Sedím v prádelně v Caorle a čekám až se vypere prádlo. Je to od čtvrtka minulého týdne první chvíle na psaní, tak jí využiju. 2.7. Jsme vyrazli z Teplic přes Prahu, Domažlice do Zell Am See.
Sestava 1x 1200GSA (já) 1xTransalp (Dana)
Den 1
Přejezd cca 540km a ubytování v kempu proběhlo v pohodě. Zmokli jsme jen cca 20km před cílem a to byl vzhledem k počasí dost úspěch.
Den 2 Krimelské vodopády
První přičichnutí k horám náderné vodopády a díky počasí i dost vody
Den 3 Přečerpávací Elektrárna Kaprun
Pro Danu první vracečky v Alpách výjezd pod přehradu je super. Počasí vyšlo jen tak tak. Zatáhlo se po je co jsme přešli hráz zpátky už v mlze
Den 4 Orli hnízdo
Zatím jevětší sklon vozovky 24%. Dobrá rozcvička pro někoho kdo je poprvé v horách.
Den 5 GrosGlockner - Plocknerpass - Caorle
Dana má narozeniny a v 13.00 je na vrcholku GrosGlockneru počasí poprvé nevychází stíhám pár fotek před příchodem mraku. Dáváme kávu v naději že se to na pár minut protrhne - nic. Vyjíždíme do slušného deště a protože nemám oblečené nepromok vložky ještě před vjezdem do tunelu mám mokré i trencle. Venkovní teplota 7,5 stupně. Sjiždíme ke kruháči u odbočky k ledovci a cestou hypnotizuju mraky a teploměr na přístrojovce za každý půlstupeň nahoru jsem vděčný. Před vyhlídkou přestává pršet okamžitě stavím oblékám nepromok a suché věci. Kdo zná Murphyho ví, že do cíle už nepadla ani kapka. Výhled naledovec je jako zázrakem bez mraků. Pokračujeme přes Plocknerpass kde je nádherný výhled na italslé straně. Do cíle dorážíme v 20.00 vidíme moře - hledám hotel. V 21.00 jsou motorky v hotelové garáži jdeme spát.
Den 6 Nic
Po předchozím dni se nám nic nechce a taky nic neděme 340km bylo vzhledem k trase opravdu dost. Pro Danu první průjezdy přes horské průsmyky tak si užíváne čučení na vodu a dobrou kávu a klid. Jsme na dovolené a né na dostizích. Počasí tady ujde občas se zatáhne a sprchne což je spíš dobře aspoň tu megavedro.
Den 7 Servisní činnosti
Příprava na zítřejší Monte Grappa mazání řetězu praní prádla - a psaní.
Pro ty kdo se chystají vytazit - předpovědi počasí jaksi zkolabovali nevěřte ničemu podle přepovědí jsme se měli máchat ve vodě už týden. Zatím jim to nevychází vždy se dalo jet někam kde nepršelo nebo jen trochu.
Pekny pekny!
Hele jestli nekdo chcete mit v alpach nadherny pocasi, musite jet se mnou, ja tam dest jeste NIKDY nevidel.
Joo vlastne lehce v Italii letos, ale az vecer v pohodli penzionu
Alda napsal:
Pekny pekny!
Hele jestli nekdo chcete mit v alpach nadherny pocasi, musite jet se mnou, ja tam dest jeste NIKDY nevidel.
Joo vlastne lehce v Italii letos, ale az vecer v pohodli penzionu
Všechno je jednou poprvé Aldo, neboj
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Tak jsme v úterý dorazili v celku a ve zdraví domů. Od poslední relace následoval:
Den 8
Výlet na Monte Grappa se průjezdem východní stranou nahoru a západní dolů. Nádherný kopec i cesta. Výhled až k moři. Východní cesta kterou jsme jeli nahoru je uzavřená po italsku což znamená, že je tam zákaz vjezdu tak napůl závora byla otevřená jedna ze značek zakrytá tak jsme jeli. Tato strana je ve vrcholové části poměrně úzká a hodné točená. Západní strana je mnohem uvolněnější a pohodlnější pro svezení. Trasa cca 240km
Den 9 přejezd k Lago Garda cca 250km
Den 10 cesta kolem hor na východní straně okruh cca 120km
Den 11 cesta kolem Monte Bondone okruh cca 110km
Den 12 Nástup na cestu domů
- Passo Tonale krásná cesta výhled na hory na vrcholu káva a pokračování k Passo Gavia
- Passo Gavia jeli jsme od Ponte Legno a v půlce kopce jsme to otočili. Důvod zcela prostý v průvodci eufemisticky píší, že tato strana je divočejší. Ve skutečnosti je to silnice tak na jedno auto v některých místech přesně. Povrch sice skvělý ale balancování na hraně svahu s naloženou motorkou s kuframa nebo případné couvání když protivník nemá kam uhnout je opravdu na... Příště tudy ale s vyloženým strojem a hlavně bez bočních kufrů (až doma jsem zjistil , že nám nahoru chyběli dvě vracečky)
- s objížďkou jsme se trochu zdrželi ale stále s dobrým časem dorazili do Bormia a následoval výjezd na Passo Stelvio. V celku to byla veselá taškařice před první sérií vraceček jsme dojeli obytňák, který se škrábal nahoru. Vzhledem k tomu, že jsem za sebou měl Danu usoudil jsem, že malý tank vpředu který vyklidí silnici a umožní nerušený průjezd vraceček se hodí. Zavěsil jsem se a trpělivě stoupal jednou oko dopředu na obytňák druhé dozadu na Danu. Poprvní sérii 14 zatáček je poměrně delší rovinka na které mě najednou předjíží známý stroj. Daně se mě zželelo když viděla jak karavn čmudí a vyrazila já za ní. Předjíždíme karavan a po sto metrech stavíme znalci Murphyho tuší že u Hondy došel benzín. Na vrchol Stelvia dojíždíme na rezervu. Jak říká klasik toto nedopatření se stává v naší organizaci maximálně jednou za dest let.Následuje porada s panem Garminem na téma poloha pumpy a po kávě vyrážíme dolů vstříc první dostupné pumpě na kterou dojíždíme bez problémů. Tankujeme a razíme směr Insbruck přes z Rechner Pass do kempu NaterSee. Při dojezdu jsme utrpěli malou ofroudovou vložku. Po průjedzu vesnicí polní asfaltkou končíme v osadě pár domků kde končí silnice a následuje značka zákaz vjezdu. Venku stojí místní děda na svahu mezi stromy vidím střechu a tak se ptám "toje kemp" děda souhlasí a po dotazu kudy k němu ukazuje k zákazu vjedzu na lesní cestu. Ze slušnosti se ptám jestli můžem děda souhlasí že jo tak jedeme pár set metrů stoupání po lesní cestě a jsme na místě. Koukám do garmina a ten trvdí, že jsme projeli normální silnici. Stavíme stan a jdeme spát tasa cca 450km
Den 13
Přejezd do čech cca 650km vyjížídme v 10 a v 19.30 jsme doma.
Letos jsem se na Gávii taky trápil - 1200 Adventure a já mám 174cm a 65kg. Jel jsem to sám, bez manželky a jen z tankvakem , topcasem, brašnou a stanem. S 1100GS jsem si to dával jako nic. Příští sezonu budu přezbrojovat na obyč. 1200GS. Kdo se s tím má v těch zatáčkách prát