Zdravím pánové.
Prosím o radu. Seřizoval jsem ventily na svém BMW R 1200 GS 2005, výfukové 0,30, sací 0,15. I po seřízení slyším cvakání od motoru.
Při rozdělání jsem si všiml, že výfukové ventily na obou stranách i po seřízení cvakají (když za ně vezmu a zamelu s nimi)...je to normální? Popř. jsou tam nějaké podložky, které nejsou normálně vidět a které by byly vymačkané? Popř. co jiného může tento cvakavý zvuk způsobovat?
Zkoušel jsem vůle a je to nejvíc slyšet pokud vezmeš za vahadlo ventilů a hejbeš s ním ve směru od ventilu - tzn. jako při nastartovaném motoru. To cinknutí se ozve vždy, když je vahadlo v pozici při otevřeném ventilu - na konci svojí dráhy od ventilu...snad jsem to popsal srozumitelně
A ventily jsou seřízené na 0,15 sací a 0,30 výfukový...
Tak zkusím takhle...oddělám víka a vidím vahadla ventilů...vezmu za ně a zkusím s nimi zahejbat jaká je na nich vůle - seřídím na 0,30a na 0,15 a i přesto výfuková vahadla cvakají když s nimi zahýbám - strčím měrku, natěsno se tam vleze 0,30 a stejně při pohybu s vahadlem v rámcí té vůle je slyšet cvakání...axiální vůle jsou ok...
Na obou vlacích jsou vůle udělaný stejně...možná těším pitomost, ale po přechodu z Japonských čtyřválců jsem jak v jiném světě s touto motorkou, resp. s chováním motoru ????