Našel jsem jen pravidla soutěže, ale kde se to bude vůbec konat?
Pravidla Motoráj Rallye
Trasa – Trasa bude obsahovat jak rychlé asfaltové přejezdy, tak rychlé šotolinové cesty, ale také prvky trialu, endura v neposlední řadě i motokrosu. Nebude chybět brod, bahno a tolik oblíbené kaluže o hloubce maximálně do 80 cm. Délka trasy bude upřesněna před závodem.
Navigace – Pouze a jen pomocí roadbooku, který schematicky popisuje trasu a jednotlivé úseky. Itinerář měřeného úseku bude zaslán potvrzeným závodníkům mailem několik dní před závodem. Na startu závodu bude každému jezdci předán roadbook přejezdu na start měřeného úseku a zapečetěn mobilní telefon, mapa, případně GPS navigace. Použití těchto prostředků = +30 minut penalizace a bude kontrolováno technickým komisařem v cíli závodu.
Kontrolní body – Na trase jsou umístěny kontrolní body. Tyto musí soutěžící najít a zaregistrovat jejich průjezd stanoveným způsobem do své kontrolní karty. Za neprojetí kontrolním bodem bude penalizován. Neprojetí kontrolou = +30 minut penalizace.
Dodržování pravidel silničního provozu – na přejezdech po komunikacích bude umístěn radar pro dodržování rychlosti, případně vizuální kontrola z řad organizátorů. Nedodržení rychlosti = +15 minut penalizace. Za případné přestupky proti pravidlům silničního provozu řešené Policií ČR zodpovídá každý závodník sám!
Asistence – pomoc – technická pomoc je zakázána po celou dobu závodu mimo vzájemnou pomoc závodníků na trase soutěže. Jiná pomoc je přípustná pouze pro vyproštění. Nutné opravy na trati závodu si provádí závodníci sami s použitím materiálu, který si vezou s sebou. Každý jezdec je povinen poskytnout pomoc každému na trati závodu v situaci, kdy bude ohrožen život nebo zdraví. Každý jezdec je povinen nahlásit pořadateli jiného jezdce, který má na trati problémy, které mu pravděpodobně zabrání v dojetí etapy.
Odpovědnost – Každý z účastníků podepíše prohlášení o účasti v závodu na vlastní nebezpečí. Bez tohoto prohlášení nebude připuštěn ke startu!
Technické přejímky – každý motocykl a vybavení jezdce musí projít přejímkou.
Motocykl musí splňovat především tyto kriteria:
- namontovaná koncovka výfuku produkční nebo laděná s homologací;
- dobrý technický stav, bez úniku provozních kapalin
- funkční obě brzdy a brzdové obložení nevykazuje výrazné opotřebení;
- funkční světlomety a brzdové světlo;
- motocykl musí být možné nastartovat vlastním startérem. Externí zařízení pro nastartování motocyklu není povoleno;
- pneumatiky nevykazující výrazné opotřebení, doporučujeme terénní vzorek;
- úpravy na motocyklu směřující ke zvýšení výkonu nejsou omezeny, ale nesmí být na úkor bezpečnosti a funkčnosti motocyklu;
- správně umístěné startovní číslo a předepsaným způsobem připevněná SPZ
- OTP stroje a platná TK;
- motorka na přejímku musí přijet čistá!
Jezdec a jeho vybavení:
- motocyklové oblečení v dobrém stavu (bez prodření nebo jiného výrazného poškození struktury) s protektory na loktech a kolenou. Doporučujeme kompletní ochranné prvky – především pak chrániče kolen, loktů a chránič hrudi;
- integrální helma s funkčním zapínáním a homologací pro silniční provoz. Jsou povoleny i helmy odklápěcí a motokrosové;
- motocyklové rukavice a boty v dobrém stavu. Doporučeny jsou rukavice a boty s protektory kloubů;
- řidičský průkaz na motocykl.
I přes podepsání Odpovědnosti toto musíme striktně vyžadovat, protože jde především o prevenci!
Startovní číslo
- startovní číslo na samolepící fólii bude vydáno každému závodníkovi po úspěšném absolvování technických přejímek
- musí být umístěno viditelně vpředu na motocyklu;
- na každém motocyklu také musí být viditelné pouze jedno startovní číslo. Jezdci, kteří mají na svých motocyklech startovní čísla z jiných závodů, musí tato čísla překrýt.
Penalizace
- použití zapečetěných prostředků = +30 minut penalizace
- nedodržení rychlosti nebo jiný přestupek pravidel silničního provozu = +15 minut penalizace
- neprojetí jednou kontrolou = +30 minut penalizace
- ztráta kontrolní karty = +30minut penalizace
- ztráta startovního čísla = +10 minut penalizace
- nedostavení se na start do 15 minut od stanoveného času startu = +30 minut penalizace
Diskvalifikace
- nedostavení se na start do 30 minut od stanoveného času startu;
- neprojetí dvěma a více kontrolami
- technická pomoc jinak než je povoleno;
- neposkytnutí pomoci v případech, kdy by byl ohrožen život nebo zdraví osob, nebo hrozila větší škoda na majetku;
- tažení soutěžního stroje na trati jiným vozidlem než vozidlem pořadatele nebo jiným účastníkem závodu;
- nepřípustné jednání;
- výměna jezdce nebo stroje v průběhu soutěže
Protesty – v případě podání protestu je nutné složit k rukám ředitele závodu kauci ve výši 5.000,- Kč. V případě neoprávněnosti protestu kauce propadá.
Výsledky – pořadí je určováno pro všechny jezdce, kteří dojedou do cíle. O pořadí rozhoduje konečný čas po započtení časů penalizací. První tři místa jsou vyhlašována ve všech kategoriích. Absolutní pořadí není vyhlašováno.
Pořadatel si vyhrazuje právo pravidla upravit podle náročnosti trati a podmínek jednotlivých závodů.
Případné změny budou každému účastníkovy sděleny nejpozději týden před závodem.
Nemůžu porád dokončit přihlášku na tom rallye-webu...porád se mi to vrací zpět...uzávěrka je 15.12...startovné 1150,-/jezdec + případný doprovod 650,-/ákus...
Petr 11 napsal(a):
Nemůžu porád dokončit přihlášku na tom rallye-webu...porád se mi to vrací zpět...uzávěrka je 15.12...startovné 1150,-/jezdec + případný doprovod 650,-/ákus...
Ty máš na Kátéemce uzávěrku???
Myslim že je 15.1. 2010
Tam se někde chrápe či jak to bude?
*** koupím mladé pevné velké poprsí ***
** zn. VÝCHODNÍ ČECHY **