Rád bych zde otevřel téma komunikace. Vaše zkušenosti, rady porady.
Již dlouho používám Interphone pro komunikaci se spolujezdcem, navigací a telefonem. Musím říci, že jsem velice spokojen, protože se dá využít i na komunikaci mezi motorkama. Nevýhoda je, že se dá vytvořit spojení jen s jedním kolegou, a proto bych se rád zeptal, co používáte. Rád bych propojil více uživatelů. A to asi s nějakou radiostanicí. Jak máte řešené zapojení a jak vám to funguje.
Interphone
Plus: Spojení po Bluetooth s navigací a telefonem kvalita velmi dobrá (do 120km/hod asi bude záležitost jaká je hlučnost Vaší přilby)
Mínus: Spojení po FM je možné jen s jedním kolegou. Vzdálenost spojení bych definoval asi tak, že když se vidíte, tak se i slyšíte. Když máte zapnutou komunikaci se spolujezdcem případně další motorkou, tak baterie drží tak 3 hodinky.
Spojení je jen jednostranné, to znamená, že v případě potřeby spojení nezřídí Váš kolega.
Nevím čí je přiložené foto, ale zajímalo by mě jak má řešené zapojení.
Dorik napsal(a):
Spojení je jen jednostranné, to znamená, že v případě potřeby spojení nezřídí Váš kolega.
zkus odparovat tvuj interphone od modrozubyho spojeni s mobilem, nebo vypnout BT na mobilu.
Ja mam pocit, ze jakmile otevre interphone STANDBY bluetooth spojeni s dalsim zarizenim, nic se uz na nej nepripoji.
Tj. kdyz mam v mobilu zapnuty bluetooth a vypneme interphone <-> interphone pripojeni, muzu jej nasledne INICIOVAT jen ja.
Kdyz vypnu modrej zub na mobilu, muze mi volat i samice.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tak fotka stažená z tohoto Webu, http://www.bmwgs....post_76683 z vlákna „Kam Gármina“ mi sem nejde vložit.
Asi máš pravdu a na cestách kde nepotřebuji navigaci to tak řešit asi půjde, ale víc účastníků tím nepropojíš.
Našel jsem zajímavou radiostanici, která umí bluetooth http://www.vltava...oodsID=662 S propojením s touto radiostanicí by ale asi zase nefungovalo propojení s navigací případně telefonem a nevím jak funguje klíčování. Jestli si musíte přidělat na řidítka tlačítko, nebo to bude fungovat i v režimu VOX.
Tak to je přesně to co jsem hledal!!! Díky!
Jdu to studovat.
No a co nějaké zkušenosti? Díky
Zkušenost je taková že je to dobrá myšlenka ale mohli by vychytat pár drobností.Konektory mají tendenci vypadávat takže je potřeba jee jistit izolačkou nebo gumičkama .mnohokolík co vede z helmy nemá žádnej prolis aby tam nešel nasadit v jiné než správné poloze takže je potřeba nasazovat ještě než nasadíš helmu atd.Jsou to drobnosti ale za ty peníze bych čekal že je vychytaj
Ještě se zeptám, jak volíš mezi jednotlivými přístroji. Např. když posloucháš MP3 funguje navigace? Nebo když máš navolenou navigaci, jak funguje příjem radiostanice?Díky
Tak se mi podařilo sehnat i návod k STARCOM 1 a musím říci, že se mi to moc líbí a zatím sem nenašel nic, co by to neumělo. Překvapilo mě i to, že se tam dá zapojit druhý tel a druhý hudební přehrávač pro spolujezdce.
Když jsem se namlsal, tak jsem zjistil cenu a ta se pohybuje nad 7000,-
U Louise nabízej něco podobného Albrecht AE600 BT 169,-€ u toho ale nemám žádný návod. Zkoušel někdo toto zařízení aby poreferoval? http://www.louis....&anzeige=0
Upravil Dorik dne 19.10.2009 23:00
http://www.motork...760&fid=22
Tady o tom cosi je.
...kulturnost je pouze nátěr, který je velmi lehce rozpustný v alkoholu...
...pošli do pr...e každého dřív, než tě stihne nas..t...
...je těžké být debilem, pač konkurence je veliká...
No pokud vládneš trochu anglicky tak tady je stránka, kde je docela dost počtení ohledně různých intercomů i BT..http://www.webbik...intercoms/. V případě že si s AJ naštíru , takje tu přítel strýček google http://translate...., který ti web stránky přeloží a budeš z toho moudřejší
Ake su skusenosti s Midlandom G7 pripadne G8 ??? Uvazujem iba o hlavovej suprave s klucovanim. Kde a ako mate vyvedené klúčovacie tlačítko ( PTT ) na 1100 GS pripadne iných modeloch. Ako funguje dosah ked je vysielačka v tankavaku pripadne ked nieje zvislo ako sa odporúča ?? Ako je to s vodeodolnostou vysielačiek ked je do nich nieco pripojene a tie gumené krytky su otovrene?? Dik
Ake su skusenosti s Midlandom G7 pripadne G8 ??? Uvazujem iba o hlavovej suprave s klucovanim. Kde a ako mate vyvedené klúčovacie tlačítko ( PTT ) na 1100 GS pripadne iných modeloch. Ako funguje dosah ked je vysielačka v tankavaku pripadne ked nieje zvislo ako sa odporúča ?? Ako je to s vodeodolnostou vysielačiek ked je do nich nieco pripojene a tie gumené krytky su otovrene?? Dik
Je čas hodnocení. StarCom 1
Po dvouletém používání bezdrátové komunikace jsem přešel k drátovému palubnímu interkomu, který používám od začátku sezony 2010. Palubní interkom jsem pořizoval, protože jsem chtěl mít propojen telefon, navigaci a vysílačku. Dále poslech hudby a připojení spolujezdce je pro mě nadstandard.
Mezi nejčastější argumenty, proč nevybrat drátový interkom, patří obavy ze stálého připojování a odpojování náhlavní soupravy. Myslím, že tyto obavy nejsou na místě, protože i bezdrátovou soupravu jsem musel propojovat a srovnávat spojení kabelu u drátu a zmáčknutí čudlíku u bezdrátu je hloupost. Obavy s vytržení konektoru se mi nepotvrdily, protože jsem často zapomněl a kabely se prostě rozpojily a žádné poškození se nekonalo.
Instalace:
V instalaci je jednoznačně lepší bezdrátový interkom. Přiznávám, že instalace palubního interkomu mě řádně vyškolila. Po první instalaci v interkomu praskalo a kombinace telefonu s navigací se také nepodařila rozchodit. Při opětovném sundání nádrže a upravení vedení kabeláže se praskání odstranilo. Chyba komunikace s navigací a telefonem byla odstraněna až po zaslání nového kabelu z Anglie. Co se týká náhlavní soupravy, tak instalace do přilby je stejná, jen u propojovacího konektoru si musíme dát větší pozor u zajištění kabelu, aby nedošlo k vytržení při zapomenutém rozpojení.
Fungování:
V současné době vše funguje o.k.
Radiostanice: Vzdálenost spojení s ostatními trochu závisí na výkonu a typu radiostanice, ale je rozhodně větší než u bezdrátového komu. Spojení je stálé a nedochází k ukončení spojení, jako tomu bývalo u bezdrátu, u kterého se spojení rozpojilo při větší vzdálenosti a už se neobnovilo. Počet účastníků ve spojení je samozřejmě neomezen. Doporučuji přikoupit klíčovací tlačítko a připevnit na řidítka, protože ve standardním nastavení VOX vás slyší celá skupina při zanadávání, nebo při telefonování také všichni slyší, co říkáte do telefonu.
Navigace: Navigační povely přicházejí včas. U bezdrátového komu se mi občas stalo, že díky probuzení ze spacího režimu přišel navigační povel pozdě.
Hudba: Přehrávání je super, ale při vyšší rychlosti dochází k občasnému přerušení z důvodu sepnutí mikrofonu. Toto se stává při rychlosti nad 120 km/hod. To ale platí jen při přehrávání z MP3, při přehrávání hudby z navigace se toto nestává. Při přehrávání hudby z navigace se ale hudba neztlumí při příchozím hovoru z radiostanice. Při příchozím telefonním hovoru se hudba ztlumí. Interkom má automatické štelování hlasitosti. Rozhodně doporučuji dokoupit ovládání hlasitosti, jelikož z provozních důvodů je to jednoznačně potřeba a nedá se spoléhat na automatické štelování.
Spolujezdec: Spolujezdec má možnost připojení vlastního telefonu a vlastního MP3 přehrávače. Nicméně náhlavní souprava pro spolujezdce se musí přikoupit a není součástí základní soupravy, ale u bezdrátového interkomu jsem musel také koupit druhou sadu.
Výdrž: Toto hodnocení možná není na místě, protože kom je připojen k napájení. Bezdrátový kom měl sice velikou výdrž, ale všichni to známe i u mobilních telefonů. Jednou zapomenete dobít a jste v.... U bezdrátového komu se mi občas stávalo, že při delší cestě se uspal tak, že se neprobudil a musel jsem ho ručně spustit. To bylo nepříjemné, když jsem spoléhal na upozornění při jízdě po dálnici a při přejetí navigačního bodu jsem si všiml, že jedu mimo trasu a navigace mlčí.
Závěr:
Rád bych, aby tyto poznatky pomohly při výběru vaší komunikace. Samozřejmě že každý vyžaduje něco jiného, a tak nemohu říci, že je ta či ona varianta lepší. Každopádně vynaložené prostředky nejsou malé, a tak bychom měli mít na paměti, jaká varianta nám pomůže připojit se do skupiny ostatních a jaká varianta umožní připojení dalších kamarádů k nám. Myslím, že varianta, kde půjde připojit externí radiostanice, bude vždy variabilnější a bude jednodušší připojit kamaráda s menšími náklady.
Upravil Dorik dne 27.09.2010 00:01
Mozna se trochu odklonim od tematu, ale resim ted jinou situaci v souvislosti s komunikaci. Poridili jsme si Interphone BlueAnt F4 twin a ted shanime dobijeni na moto s dvema koncovymi konetory, abychom obe bluetooth nabijeli na jedne motorce soucasne.
Prosli jsme spoustu odkazu, jak u nas, tak ve svete a zatim jsme nemeli stesti. Neresil jste jiz nekdo tento problem? Diky
Aleera napsal:
Mozna se trochu odklonim od tematu, ale resim ted jinou situaci v souvislosti s komunikaci. Poridili jsme si Interphone BlueAnt F4 twin a ted shanime dobijeni na moto s dvema koncovymi konetory, abychom obe bluetooth nabijeli na jedne motorce soucasne.
Prosli jsme spoustu odkazu, jak u nas, tak ve svete a zatim jsme nemeli stesti. Neresil jste jiz nekdo tento problem? Diky
Nevím, jak na BlueAnt F4, ale na starej interphone mám dvojitou nabíječku na moto od Touratechu. Zkus se tam zeptat, jestli o něčem nevědí na tvou verzi.