.....kedže som neuposluchol dobre mienene rady typu,, hoši neperte to tou wapkou,, tak som v vo štvrtok vywapkoval moto wapkou a sa mi to vratilo 12hodin v noci Rumunsko a bim zrazu prestal ist tachometer a rozsvietilo sa ABS......časom tacho nabehlo a po zastaveni a znovu naštartovani aj ABS ...tak som mal zabavu a trochu strach aby sa to nebloklo......inač ak niekto viete ktore čidlo meria rychlost a kde je umiestnene?
U motorek si nejsem jisty, ale u aut s ABS systemem jde informace o rychlosti auta z ABS cidla. Je logicke ze by to bylo u motorky to same, kdyz se rozsvitila ABS zarovka
GS - LONG WAY ANYWHERE
Mě se stalo přesně to stejné v poušti v Tunisu. Blikalo ABS a blbnul tachometr. Lítala ručička a pak přestal úplně. Nakonec mi začalo hučet v diferáku a bylo vymalováno. Čidlo ABS úplně obalený šponama, olej plnej špon a když jsem odpojil kardan od diferáku, tak jsem zjistil, že je v háji ložisko na hrušce. Ale už bylo pozdě, protože to soukolí bylo pořádně opotřebovaný.
********************************************
BMW R1200 GS Adventure ......... super stroj!!!!
Jízda na motorce je dobrá droga :-) ... a FORD je LORD
jo jo... měli jsem na 1200GSA ten samej problém už několikrát. Nejde ABS ani tacho...zadní čidlo chlupatý pilinama... je to předzvěst šmelcovačky.... Někdy ale stačí včas vyměnit olej a dál sledovat vývoj událostí. U pár strojů se to zastavilo a jezdí dál. Neotálej, vypusť olej a prohlídni jej.
Upravil Cyril dne 14.04.2009 21:12
www.cyrilmoto.com
www.chronoshop.cz
Že se to zastaví výměnou oleje?? No nevím!!! Zastaví se pouze ty chyby tachometru a blikání ABS, ale jenom dokud se zase nezasviní olej. Řekl bych, že je to spíš předzvěst špatného ložiska na té hrušce. To mělo u mně vůli jak prase a myslím, že když se včas vymění, nemuselo by se to soukolí poškodit.
********************************************
BMW R1200 GS Adventure ......... super stroj!!!!
Jízda na motorce je dobrá droga :-) ... a FORD je LORD
......tiež ma napadlo to čidlo obalene pilinami ale ked už smola tak smola ako som sa chystal že zhodim zadne kolo a pozriem tak sa mi utrhol zadny stojan...asi dosledok off roadu jesenneho charakteru minuleho roku......olej som menil pred 10000km spat......volu som nepozoroval ale začalo smoklit gufero tak asi budu ložiska v haji však asi maju aj narok 62000km
Pokud jsou v oleji (na čidle) piliny u motorky, která má nakrouháno přes 30tkm, může to být samozřejmě načatý ložisko, soukolí nebo v horším případě všechno dohromady. Pokud však u pečlivějších majitelů 12tek měníme olej do 20ti tisíc, nebo úplně poprvé, jsou tam nezřídka špony vzniklé záběhem a často také rozemleté zbytky nehliníkových-magnetických částí. Na docela lajdácké očištění jedotlivých komponentů před montáží strojů ve fabrice jsem byl upozorněn známým, který je 15let zaměstancem motycklové divize BMW v Berlíně. Jestli je načaté ložisko,nebo soukolí lze někdy vyčíst z pilin. Bohužel ne vždycky. Děláme teď na jaře výměny oleje v kardanech a v převodovkách v rámci servisů u 12tek docela často a většinou vyteče olej úplně černý, plný blivajzů. Málokdy je to tak pěkný, pouze provozem špinavý olej jako u 1100-1150.. Přikládám fotky výměny oleje u 3 motorek z posledního týdne....
Cyril přiložený následující obrázek:
Cyril napsal:
Pokud jsou v oleji (na čidle) piliny u motorky, která má nakrouháno přes 30tkm, může to být samozřejmě načatý ložisko, soukolí nebo v horším případě všechno dohromady. Pokud však u pečlivějších majitelů 12tek měníme olej do 20ti tisíc, nebo úplně poprvé, jsou tam nezřídka špony vzniklé záběhem a často také rozemleté zbytky nehliníkových-magnetických částí. Na docela lajdácké očištění jedotlivých komponentů před montáží strojů ve fabrice jsem byl upozorněn známým, který je 15let zaměstancem motycklové divize BMW v Berlíně. Jestli je načaté ložisko,nebo soukolí lze někdy vyčíst z pilin. Bohužel ne vždycky. Děláme teď na jaře výměny oleje v kardanech a v převodovkách v rámci servisů u 12tek docela často a většinou vyteče olej úplně černý, plný blivajzů. Málokdy je to tak pěkný, pouze provozem špinavý olej jako u 1100-1150.. Přikládám fotky výměny oleje u 3 motorek z posledního týdne....
uz jsem se ptal jinde, ale nikdo neodpovedel, tak se zeptam i tady....u 1150 jsem dnes menil olej v kardanu a vytekla mi taky cerna srajda i kdyz jak tak koukam na ty 12GS tolik cerna stracka to zas nebyla, minula vymena byla tusim docela cistej olej. Je to normalni, nebo je neco v coudu? Zadny spony nebo piliny tam ale nejsou.Najeto mam uz pres 60 tis. km. Diky
Upravil brtnik dne 14.04.2009 23:04
Trochu záleží na druhu použitýho oleje, režimu ve kterým motorka "pracuje" a na dalších faktorech. Například jestli nevnikla při brodění přes odfuk do hrušky voda, častá jízda na plný plyn třeba po dálnici a tak dále. Sorry, myslím, že tu ale trochu plevelíme vlákno. Bylo to " když na 12ctce nefrčí tacho a ABS...."
www.cyrilmoto.com
www.chronoshop.cz
......v pohode kludne plevelte ved je to tu na pokec hlavne o problemoch.......ja som tiež pri vymene vypustil čierny maglajz ale nejake spony v tom som neregistroval...akurat na čidle magneticka špina jemnosti grafickeho prašku.......keby už bol problem s ložiskami kolko by prosim stala vymena ložisk tesneni aj pracou? a hlavne odbornik ktory by mi to vedel urobit?....dakujem
.......tak že aj po vyčisteni kontaktou bol som na UA cyba sa stale dookola opakovala........vyriešilo to odpojenie a male prihnutie kontaktou zadneho čidla pod sedadlom pod tou plastovou miskou a to same pod sedlom pod ramom,odvtedy je pokoj a to som aj brodil,padal,atažky off road.......takže ak by niekomu blblo tak nech skusi tie kontakty maličko jeden do jednej druhy do druhej strany ohnut
Kdyz uz je rec o tachometru,tak doporucuju zkontrolovat si obcas dotazeni sroubku,co drzi nahon dole na vidli.Me se sroubek poridil sam odsroubovat,predpokladam ze pri off-road.Jak ten bovden zustal viset jen tak na volno,tak z nej vypadl nejaky mezikus a musim si objednat novy nahon.Sice to neni zavada kvuli ktere by se nedalo jezdit,ale prece jenom je lepsi,kdyz tachometr funguje.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!