Asi mě tady některý ukamenujou, ale potřebuju vysvětlit , v čem spočívaj tak ukrutný výhody baworáckýho zavěšení předku oproti klasice. Jasně, předek se nepotápí, takže můžu brzdit třeba v zatáčce. Nicméně brždění v zatáčce se stejně snažim vyhnout... Při brzdění nemám vůbec žádnou odezvu od předku, takže se mi stává, že vezmu za brzdu a až když mi zapíská přední guma (a fakt jí nemám podhuštěnou), tak teprve vim, že bych měl povolit. Asi bych měl říct, že mám GS 1100 bez ABS, kterej tohle asi řeší... Jinak mi přijde Telelever zbytečně složitej a těžkej. A když je tak výbornej, proč na speciálech, na HP2 apod, jsou standartní vidle? Vůbec to nemyslim jako rejpání (jinou motku než GS bych nechtěl ani náhodou!), ale prostě to fakt nevim. Tož asi tak a buďte na mě hodný
Jeho výhoda je v tom že se při brzdění neovlivňuje řízení,takže můžeš hamstnout za brzdu a v klidu při tom ještě řídit.Klasická vidle je při takových situacích v koncích.Navíc je celá sestava tužší,takže je motorka na silnici mnohem stabilnější.Ve spojení s ABS to považuju za naprosto geniální věc.Nevýhoda je omezený zdvih pérování,proto konvenční vidle u HP2.
lehce bych upřesnil....jde o rozdělení silového vektoru působícího na přední část motorky...během brždění nedochází k ponoření jako u klasické vidlice, která tím pádem přestává fungovat, ale zde během brždení stále může kolo pružit čímž neztrácí konkakt s podložkou a nedochází k rázům do řízení...jedinná nevýhoda je menší čitelnost předního kola a omezenost zdvihu, ale na to se dá zvyknout...navíc u cestovní motorky to takové nevýhody nejsou
Vjetrnik napsal:
lehce bych upřesnil....jde o rozdělení silového vektoru působícího na přední část motorky...během brždění nedochází k ponoření jako u klasické vidlice, která tím pádem přestává fungovat, ale zde během brždení stále může kolo pružit čímž neztrácí konkakt s podložkou a nedochází k rázům do řízení...jedinná nevýhoda je menší čitelnost předního kola a omezenost zdvihu, ale na to se dá zvyknout...navíc u cestovní motorky to takové nevýhody nejsou
přesně tak, u GS nejsou tím pádem problémy s krkem řízení jako u jiných motorek a další pozitivum bych viděl v tom, že je jeden tlumič, čili snadný a bezproblémový nastavení, nejsou 2 pružiny ani 2 tlumiče, takže ani nehrozí oskákávání kola kvůli špatnýmu chodu jedný vidle
a v neposlední řadě se díky mostu mezi vidlema na kterej je přišroubovaná ta kyvka nekroutí předek, čili jak píše Vjetrnik, můžeš řídit i při nejprudším brždění
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Kucíí to tady vysvětlili do podrobna.Tohle jsme řešili proč BMW Zkoušeli jsme projet několik najetejch useků na jap.a pak na BMW.Zkoušeno Yamaha XJR,XJ,Suzuki GSX 750 pokud jde o dobrej koberec (bez vyjetejch kolejí,děr a pobobnýho svinstvav ČR)tak je to na srovnatelný urovni. ale protože naše republika nepřináší jen tyto cesty je paralévr vždy na výši není třeba přemýšlet jak tu zatáčku projet prostě najedeš a projedeš takovej autobus .Jde vlastně o podélný zavěšení jako u osobáku .Teď ti to možná nepříjde ,ale zkus se někdy projet na japonci ve tvým najetým useku v tu chvíli si ten rozdíl uvědomíš A s těma brzdama máš pravdu klukům kterejm jsem to pučil tak všichti řikali "Už chápu proč to má ABS"
Ještě bych snad dodal ,že Gelande Strasse, je jak už název vypovídá, hledá kompromis mezi oběma styly ježdění a jak už to tak u kompromisů býva, ani v jednom oboru nemůže být na špici. Telelever taky přináší větší jistotu na silnici při přejezdu podélných nerovností, ale s příčnými je to naopak na štýru, vinou je samozřejmě větší celková neodpružená hmotnost soustavy, která je například ve srovnání s modernímy endury s obrácenou vydlicí 2-3 krát vyšší. To je ve členitém terénu, kde je třeba aby přední kolo co nejvíce kopírovalo terén jasná nevýhoda, ale klady který popisovaly klucí výše tu jsou a vzledem k místu, kde většinu dnešních GS potkáš asi ještě dlouho budou. Pravdou je, že TELE bez ABS je trochu možná i trochu víc o hubu, Proto taky je BMW továrnou, která HO má na největším procentu svých motorek.
Upravil boGaS dne 19.09.2009 08:02
Adolf napsal:
Asi mě tady některý ukamenujou, ale potřebuju vysvětlit , v čem spočívaj tak ukrutný výhody baworáckýho zavěšení předku oproti klasice. Jasně, předek se nepotápí, takže můžu brzdit třeba v zatáčce. Nicméně brždění v zatáčce se stejně snažim vyhnout... Při brzdění nemám vůbec žádnou odezvu od předku, takže se mi stává, že vezmu za brzdu a až když mi zapíská přední guma (a fakt jí nemám podhuštěnou), tak teprve vim, že bych měl povolit. Asi bych měl říct, že mám GS 1100 bez ABS, kterej tohle asi řeší... Jinak mi přijde Telelever zbytečně složitej a těžkej. A když je tak výbornej, proč na speciálech, na HP2 apod, jsou standartní vidle? Vůbec to nemyslim jako rejpání (jinou motku než GS bych nechtěl ani náhodou!), ale prostě to fakt nevim. Tož asi tak a buďte na mě hodný
Souhlasím, že jízda s tímhle řešením je suprová. Zejména při vyšších rychlostech. Rád bych se ale zeptal na zajímavý jev. Když jedu pomalu- tak 20-30 km/h a hodně zatočím a nakloním (třeba při rozjedu do zatáčky), tak mám pocit, jako by motorka lehce nadbíhala zadkem (jako by zadní kolo zatáčelo). Přitom zadní kolo je samozřejmě OK. Setkal se s tím někdo? Je to přirozená vlastnost teleleveru? Ve větších rychlostech tohle nepociťuji.
Díky za názory, D
Dawid napsal:
Souhlasím, že jízda s tímhle řešením je suprová. Zejména při vyšších rychlostech. Rád bych se ale zeptal na zajímavý jev. Když jedu pomalu- tak 20-30 km/h a hodně zatočím a nakloním (třeba při rozjedu do zatáčky), tak mám pocit, jako by motorka lehce nadbíhala zadkem (jako by zadní kolo zatáčelo). Přitom zadní kolo je samozřejmě OK. Setkal se s tím někdo? Je to přirozená vlastnost teleleveru? Ve větších rychlostech tohle nepociťuji.
Díky za názory, D
to na GS neznám, ale když jedu na R1100 R to je horor, ta motorka v nizkých rychlostech naprosto nechutně moc sama zatáčí - jako řídítkama, takže se to nedá naklopit
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Dawid napsal:
Souhlasím, že jízda s tímhle řešením je suprová. Zejména při vyšších rychlostech. Rád bych se ale zeptal na zajímavý jev. Když jedu pomalu- tak 20-30 km/h a hodně zatočím a nakloním (třeba při rozjedu do zatáčky), tak mám pocit, jako by motorka lehce nadbíhala zadkem (jako by zadní kolo zatáčelo). Přitom zadní kolo je samozřejmě OK. Setkal se s tím někdo? Je to přirozená vlastnost teleleveru? Ve větších rychlostech tohle nepociťuji.
Díky za názory, D
Takovejhkle pocit sem měl když sem obul mové gumy metzeler tourance. Ted už mi to nepřijde. Je to myslím stavbou gumy nebo tak.