Ahoj všichni.Koupil jsem si teploměr místo měrky oleje,ale asi jsem to neměl dělat.Teď ho stále sleduju,červené pole začíná na 120 C.Na Ukrajině a v Rumunsku teplota vzduchu 30 C na budíku 130 C,vždycky jsem to radši nechal schládnout. Jaká teplota je ještě přípustná a po jak dlouhou dobu.Jak moc pomůže přídavnej chladič.Dík za odpovědi.
jt přiložený následující obrázek:
Osobně si myslím ,že 130°C není až tak hrozný.Když to srovnám s vozidlem TATRA což je teda docela drsný,tat provozní teplota je130°C-170°C a je to taky vzduchem chlazený motor.Samozřejmně přídavným chladičem nic nezkazíš ba naopak pomůžeš.Třeba takový Wunderlich má v nabídce přídavný chladič.Je to celá sada včetně hadic a propojení.Pro tebe by měla bejt směrodatná hlavně kontrolka mazání -jestli jí teda tam máš .Při hodně přehřátém motoru by se ti měla rozsvítit.Nevím jesli jsem Ti poradil,ale zkusil jsem to a to se cení néé?
Das ist BMW
Ten teploměr jsem si koupil taky a jak říkáš - furt to pak hlídáš. Před instalací chladiče se teplota pohybovala při zátěži běžně 120 - 140 st.C, s chladičem je to tak o 20 stupňů lepší. Takže doporučuju dát chladič a je klid.
R80GS Basic´96, R100GS PD´89, R100RT Classic ´95, Jawa 250´49, Jawa 500´54 , BSA 350´53, CZ 250´63
Dík za odpovědi.A ještě jedna otázka.Je problém nakupovat v e-shopu http://www.sieben...(moje znalost angličtiny je téměř nulová,ale v pokladně je kolonka Czech Republic).Jo a ještě jedna, firma http://www.motool... nějaké zkušenosti.Nějaký věci tam maj,ale ty názvy zboží jako "Dymka zapalovači svičký - " mě dost odrazuje.