Ahoj, má někdo také "špatnou" zkušenost jako já? Svištim z jihu po dálnici, píchnu. Jako už asi po desáté v životě.. Vrut se šroubovicí a 2cm dlouhým dříkem bez závitu.
Gumy viz výše, najeto málo přes 5 tis km. Hloubka vzorku přes 5 mm.
Než jsem dojel k pumpě v gumě díra cca 5 - 6 mm, ale šroub ven nešel, tak to mělo cca 1,8 musel jsem šroub vytočit. Sprej nefungoval, pomohli mi kluci okolo s knoty. Nicméně, po aktuální opravě hříbkem zevnitř a lepidlem mi začíná guma kolem opraveného místa praskat. Zatim se jen rozlejzají asi tři mikropraskliny cca 1 - 4mm na délku od středu opravy. Když se pneu ohřeje je to neviditelné, když to kontroluji studený, je to vidět. Ale vyfotit se mi to nepovedlo. Pneu neutíká, tlak si drží, ale tohle se mi zatim nikdy nestalo. 15 let opravuji a přezouvám u stejného člověka (kamaráda). Ptal jsem se nic zásadního při opravě nepozoroval. Je to cca 3 cm od středu pneu, tedy přesně na hraně, kdy se pneu bortí/je v kontaktu se silnicí při jízdě rovně. Kamarád to prý zažil kdysi na staré pneu, která pak udělala bouli a praskla podélně, ale prý je to více než 20 let. A byly to Mitasky.
GSA na těhlech pneu drží dobře, sice se zadek jeví, že bude mít trochu schody a bude oskákaná za dalších 10 tis.. Ale nechci se dožít, že by mi to někde bouchlo až zas povalim... Nevím jestli to řešit, nebo radši koupit gumu novou. Má tedy někdo obdobnou zkušenost? díky
Já si myslím že obav máš víc než dost. Tak to sundej a kup si novou. Nebo když Ti někdo napíše kašli na to je to dobrý tak se přestaneš bát? Dělej podle svýho instinktu a vyhoď to.
Racek napsal:
Já si myslím že obav máš víc než dost. Tak to sundej a kup si novou. Nebo když Ti někdo napíše kašli na to je to dobrý tak se přestaneš bát? Dělej podle svýho instinktu a vyhoď to.
Racek napsal:
Já si myslím že obav máš víc než dost. Tak to sundej a kup si novou. Nebo když Ti někdo napíše kašli na to je to dobrý tak se přestaneš bát? Dělej podle svýho instinktu a vyhoď to.
Pokud by člověk neměl obavy z neznámého, byl by minimálně blázen. To není odvaha.. Proto píšu, že se mi to u žádné pneu nikdy nestalo. Lepil jsem toho dost, a na knot jsem jezdil s TKC dalších 6 tis km, kdy šla guma dolů kvuli nedostatku vzorku a návratu z daleka..., jen s TKC jsem málokdy jezdil na víc než 120, respektive asi nikdy.
A ptám se na to jestli s touto gumou má někdo podobnou zkušenost.
V minulosti v hrubým vzorku mi to šlo vždy do slabého místa v pneu max 3- 4mm. Tady je to v nejsilnější části tedy 5mm masa/špalek gumy + nosná část 3mm. Řekněme tedy 8mm silná vrstva.
Při ohledání v jiném pneu servisu, mi řekli, že je to jen povrchová prasklina, co pravděpodobně udělal šroub a až trochu ojedu(0,5-1mm) tak to zmizí, jen jsem si toho nevšiml při prvotním lepení sprejem a knotem. Zkoumali to detailně, hloub to nejde. Ale sledovat to mám a případně se zastavit pro novou gumu.
To je asi vše