Zdar všichni.Zajímají mě vaše zkušenosti s navigacemi pro moto.Jaké používáte a jaké máte zkušenosti.Já dlouho používám v autě Pda s tomtom navigací, ale pro moto chci koupit Zumo 550.Díky
ZUMO !! Jako jediná navigace na motorku.A ted ke vsemu maji nějaký hooodně velký slevy u touratechu,tak neváhej!!!
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Ahoj ted jsem koupil 60Cx a nevim co vic si prat. Slot na karty, takze pamet neomezena, routuje, slusnej display a priom ji vzdy muzes strcit do kapsy, pripadne vyuzit na pesi vylety. Jo a stoji skoro tretinu Zuma...
BMW R1150GS MY02
jarax> to je super nabidka! Nicmene ta 60Cx se na internetu da dohledat i za necelych 10t. Me osobne prijde zbytecny bluetooth, fotky, mp3, nic z toho nepouzivam. V kazdym pripade oboji je super, Zumo asi vic na auto/moto, 60Cx vice na offroad/moto/pesky, podle toho jak kdo co potrebuje. BMW R1150GS MY02
testoval jsem 3 dny 60Cx s topomapou ČR, prováděl jsem geocaching
No uplně mě ten přístroj nenadchnul:
1) je velmi ale velmi pomalý - otáčení mapy jsem musel vypnout, protože jsem musel vždy zastavit aby se chytl podle kompasu a překreslil vše korektně
2) zadat nějaké město, bod, nedejbože doplnění popisku je neuvěřitelný opruz (trvá to dlouho, mnoho klikání)
3) magnetický kompas je trochu nepřesný a velmi pomalý
4) routovatelné origo mapy jsou velmi drahé
5) malý displej, na slunci nic moc.
Na druhou stranu :
1) spoustu offroad funkcí , které jiné gps nemají
2) nedávno ho slevnili z 19 na 13k (možná chystaj novej model)
3) sirf 3 příjmač je velmi citlivý a rychlý, takže gps maká i v lese
4) magnetický kompas je sice pomalý a nepřesný, ale furt lepší než nic - když zastavíš, alespoň tu mapu orientuje
5) existují na něj neroutovatelné mapy celého světa skoro zadarmo
6) a hlavně je bytelný a vydrží, čemuž u Zuma moc nevěřim
7) dá se nosit v ruce a mezi ručníma přístrojema asi nemá konkurenci
Jarax: když jsi zkoušel ten kompas, měl jsi to v ruce a vodorovně? Já ho moc nepoužívám, ale když už, tak funguje dobře. Taky s rychlostí nemám problém, nevím s čím to srovnáváš, ale přijde mi to plně dostačující, samozřejmě oproti některým PDA je vykreslování trochu pomalejší, ale snad by mi to mohlo vadit jen ve městě kde odbočka střídá odbočku. Jinak je robustní (v držáku TT s ním jezdím často v terénu), může na něj pršet, signál neztratí snad ani v jeskyni a má spoustu dalších funkcí které jiná GPS nemají, skvělý systém prošlých tras atd. Souhlasím - displej menší a na přímém slunci nic moc, přesto pro můj způsob použití neznám zatím lepší.
Jsem přesvědčen, že 80% lidí si kupuje GPS podle toho jak se jim líbí, popř. podle ceny přístroje a map, někteří maséři potřebují na řídítkách pořádnou televizi aby se mohli předvést. Jen malá část lidí si udělá podrobný rozbor parametrů přístrojů a vyberou optimální pro svůj způsob ježdění.
Nejdřív jsem chtěl jít do Tomtom Go 720 za 12 306,- u kterého na stránkách tomtom.cz uvádějí, že je také pro moto, ale už jsem nenašel žádné příslušenství na moto jako je např. držák atd.
Asi zvolím Garmin zumo 550, který jsem našel za 13 326,- http://www.zbozi.cz/clickthru?id=3821841&pos=72&ver=b&url=http%3A//www.megaobchod.cz/telefony-gps/garmin-zumo-550.html
Musím souhlasit s JohnyT a Ivanem. Mám 60CSx, naprostá spokojenost. No, displej by mohl být lepší, ale dostačuje. Rychlost dostatečná, spousta funkcí, dobře se ovládá v rukavicích. Pravda je, že vyhledávání cíle trasy je trochu zdlouhavé, ale ostatní přednosti mi tento nedostatek vyvažují. Jezdil jsem i se Zumem a moc nadšen jsem z něho nebyl. Prostě mi tam chybí ty možnosti, co nabízí 60. Ale zobrazení displeje je excelentní. Takže moje volba - 60 CSx.
holubb napsal:
swate a co tomtom rider 2 ? ten není na moto ?
Já ti nevím čéče.......kámoši co měli ridera,takjim popraskaly držáky a to nejezdili v terénu.A ani nevím v čem je rozdíl mezi 1 a 2kou.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
To je sprostý takový vývoj trhu Zumo 550 za 13+drobný, když mě stálo 22500,- asi si už nidky nic z elektroniky nekoupím Holt jdeme dopředu a bude asi něco nového Jinak se Zumem absolutní spokojenost až na pár vyjímek, ale nic není dokonalé že
Upravil Piky dne 23.10.2007 09:05
R1150 GS Adventure
jarax napsal:
Piky: napiš jak si s tim spokojenej, jak se ti s tim jezdí offroad. Celkem mě to zajímá...
Jsem celkem spokojen, ale zatím jsem ji využil spíš po silnici a šotolinové cesty v Bosně a hlavně je to moje jediná navigace tudíž nemám s čím porovnávat. Co se týče běžného cestování celkem dobře ovladatelná v rukavici i za jízdy, používám pouze vizuální navigaci ne hlasovou. Hlasovou jsem vyzkoušel párkrát v autě a moc mě neuchvátila kdybych jel podle ní tak z náměstí nedojedu domu, ale je to možná pouze moje chyba že se neumím řídit dle hlasu Párkrát jsem měl problém s navigací ve větších městech, ale to bylo spíš novými nájezdy které nebyli zakreslené. Jinak při offroadu jsem ještě neměl tu čest. Snad ti to takle alespoň trochu něco řekne
R1150 GS Adventure
skylark napsal:
Musím souhlasit s JohnyT a Ivanem. Mám 60CSx, naprostá spokojenost. No, displej by mohl být lepší, ale dostačuje. Rychlost dostatečná, spousta funkcí, dobře se ovládá v rukavicích. Pravda je, že vyhledávání cíle trasy je trochu zdlouhavé, ale ostatní přednosti mi tento nedostatek vyvažují. Jezdil jsem i se Zumem a moc nadšen jsem z něho nebyl. Prostě mi tam chybí ty možnosti, co nabízí 60. Ale zobrazení displeje je excelentní. Takže moje volba - 60 CSx.
Já se nehoním za superpřístrojem a velkýma barevnýma televizema, naopak celkem pragmaticky řeším co mi to nakonec nabídne. Pojďme do konkrétní roviny (fakt si chci dobře vybrat):
- jaké možnosti nabízí 60 CX navíc oproti Zumo 550, když cena je stejná?
- Jak zadáváte trasu? Zkoušel sem bez počítače něco naklikat do 60CX a málem mi z toho zešedly vlasy...
- Které speciální funkce používáte pro offroad? Napadá mně jenom projekce bodu a jízda na cíl. (To zumo umí taky, nebo ne?)
Jako výhody u 60ky vidím:
- možnost uživatelského přizpůsobení zobrazovaných informací téměř ve všech módech (navigace, trasový počítač, kompas). Možností je opravdu hodně - od časů, vzdáleností, rychlostí až po např. výchd slunce (což asi není úplně nepostradatelný údaj)
- schopnost dlouhého záznamu trasy
- univerzálnost
- výdrž baterií v případě nemožnosti externího napájení
Nevýhoda:
-jak píšeš, plánování trasy bez PC je trochu pakárna
Jinak mi 60 vyhovuje, výhodou je i možnost požití jinde než na moto, ale to nemusí ocenit všichni, je to subjektivní.
Ohledně funkcí pro offroad nebudu asi ten pravej, v divočině toho moc nenajezdím. Určitě je dobrá funkce navigace mimo silnice, ale víc by měl říct někdo z offrouďáků .
Já si klidně můžu dát zumo i na kolečko co s ním vozím hnůj ale nevím co tam s ním budu dělat.
A co říká 60ka na to,když ju poleješ benzínem ???
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis