Zdravim jen se chci zeptat,nemel nekdo zvas(stejny problem)zacalo to na jare kdyz teploty byly jeste nizke vsiml jsem si ze se mi motka zahreje na 83-85st.C. to je provozni jasan ale jak mile jsem sedl na motku a projel tak ta teplota mi padla na 75-73st. zase zahralo na 83-85 a opet padlo dolu,volal jsem na servis tam me rekli ze je tam mali obsah vody a ze jsou jeste nizke teploty (jaro)tak se to rychle schladi,jenze ono to delalo i v lete tak jsem se obednal na servis do Renocaru na vymenu termostatu a pristavil motku.Pak me volali za tam meli stejny rok motky ze to sni porovnavali a za se chova termostat uplne stejne jako u te druhe?Takze kdyz stoji zahreje se vpoho na 83-85 necham stat tak jde az na 99st.C.zapne ventilator pusti termostat tak jak ma vse vpoho ale za jizdy ...... jak jsem popisoval vise Deje se to nekomu take takhle nebo mam trvat na vymene termostatu?diky za odpo motka r.v.14 r1200gs lc snajezdem cca 35t/km
LC není auto nebo řadový motorkový motor, kapalina chladí jen asi z 1/3, zbylé 2/3 nadále chladí vzduch a olej. Kolísání teploty chladící kapaliny u LC není taková tragedie jako u čistého vodníka.
No nevím, mám LC ADV 2015, najeto cca 60k. Od nové motorky funguji tak, že na studeném motoru zapnu na displeji teplotu aj jedu velmi volně. Moto se ohřeje na 88-94 stupňů a potom sepne termostat a teplota rychle klesne na 82-84. Do sepnutí termistatu najedu tak 5-8 km. Na teplotě 82-85 se to drží trvale v obvyklém rosahu okolních teplot tedy od 0-40 při běžné jízdě. Vyjímka je jen při popojíždění nebo stání - potom to roste až do 100 kde sepne ventilátor a srazí to na 95.