Nazdar chlapi.
Mám v dílně 11 a po peripetiích kdy mi majitel tvrdil že mu cuká a já tipl cívku, smínač klapky atd.. postuně jsem měnil vše. (Hal je dva roky nový)
Majitel stále cítil škubání, tak mě svezl (protože já to necítil) a opravdu když jsme vyjížděli levou zatáčku na tři po zařazení 3 kvaltu v převodovce křáplo. Jakoby vyřadila, zařadila.
Koukl jsem tady a našel několik zajimavých témat.
Takže vím že s první generací jsou problémy - Ano má na převodovce 94.
Zatím jsem stáhl jen horní víko a vytáhl vidličky, ta kolem 3 kvaltu je ojetá jako by byla ze šikma.
A teď prosím rady, na co se soustředit, kde hledat problém. Třeba to nebude potřeba kuchat celé.
A tipy, když se do stanu do stavu kdy bude rozumější ji vyměnit celou, má někdo k dispozici?
Nějakou inzerci jsem prošel, nicméně koupě od klubového člena mi přijde jistější.
Děkuji za případné tipy.
Waltr.
Waltr přiložený následující obrázek:
Přesně tohle jsem řešil já,taky na trojku....kvalt vyskakoval na 0,2vteřiny a já hledal závadu všude jinde:-))
Nicméně čeká tě rozebrat,protože jsou ojetý kola(nazval jsem to hradbičky),kde do sebe zapadají kolečka a ty jsou ojetý a drží to do určité meze právě už jen vidlička.
Takže nahradit za M97,přeložiskovat.Otázkou je jestli ještě bude na trhu,nebo celou převodovku,tu jsem ted sehnal známému,byla to M94 za cca 7000Kč v reichu.
Opotřebené boční ozubení. Kvalt potom drží v záběru jen vidlička, která se postupem času ohne a začne to zlobit.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
mě vyskakovaly rychlosti na 1150, vím že je to jiná převodovka než na 1100, ale jako polořešení zafungovala záměna oleje za castrol 75W140. https://www.bawor...ost_526852
Vytáhl jsem všechny hřídele,prohlédl to a nemyslím že by to bylo tak zhoblované že by se to muselo tlačit ven.
Jo trošku to je otlačené, ale nechce se mi věřit že se vtlačí ven.
Tondo jaký je význam dvou ruzných výšek toho bočního zubu?
Dve vidličky jsou z jedné strany evidentně opotřebené, podle toho že i v místě kde nejsou ty nálitky si troufnu tvrdit že jsou ohlé. A nebo se opravdu do nich to kolo tlačí.
Přemýšlel nekdo nad opravou, frézou srovnat? Asi spíše bruskou, ale do těch vnitřních děr je to nesmysl..jsem si odpověděl.
Tondo ty o nějaké převodovce nevís?
Teké jsem rozdělal jednu převodovku s vyskakující 3kou - stejná vidlička a na kolech jsem neviděl jednoznačný důvod, proč by se to mělo dít...
Rozdílná výška bočních zubů je podle mě pro lepší/hladší přeřazování.
Na své motorce jsem ze stejného důvodu vyhodil převodovku, kde zlobila 5ka a nahradil ji modernější. Rychlosti drží v záběru potom zešikmené zuby, nic nevyskakuje. Zuby jsou pak i stejně velké, ale to přeřazování - hluk a "rovnání zubů" je v některých případech dost cítit na řadičce. Spolehlivost asi +, komfort jednoznačně -, ale možná jsem jen kápl na špatný kus...
A kdyš řadím ledabyle, jde snadno trefit falešný neutrál. To se mi s M94 nikdy nestalo.
Upravil agenthonza dne 10.11.2021 10:41
Waltr - stačí jen nepatrně zaoblené hrany bočních zubů nebo hrany děr v protilehlém kole a už to má snahu vyskakovat ze záběru (pak to drží jen vidlička a ta se časem ohne). Dvě výšky bočních zubů jsou kvůli "hladšímu" řazení - v Getragu to tak vymysleli, jelikož je BMW tlačilo do co nejmenších vůlí mezi ozub.koly a to by se stejně vysokými zuby způsobovalo velice obtížné řazení. Jestli si o těchto převodovkách (a přímo této problematice) chceš něco přečíst, tak tady máš odkaz - http://largiader....rview.html
O dvojí výšce bočních zubů je to v odstavci "CLANKS AND CRUNCHES"
Jednu převodovku mám, ale zatím ji prodat nepotřebuji
Upravil Tonda dne 10.11.2021 12:20
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...