neco malo mi zbyva do vymeny oleje a premyslim jestli to menit "na zimu" nebo to nechat az na jaro .... trochu jsem samozrejme pohledal diskuze, ale je to tak 50/50
(vymenit pred, protoze tam je pres zimu humus vs az na jare, protoze to zbytecne promrzava, .... etc)
jeste nejakou tu tisicovku letos najedu, tak to neni tak akutni, ale i tak by me zajimalo:
- co kdo na to ?
- a proc zrovna tak ?
Ja jsem pro vymenu pred zazimovanim moto stoji s cerstvym olejem najare to nepromazes usazenejma srackama a v posledni rade nemam na jare cas
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Jestli mas teplou garaz, vymen si ho kdykoliv. Jestli ne, menil bych az na jare. Duvod: zima pri praci a zmrzly prsty
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Výměn ho hned je to přeci do tvé motorky na které chceš jezdit
Udělej ji dobře ona se ti potom odvděčí
Auto nebo moto taky umejes čistou vodou a ne spinavou
Jídlo si dáš taky radši čerstvý a ne týden z lednice
Máš motorku za půl milionu a víc a řešíš investici za pár tisíc
Za 25 let co jezdím moto se mi nestalo že by v zimě motorka stála víc jak 14 dní
..vymen ho hned. U nas mistni indiani letos neobchazej baraky a nesbiraj drevo na topeni... .takze jejich samani asi vi, ze bude mirna zima = pujde jezdit...
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
rstd napsal:
Výměn ho hned je to přeci do tvé motorky na které chceš jezdit
Udělej ji dobře ona se ti potom odvděčí
Auto nebo moto taky umejes čistou vodou a ne spinavou
Jídlo si dáš taky radši čerstvý a ne týden z lednice
Máš motorku za půl milionu a víc a řešíš investici za pár tisíc
Za 25 let co jezdím moto se mi nestalo že by v zimě motorka stála víc jak 14 dní
Myslím, že to neřeší kvůli penězům, ale kvůli tomu, že jestli mu promrzá garáž, tak na jaře odjezdit 10tis km na přemrzlým oleji není to, za co se ti motorka odvděčí
... a jen tak mimochodem, abych to měl o co opřít... i v manuálu na Dakara jsem měl psáno, že pokud budu motorku parkovat a provozovat v zimě, tak se mění olej po 3000km místo po 10ti ...asi už tenkrát věděli, že ten Castrol stojí za hovno
Upravil Mr GS dne 01.11.2019 10:59
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
xylem napsal:
neco malo mi zbyva do vymeny oleje a premyslim jestli to menit "na zimu" nebo to nechat az na jaro .... trochu jsem samozrejme pohledal diskuze, ale je to tak 50/50
(vymenit pred, protoze tam je pres zimu humus vs az na jare, protoze to zbytecne promrzava, .... etc)
dik
ja bych to udelal ted, radsi at je v motoru cistsi olej bez ruznejch potencialne korozivnich substanci.
NICMENE.. oleji vadi teploty pod nulu? To je mi teda novinka ... je to necim podlozene?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Samozřejmě, že přemrzlý olej vadí. Proto petrolejařské koncerny a tribotechnické laboratoře lobují za globální oteplování, aby si nemuseli lámat hlavu s vymýšlením oleje, který vydrží teploty 7°C a menší. Hlavně na sibiři je to velký problém, tam se v uživatelské příručce dočteš: udržovat oheň pod motorem po celou dobu v nečinném stavu. Někteří pro jistotu s otevřeným ohněm i jezdí, aby nepřišli o záruku. Správně se ptáš čím je to podložené. Tak většinou nehořlavými izolačními deskami z azbestu.
Můj kamarád Oleg Shatalov, který bydlí na východním předměstí Moskvy a do centra to má jen 410km, tvrdí, že už dvě zimy nevyměnil v Ladě olej. Všichni okolo mu říkají sebevrah. Nekecám.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Pokud měnit na začátku sezony, tak přeci netřeba prohřívat. Po x měsících je olej stečenej dolu až až. Studený zbytky pak ,,obzvláště citliví,, jedinci mohou nechat vykapat třeba přes noc. No ni?
Olej měním zásadně na jaře, protože si myslím, že přes zimu se do motoru a do oleje může dostat vlhkost a výměnou před zimou bych nový olej "znehodnotil".
Čerstvý olej potom doopravdy znamená čerstvý olej.
Já mám zimoviště v přístřešku kde pěkně protahuje
Za mě jsem toho názoru, že to co v tom oleji je teď za usazeniny, tak úplně ty stejný tam budou na jaře až to poprvé nastartuješ s ještě starým olejem, tak vzhledem k usazeninám to je jedno. Filtr na olej bude na jaře fungovat stejně jako na podzim.
Olej menim po 10tkm nebo jednou za rok. Delal jsem to tak vzdycky a na Bawu uz 10 let a zadnej problem. Myslim ze to zbytecne moc hrotite.
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Horacio napsal:
Olej měním zásadně na jaře, protože si myslím, že přes zimu se do motoru a do oleje může dostat vlhkost a výměnou před zimou bych nový olej "znehodnotil".
staci ho zahrat nad 100 stupnu a mas po vlhkosti AFAIK. Navic.. motorove oleje jsou hygroskopicke? No to teda nevim.. ano, DOT brzdovky jsou.
Upravil hicks dne 01.11.2019 12:25
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
To už je jak na Motorkari.cz.Vyměňujte pravidelně olej po intervalu určeném výrobcem (daném určitým kilometrovým proběhem nebo časovým obdobím - podle toho co nastane dříve). Samozřejmě není od věci udělat výměnu dříve, když motorka dostává větší "nářez" - časté jízdy na okruhu, častá jízda v terénu, městský provoz v kolonách, časté startování apod.
Jinak jestli na podzim nebo na jaře je absolutně jedno.
Např. když si koupím novou motorku BMW v červnu 2019, udělám první garanční servis po 1000km třeba za 14 dní v červenci 2019, a do konce roku najedu třeba celkem 6000km, tak přece nebudete zbytečně ten olej měnit, když ten interval výměny neproběhl (ani 10000km, ani 1 rok). Vyměním ho prostě až za dalších cca 4000km nebo když ty další 4000km z nějakého důvodu nedojedu, tak nejpozději do července 2020. Nic víc, nic míň.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Horacio napsal:
Olej měním zásadně na jaře, protože si myslím, že přes zimu se do motoru a do oleje může dostat vlhkost a výměnou před zimou bych nový olej "znehodnotil".
Čerstvý olej potom doopravdy znamená čerstvý olej.
Já mám zimoviště v přístřešku kde pěkně protahuje
Za mě jsem toho názoru, že to co v tom oleji je teď za usazeniny, tak úplně ty stejný tam budou na jaře až to poprvé nastartuješ s ještě starým olejem, tak vzhledem k usazeninám to je jedno. Filtr na olej bude na jaře fungovat stejně jako na podzim.
Dle rozboru který jsem viděl na dvou, tří a čtyřletém oleji, který byl ve vozidle které málo jezdilo k žádné degradaci nedochází ani ke snížení jeho mazacích schopností(vzorek z 5 aut). To jen pro zajímavost! Sám jsem na to koukal jako z jara a oleje měním pravidelně..., ale je otázka zase čím nás masírují výrobci.
Spitfire napsal:
Samozřejmě, že přemrzlý olej vadí. Proto petrolejařské koncerny a tribotechnické laboratoře lobují za globální oteplování, aby si nemuseli lámat hlavu s vymýšlením oleje, který vydrží teploty 7°C a menší. Hlavně na sibiři je to velký problém, tam se v uživatelské příručce dočteš: udržovat oheň pod motorem po celou dobu v nečinném stavu. Někteří pro jistotu s otevřeným ohněm i jezdí, aby nepřišli o záruku. Správně se ptáš čím je to podložené. Tak většinou nehořlavými izolačními deskami z azbestu.
Můj kamarád Oleg Shatalov, který bydlí na východním předměstí Moskvy a do centra to má jen 410km, tvrdí, že už dvě zimy nevyměnil v Ladě olej. Všichni okolo mu říkají sebevrah. Nekecám.
Pán miluje sarkazmus
Ale asi je ti jasný, že na sibiři v zimě nepoužívají 5w40, co se leje do LC.. to za první... a za druhý... nevím jak ty, ale já už jsem si dvojí kvalitu mezi EU a Východem (nejen) u ropných produktů vyzkoušel. Když ti řeknu, že po výměně oleje Castrol (neprokazatelně ) v Kyrgyzstánu jsem nemusel dolívat a dojel na něm 10tis km domů a po výměně doma za Castrol je to zase zpět ve starých kolejích a dolívám 2l + na výměnu, tak mě asi nebudeš věřit, co? ... ale to už je trochu mimo téma.
Já měním olej prostě po 10tis a neřeším, kdy to je, protože to je minimálně 3x za rok... ale rozhodně si nemyslím, že tomu oleji je jedno, jestli je v -10 nebo v +20°C, tím spíš, pokud je už značně jetej.
Dále je naprosto prokazatelný, že olej stárne, ikdyž se s ním nic neděje. Už jen kvůli tomu, že předpis na výměnu je 10tis nebo rok (ikdyby bez jediného namotaného kilometru), takže teď si tam nalít 4l nového oleje a za 5 měsíců v březnu při +5°C na to jezdit a řešit, jestli je to lepší, než tam těch 5 měsíců mít starej kyselej olej je debata na věčné časy a hodně štěstí těm, co to řeší
Já jsem jen chtěl napsat, že:
- pokud má někdo garáž, kde nemrzne, tak je nejlepší to vyměnit teď...
- pokud někdo ví, že mu to přes zimu přemrzne a přitom JISTĚ nebude jezdit, tak si myslím, že je lepší to tam nechat.
- a pokud někdo bude mít motorku v mrazu a přitom se bude pokoušet jezdit, kdykoliv to bude jen možný i přes zimu, tak je zase lepší to vyměnit teď, protože novej olej to snese jednoznačně líp, než starej a kdykoliv vykoukne slunko, tak může s čistým svědomím vyrazit, protože nebude jezdit se starou břečkou v motoru.
Ale to si musí každej zhodnotit a obhájit sám
Ideální je srdcař, kterej to teď vymění za olej s nižší hustotou a na jaře po oteplení zase za vyšší... ale takových "bláznů" je jen pár
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Však jo Já jen, aby řeč nestála. Ono a to musím zmínit, je teď docela velký problém s falšováním olejů. Stejná pixla, stejná barva, ale normu API a JASO to nevidělo ani z rychlíku. Bohužel se může stát, že tyto oleje se dostanou i do distributorských kanálů, ze kterých odebírají seriozní obchody. Nic prostšího než vydělat víc peněz(menší nákupka >lepší provize) za tím není. Bez laboratoře se falešný od pravého moc poznat nedá. Jak nenaletět, nevím. Jinak já dodržuju interval daný výrobcem a tím moje starost o olejovou náplň končí.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90