Zdravím a prosím radu.
Dostal se mi olej do prostoru spojky a po demontáži zadní části motocyklu
je spojková skříň celá od oleje (podle smradu a hustoty asi převodového).
Ale jde mi hlavně o gufera a jejich označení,jestli je někdo znáte tak dejte vědět.
Mě dělali v Zagrebu výměnu spojky a výstupní hřidele z převodovky.
Ale už v maďarsku mi začal prosakovat olej mezi blokem a převodovkou.
Po rozborce domácí-(servisům už nehodlám dát ani vindru)-jsem zjistil že
na bloku výstupní hřídele z převodovky je nějaká filcová vložka což se mi tak trochu nezdá.Spíše bych tam čekal gufero.
Jestli víte tak prosím poraďte.
Lucas 1150 gs...
Ahoj. Gufero má rozměr 20x32x8 (musí být s prachovkou tzv. dvoubřité). Je jedno, jaký výrobce (KACO, NAK, RUBENA...) Ten filcový kroužek je prachovka na origo guferu - v BMW to řešej takhle (tzn. gufero hledej až za filcem ) Vytahovákem na gufera vytrhni originální gufero z převodovky a zkus si vůli na hřídeli. Jestli je hřídel bez vůle, tak nasaď nový gufero a vesele jezdi dál, jestli tam vůle je, tak tě čeká rozborka převodovky a výměna ložiska na vstupní hřídeli.
čus.
Jak má být hluboko gufero na výstupní hřídeli z převodovky?
a jaké má označení?protože pravděpodobně tam je zakopaný pes!
Jak jsem popsal výše tak se mi dostal olej do spojky.-
--a to podle mně kolem zadního gufera a hřídele-kolem válečku
(spojkového)-skrze tu hřídel na druhou stranu až přímo k lamele
a tam se odstředivou silou rozestříkal po obložení lamely a přítlačného kotouče.
(když jsem vyndal spojkový váleček tak tam bylo plno oleje a tam by správně
mělo být sucho jestli se nemýlím).
Potkali jste se taky z něčím podobným?
Stalo se mi to na R1200C v 50tis že klouzla spojka,tak jsem to rozdělal a taky byl olej v prostoru válečku a po ty hřídelce to šlo až na lamelu.Tak sem dal novou,vyměnil gufero u spoj.válečku.Najeto po opravě 20tis.a zatím vše v poho.
lucasgs napsal:
čus.
Jak má být hluboko gufero na výstupní hřídeli z převodovky?
a jaké má označení?protože pravděpodobně tam je zakopaný pes!
Jak jsem popsal výše tak se mi dostal olej do spojky.-
--a to podle mně kolem zadního gufera a hřídele-kolem válečku
(spojkového)-skrze tu hřídel na druhou stranu až přímo k lamele
a tam se odstředivou silou rozestříkal po obložení lamely a přítlačného kotouče.
(když jsem vyndal spojkový váleček tak tam bylo plno oleje a tam by správně
mělo být sucho jestli se nemýlím).
Potkali jste se taky z něčím podobným?
Myslíš vstupní hřídel do převodovky, ne? , ale na straně vypínání spojky. U spojkovýho válečku na převodovce naklepni gufero (rozměr 17x28x7) 4mm pod okraj (dál ne - aby sis neucpal kanálek v bloku převodovky).
Jinak tahle závada se občas stane. Ještě se mrkni v jakým stavu je ten plstěný kroužek na vypínací tyčce (na té, co vede hřídelí k přítlačáku)
Jo kanálek tam je a za ním ložisko,dneska jsem polatvil gufero stejných hodnot
akorát z silnější pružinou-kterou jsem ještě skrátil asi o 3mm takže mi to dalo vnitřní průměr 15.5mm což si myslím že to musí udržet
Protože ta hřídel je nová a bez vůle v ložiscích.
Jinak už nevím co by co???
Mohl bych poprosit o drobnou a stručnou radu? Typ 1150 GS r.v. 2000.Taky mi lehce mizí kapalina ze spojky, ale nikde není vidět únik. To znamená, že to asi teče někde dovnitř. Potřebuju proto vyhodit spojkový váleček za převodovkou a mrknout na to. A tady je můj malý problém. Ještě jsem to nedělal a nechce se mi kvůli tomu rozebírat půl motorky. Existuje nějaká finta jak ho vytáhnout lehce ven nebo se musí vyhodit zadní kolo + tlumič, popřípadě to zkusit vrchem a demontovat celý vzduchový box (nebo i pomocný rám???) a spoustu různých hadiček a kablíků? Nebo je úplně nějaký jiný postup? Sory za tento primitivní dotaz, snad bude někdo ochoten tady ťuknout pár vět. Díky.
Kazdopadne musis sundat nadrz abys vymontoval srouby co drzi zadni ram,pak vyhod zadni srouby kde je ten ram chyceny na prevodovce.Dobre je i sundat kolo,je tam pak mnohem lepsi pristup.Pak to musis zvednout,idealni je zvedak pod dif a pres tlumic to zvedne zadni ram.Nemusis zvedat moc,jenom tolik abys vytahl tyc prevodovky(neztrat podlozku),pak je krasny pristup k valecku.Valecek pred smrti se pozna i tak ze jsou male piliny ve vyrovnavaci nadrzce spojky.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
Díky za radu, tou tyčí převodovky je myšlena ta rozpěrná trubka napříč o délce cca 20 cm a průměru cca 2 cm co se nachází při pohledu zezadu před válečkem (vyloženě tam překáží při demontáži) a u ní jsou teda jak jsem pochopil nějaké vymezovací podložky.
Chlapi díky za rady, váleček už je venku a jak jsem čekal, potvora chčije. Dneska už na to kašlu, ale po neděli ho rozdělám a mrknu se, co by se s tím dalo dělat. Jestli bude stačit vyměnit manžetu (předpokládám, že je to stejný systém jak brzdový váleček) a jestli se mi teda nějakou takovou manžetu podaří sehnat nebo budu muset vyměnit celý váleček. Jo a ještě - někde na foru jsem četl, že ve spojkové soustavě se používá nějaká hydraulická kapalina Vitamol, ale to bylo u 1200 GS. Platí to u i 1150 GS nebo lze použít normální brzdovou kapalinu DOT 4?
dalibork - mohol by si hodiť nejaké fotky keď už to máš rozhodené aby bolo jasné o čo ide aj pre ostatných čo to ešte nemali rozobraté ( vrátane mňa )
Glock-plastik fantastik :-)
Ahoj, taky mi tekl spojkový váleček. Vyřešil jsem to tak, že jsem si ne chal vysoustružit v praze v zelenym domečku manžetu. Stala 150 a facha to jak na dratkach. Tak kdybys ji nikde nesehnal tak ti ji muzu poslat postou, nechal sem si totiz udelat dve. Jo a normalne se tam leje DOT4
tel: 722928466, mail: , desertpanniers.we...
to glock7
- budu se v tom hrabat asi příští týnn, když tak něco nafotím a hodím to sem
to Fabio
- díky za nabídku a radu, do "zelenyho domečku" to mám asi 350 km, takže jak to rozdělám a zjistím co a jak , tak bych se ti ozval (SZ nebo mobil) a domluvil bych se s tebou. Zatím díky moc
Takže spojkový váleček je spravený, doufám že to chvíli vydrží a nepoteče. Jestli se mi to podaří, tak tady zkusím přišpendlit postup, jak jsem to dělal. Ovšem opakuji, není to návod k opravě, ale jenom popis postupu, který jsem použil já s využitím rad, udělených mi výše ve foru. Určitě to jde udělat i jiným způsobem a možná i jednodušeji a lépe, ale já jsem to provedl takto a snad to bude o.k.
TAKŽE NÁSLEDUJE POPIS MÉHO POSTUPU
(technickým typům se omlouvám, že popis vypadá jako pro úplné blbce - možná to někdo ocení a když ne, nevadí, příště budu stručnější)
1.) Postavíme moto na hlavní stojan.
2.) Sundáme zadní a pak i přední sedlo.
3.) Demontujeme nádrž - postupujeme takto:
- vyloupneme plastový kryt na pravé straně /I/.- drží na třech plastových čepech, při zpáteční montáži jsem čepy naslinil - jde to tam lépe (platí nejen u motorek)
- vyndáme šroub držící nádrž - pozor ať nespadne matice z druhé strany /II./
- odpojíme konektor /III./
- sundáme hadičky odvětrání (asi) - označil jsem si je páskou, abych je nespletl /IV./
- odpojíme hadice od nádrže (tam i zpětnou) - při palivu v nádrži z nich valí benzín, je třeba je nějak zaškrtit nebo ucpat já použil dřevěný kolík /V./
- nádrž zvedneme a sundáme
4.) Demontujeme brzdový třmen /VI./ -pověsíme ho na drát ke stupačce (třeba) a sundáme zadní kolo
5.) Uvolníme držáky stupaček na obou stranách, povolením a vyndáním 3 šroubů /VII./ - pozor na deformaci brzdového potrubí
6.) Vyndáme šroub držící výfuk u stupačky spolujezdce /VIII./
7.) Pomocí nějakého zvedáku začneme opatrně nadzvedávat celý zadek /IX./ - vlastně přes diferák a tlumič zvedáme zadní rám
8.) Povolíme 2 šrouby držící tyč převodovky /X./
9.) Když rám dostatečně nedzvedneme, uvolní se nám tyč převodovky /XI./, kterou vysuneme na pravou stranu - pozor je na ní vlevo podložka /XII./ - neztratit
10.) No a když se nám to všechno pěkně povedlo tak máme celkem dobrý přístup ke spojkovému válečku, na kterém povolíme 3 šrouby /XIII./, které ho drží na převodovce a pak 2 připojené hadičky /XIV./ , jedna od páčky a druhá odvzdušnění
11.) Váleček vyndáme ven a pomocí kleští na segerovky ho rozděláme - POZOR je tam pružina - vystřelí to !!
12.) Pak už je to jednoduché - vytahneme pístek /XV./ na kterém je manžetka /XVI./. Tu násilím sundáme, dáme druhou, opačným postupem vše složíme, spojku odvzdušníme a je to!!
13.) Jo abych nezapomněl - BMW dodává jako díl samozřejmě cely spojkový válec vcelku, ale je to trošku dražší, než vyměnit samostatnou manžetku. A kde ji teda sehnat?? To je ovšem trochu problém. Mě se to podařilo se štěstím tady na foru, ale myslím si, že se taková manžetka určitě někde používá i v brzdovém válečku u aut. Její rozměr (měřeno šuplérou) je 24 x 16 x 5mm.
14.) a ještě na konec- odvzdušňovací šroub je vpravo u rámu pod sedlem - na fotce /VIII./ v kolečku. Ale není to klasický odvzdušňovák, je tam kulička s pružinkou, když do kuličky zatlačíte nějakým tupým hrotem, otevře se a kapalina vytéká. Samozřejmě předtím je nutno povolit krytku - je to ten imbus na konci.
15-) Jestli se to zdá složité, tak upozorňuju, že sepsání tohoto příspěvku mi zabralo skoro tolik času jako samotná výměna. Tak a teď nevím, jestli jsem tak šikovný nebo jestli jsem takové nemehlo při psaní na PC - ale asi to druhé...
dalibork přiložený následující obrázek: