Jelikož blbnu s diagnostikou ohledně aktivace OBC na mém 1200GS DOHC, tak jsem mimo jiné vyčetl motor a je tam opět chyba Oxygen sensor 1, kterou jsem už párkrát mazal..
Spotřeba normální, výkon taky, při zavření plynu si motor sem tam decentně střelí do výfuku, ale dělá to od doby co jsem moto koupil a přikládal jsem to nefunkční výfukové klapce..
U auta by nefunkční lambda znamenala kontrolku motoru + nouzák.. Tady se vše tváří normálně...
resit, zkontroluj konektor pod valcem obcas zoxiduje. kdyz bude cajk prehod ji na druhou stranu pro kontrolu.
Upravil servisak dne 10.02.2022 13:21
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Konečně jsem se k tomu dostal.. Obě lambdy mají stejné zabarvení, takže bohatost obou válců je stejná.. Konektory jsou krásně čisté... Prohodím je a uvidím... Objeví-li se to na dvojce, tak jí preventivně vyměním...
macman přiložený následující obrázek:
Takže Lambdy jsem přehodil a opět sporadická chyba na válci 1.. Konektory jsou čistý a lambdou to asi nebude.. Posílám graf po zahřátí, ta jednička je prostě línější...
Mimochodem čidlo klepání na 1. 26V na 2. 21V znamená to něco??
babo (servisáku) raď.. :-)
macman přiložený následující obrázek:
Na 650 se mi taky neustále vrací chyba. Původně bylo na sondě mtrvé vyhřívání. Výměna za novou však nepomohla. Projížděl jsem zahraniční fóra a nalezl jsem něco o tom, že na 1150 někteří lidé řeší stejný problém, který je však způsoben závadou v ŘJ. Měl jsem možnost zkusit a opravdu, moje motorka s jinou ŘJ v pohodě a jiná (v pohodě) motorka s mou ŘJ vyhazuje chybu. Chyba se objevuje sporadicky, někdy se vrátí hned, někdy třeba za půl dne. Vzhledem k tomu, že i s chybou to funguje (myšleno jede v normálním regulačním režimu) tak to neřeším a považuji to za vlastnost. To jen tak pro inspiraci.
Jenže u mne to podle grafu vypadá, že ta jednička moc nereguluje.. Asi zase přehodím lambdy a natočím graf.. Krom toho, že jak řekl servisák - nekašlat na to a řešit to..
Tak druhá věc je, že od začátku co to DOHC mám, mi přijde vyšší spotřeba.. Měl jsem 1150, 1200 SOHC a při mém způsobu jízdy dlouhodobá spotřeba lehce přes 5l.. Dvouvačka mi žere při stejném způsobu jízdy o litr víc...
Co jsem aktivoval palubní PC, tak pokud jedu na pohodu, stoupá mi spotřeba v průměru na 6.2.. Pokud jedu pilu, kupodivu mi klesá na 5.8.. Což by mohlo být tím, že na malou zátěž jede closed loop a reguluje lambdou a vyšší zátěž jede open loop a reguluje mapa... Pak by mohl být lambda problém... Pokud tedy chápu správně princip regulace...
Takže je to problém ve svazku.. odpojil jsem ECU a podle schématu není kontakt mezi pinem 90 na jednotce a pinem 4 na sondě... Ostatní tři dráty jsou OK...
Takže to problém na svazku není.. spletl jsem se o pin.. nicméně problém asi nebude Lambda, ale to, že levý válec má na výfuku 250 stupňu a pravý jenom 60..
studený motor, plyn nadoraz, oba válce ukazují stejnou kompresi 15Atm.. Přehodil jsem obě cívky mezi válci, pořád je pravý válec studený.. Řeším týden lambdu a přitom je to jasný.. jak mám něco měřit, když nejde válec..
Ale proč na volnoběh nejde?? Přitom mám zapojený budíky, podtlaky OK..
Upravil macman dne 08.05.2022 19:49
Tak jsi měl vyšroubovat i svíci, aspoň jednu. Jestli je mokrá. Pokud jsi měnil cívky, měl jsi to protočit venku, viděl by jsi jiskru, stejně tak i vstřiky.
Viděl bych to na vstřik.