Kardan mazete len pri konci ? alebo ho cely vytiahnete a mazete aj pri motore?
Robil som to 1 krat po 28tis. Pri 15tis, moto dal predosli majitel moto riadne do autorizovaneho servisu a tam ho urcite nepremazali, bol takmer uplne suchy.
Mažu pravidelně každých 25let. Takže poprvé plánuji promazat za rok.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Me by treba prosím zajímalo, kdybych chtěl preventivně kardan zkontrolovat a event. promazat.... Stačí promazat jen ty drážky a čím nebo i klouby a čím ???
Orton - namažeš jen drážky. Jehly v křížkách nenamažeš - nejsou tam maznice.
Použiješ pastu BMW (Castrol) Molub Alloy TA.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Takže to není nic neobvyklý, že je voda v kardanu. Borci v Renocaru se dost divili, když jsem tam měl vodu a zrezlej kříž. Prej jsem to musel umývat wapkou. Nikdy. I v dešti jsem jel jen párkrát a umývám jen houbou ... a tak 2x do roka.
U lc je dost podezrele ze se tam dostane voda kdyz neni derava manzeta od kardanu.ty manzety u lc drzi jak hebrejska vira
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Nemám tolik zkušeností jako Milan ,ale stalo se mi v chladném počasí že po delší jízdě a následném vychladnutí motorky vlivem podtlaku vcucla zadní manžeta dovnitř a až když jsem ji odtlačil od kivky tak se vrátila zpět bylo slyšet zasičení vzduchu takže utěsněný to asi bude fakt super.Řešil jsem to ve svém tématu kdy jsem si myslel že je něco s kardanem nebo s koncovým převodem a to zadní křížek počítal o manžetu viz Zde:https://www.bawor...d_id=37342Možnost diagnostiky BMW
Mám dotaz
momentálně jsem dělal údržbu 83000 a z dlouhé chvíle jsem vyklopil zadní náhon. Zadek kupodivu docela v pořádku, žádný bordel jen nepatrně koroze na povrchu kardanu - drážky čisté bez vůle. Chtěl jsem vyndat kardan celý a trochu ho očistit a umazat vazelínou, ale v drážkách na výstupu z převodovky je to poněkud zamrzlé, zkoušel jsem přes mosaz pár drobných ran při otáčení kolem dokola, ale vrchní kardan se v drážkách nehne. Nastříkal jsem to uvolňovačem a zatím čekám. Je na to nějaký postup – stahovák (bojím se roztrhnout náhon v půlce). Nebo se mám tvářit že o tom nevím a být rád že není vůle v drážkách, napatlat to bílou vazelínou - zadělat manžetu a jít od toho?
Videii o udrzbe je na YT vela... su sice po anglicky, ale da sa z toho pochopit dost... v niektorych uvadzaju aj predpisane utahovacie momenty YouTube Video
carlospinetos napsal:
Mám dotaz
momentálně jsem dělal údržbu 83000 a z dlouhé chvíle jsem vyklopil zadní náhon. Zadek kupodivu docela v pořádku, žádný bordel jen nepatrně koroze na povrchu kardanu - drážky čisté bez vůle. Chtěl jsem vyndat kardan celý a trochu ho očistit a umazat vazelínou, ale v drážkách na výstupu z převodovky je to poněkud zamrzlé, zkoušel jsem přes mosaz pár drobných ran při otáčení kolem dokola, ale vrchní kardan se v drážkách nehne. Nastříkal jsem to uvolňovačem a zatím čekám. Je na to nějaký postup – stahovák (bojím se roztrhnout náhon v půlce). Nebo se mám tvářit že o tom nevím a být rád že není vůle v drážkách, napatlat to bílou vazelínou - zadělat manžetu a jít od toho?
No ja som ho vybral prave vcera , a siel tazko . Mal som to dolu normalne hrdzave ,tak som ho chcel namazat aj pri motore.
Omotal som okolo neho gurtnu a vymykal ho von.
Ale rozmysli si to dost tazko pojde aj spat. Ak by som nedal dole
cely zadny nahon , tak by som ho asi spat nedal. Celkom som bol
zufaly