Ahoj, mate nekdo zkusenosti s vozenim foto vybavy na nejake delsi vypravy nebo snad i lehky offroad?
Mam celkem drahou zrcadlovku a par objektivu a zajima me jestli staci vse radne vypolstrovat, aby nebyly zadne prime narazy. Kazdopadne i tak bude fotak stejne vystaven stalym otresum, jak kdyz s nim tresete v ruce...
Neexistuje nejaka forma pojisteni foto vybavy?
používám foto tankvak od TT.nevýhodou je malá velikost protože 70-200 2,8 tam dám jen pokud není nasazená což mi vadí.Jinak co se týká ochrany tak dobrý
Hm řešil jsem totéž a nevyřešil, protože kromě tlumení mi šlo o zajištnění proti šlohnutí. To je důvod proč ne fototankvak ani nic podobného. Dávám to prostě do pravého kufru. V lehkém polstrovaném pouzdru zabalené do silného PVC vaku mezi textilní věci. Klepat se to bude ale ránu to nedostane. Zatím vše drží pravada je že to žere místo. Od tankvaku s nemůžeš hnout na krok. Tahat na motce drahé foto-video je prostě neřešitelný problém. Profi výbavička je háklivá na otřesy teplotní změny vlhko t.j. na všechno co je u motorky normální.
Na zakázky vozím v topace, v brašničkách a pouzdrech. Celé obalené nepromokem (aby trochu ztlumil otresy).
Na dovolený a výlety v tankavu - opět vyplněným nepormokem, plachtou. Ovšem kamkoliv se hnu od moto, hne se tankvak se mnou. Ale to je samozrejmost pro všechny, pokud se bavíme o profi vybavení.
Ale co si budeme povídat, ideální je prostě fotobatoh+auto
Upravil Rico dne 20.01.2010 17:11
www.motoreport.cz
..Dakar is Dakar..
Koukám, že se netrápím sám.
O mém vybavení se asi nedá říct profi, ale přesto jsem šetřil dlouho. V tankvaku mám dobré polstrované pouzdro a v něm stálou výzbroj 18-200 VR a neměním (našel jsem ho před loni výhodně v Samnaun). Takže po cca. 15.000 km pořád D80 fotí.
S vyklápěčkou fotím bez sesednutí i v rukavicích. Kolegové nechtějí vždy čekat na dlouhé procedury.
Čau Pavel
Pavel
Ten foto tankbag TT se dělal ve dvou provedeních - menší a větší. Měl jsem oba a o oba jsem už přišel (vlastní blbostí). Nicméně to fungovalo přesně tak, jak si představuju - pro fotografa, který nejede někam něco fotit (to znamená nezastaví, nesleze z motorky a 15 minut nechystá věci. Pokud chci vyndat foťák, přehodit maximálně objektiv nebo nasadit filtr, případně to chytnout na pomocný stativový šroub na pravé straně řídítek (motorka je na bočním stojánku naklopená doleva, takže ta pravá strana je ideální, RAM dlouhé ramínko mám skopené na foto šroubu přidělaném k foťáku a jen to nastrčím na kloub na řídítku, utáhnu matici a mám docela slušnou šanci nerozklepat to a je to připravené během 20 vteřin aniž bych slezl vlastně z motorky. Kdo někdy fotil v Africe, kde je kopec dětí kolem během první minuty a neproniknutelný dav během dalších minut, tak to pochopí...
Ten bag se dělá teď v tomhle provedení, je to víceméně profi fototaška, má lepený zipy a je to vlastně jeden tankbag v druhém, takže šance že se tam dostane voda nebo prach je docela malá. Otevírání oproti normálnímu tankbagu je zjednodušené, dá se do toho šahat jednou rukou atd. Je to vyvinuté podle přání lidí, kteří fakt cestují a fotí a ještě jsem neviděl nic lepšího.
Někteří fotografové preferují umístění na zadním sedle ale mě to tam strašně vadí. Je to asi věc zvyku..
Tome, todle vypada super, jak moc je to odpruzene? Vysi fotak zaveseny ve vzduchu jak ve vetsine fotobatohu? Sedne to na F800? O kolik se to lisi oproti te TT foto-vlozce, ktera se dava do standartniho tankbagu.
Da se tou Vas videt a ozkouset?! diky