyčkal na "normální" počasí.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...