K problému, jestli lze a za jakých podmínek, nabíjet akumulátor na BMW, toho bylo napsáno spousta.
Ve zkratce: Nabíjet přes zásuvku, která jde mimo CanBus přímo na akumulátor, není problém. (Hlavně se ale nesmí najít "Maňas", který si na druhý konec zástrčky přidělá krokosvorky a chce to použít jako startovací kabely, už jsem to viděl, to nebyl vtip).
Přidám jenom maličkost, které si myslím je jenom kosmetického rázu, ale dost šikovná.:
Kam přidělat zásuvku(ky)...?
Byl jsem si pro díl u jednoho člena tohoto fóra a okukoval jeho vymazlenou bílou Adventuru. Má na ni mimo jiné přidělané dvě zásuvky, pro které je předem připravené místo na zadní části předního blatníku. Nejsem si jistý, jestli o tomto místě všichni majitelé tohoto typu BMW vědí. Toto místo je tam, kam se přidělávají deflektory (pozice 20 schéma předního plexi). Lépe je možná vidět osazení zásuvkou na montážním schématu této zásuvky. Soudruzi z NDR s tím již počítají, protože pohmatem na spodní část plastu v místě určeném pro tuto montáž lze najít obrysy otvoru pro zásuvku i pro šroubky na její přichycení...
Není potom potřeba kupovat žádný drahý rámeček kolem přístrojovky, který myslím k ničemu jinému než k umístění zásuvky neslouží... A pokud si někdo na motorku plánuje ty deflektory pro své pohodlí přidělat, má zásuvky kryté stejně jako za čelním plexisklem...
radosek přiložený následující obrázek:
A proč dělat díru do plastu stacilo by koupit kokpit od TT tam máš dvě zásuvky malá i klasická autová kabel pojistku a dáš to přímo na baterku a je po starotech!
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal(a):
A proč dělat díru do plastu stacilo by koupit kokpit od TT tam máš dvě zásuvky malá i klasická autová kabel pojistku a dáš to přímo na baterku a je po starotech!
Jo, o tom píšu. Proč kupovat kokpit (teď možná přeženu, cenu přesně neznám) za tisícovku, když můžu zásuvku umístit zadarmo někam, kde je po ruce a výrobce s tím počítá. A že je tam díra? No a co? V ždyť v té díře je zásuvka. A při prodeji ji tam nechám, takže tam ta díra má účel a není to poškození...
To místo je navíc blíž k akumulátoru a je jednodušší uchycení kratších kabelů k zásuvkám...
No tu zásuvku v zobáku mám taky - už jsem to tak koupil - myslel jsem, že je to standart (je to vidět i v manuálu), ale někdo jí tam nemá, tak to asi bylo za příplatek Spíš teď přemýšlím, jestli tam mám namontovat ty deflektory - dal jsem si na 12ku plégo z Adventůry (ještě jsem to ani nevyzkoušel) a nechce se mi do toho zbytečně vrtat
Nechci být za trubku ale toto téma se omílá tak dlouho co značka BMW existuje a tak už jsem nevydržel a musím napsat i můj názor. Přijde mi že dobíjet baterku přes tuhle a nebo jinou zásuvku je úplně zbytečný, když stačí otočit klíčkem a baterka je snadno přístupná pod sedlem. Dobře chápal bych to u 650 GS kde baterka je umístěná jakoby v nádrži a dostat se na ní je dost zdlouhavý a pracný, ale u 1200 se na ní dostanu za 3 - 4 vteřiny. Proč se tedy pořád dokola řeší jakou zásuvkou to jde dobíjet? V manuálu je jasně napsáno že tyhle zásuvky k tomuto nejsou určený a sami se odpojí za 15 min po vyndání klíčku, nebo po přetížení ( s vyjímkou konkrétní nabíječky od BMW).
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Nabíjení přes zásuvku jsem nikdy neřešil, prostě sundám sedlo. Ale zásuvka najde po ruce se hodí vždycky, takže ji mám v budíku chycenou stahovacíma páskama a normálně s vím žiju. Sice pásky nejsou od TT, ale fungujou
Kluci,
nečertěte se když s někým nebudu souhlasit.
Já pokud bych si mohl vybrat a dával bych si teď novou zásuvku, tak rozhodně do přístrojovky, klidně si vyrobit nějaký úhelníček, nebo něco koupit...ale to připravené místo které popisuje Radošek, není ideální...respektive mě nevyhovuje, protože se dás použít za jízdy jen s velkým omezením. Většina adaptérů na 12V je dost vysoká, když k tomu přičtu výšku redukce malé zásuvky na velkou, tak se bez obav dostanu nad výšku kde ti řidítka při otočení adaptér bezpečně vylomí a ještě při tom zkratují zásuvku a vyhodí ti pojistku... Taky jsem chtěl nabíjet jen když motorka stojí...jenže když balíš věci a nestíháš tak na to prostě zapomeneš a "lup". Nehledě na to že jsem měl zásuvku jištěnou ještě prastarou trubičkovou pojistkou kterou prostě na benzince v zahraničí nekoupíš :-) Mít tak zásuvku na přístrojovce tak můžeš nabíjet i za jízdy cokoliv co se ti váli v tankbagu a vrníš radostí.