petr22j napsal(a):
Čus nevíte jak se měni olej v zadním tlumiči u bmw f 650 gs diky za radu
a nemas ho zalisovany?
paklize ano, je to na repasi, ci Ohlins.. tady na foru bylo par linku na sikovne lidi, co udajne zvladnou repasovat i nerepasovatelne (tovarne) tlumice.
btw: funguje spatne, nebo proc chces menit olej?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
petr22j napsal(a):
ne ne fakci to pekne ale menil jsem olej v prednich tlimucich tak me napadlo jestli se to meni aji vzadu proto se ptam asi to bude origos
a kolik ma ten tlumic nalitano?
ja jsem totiz neco podobneho resil ted...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
no pozor... tim, ze vyrobce zablokuje rel. jednoduchou vymenu oleje v tlumici ROZHODNE nezamezi jeho degradaci(!)
takze moc nejasej a radeji napis, kolik ma ten tlumic najeto a cca v jakem rezimu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
no pozor... tim, ze vyrobce zablokuje rel. jednoduchou vymenu oleje v tlumici ROZHODNE nezamezi jeho degradaci(!)
takze moc nejasej a radeji napis, kolik ma ten tlumic najeto a cca v jakem rezimu.
Když jsme už u toho u čeho výrobce zablokuje výměny. Nevíte po kolika svítihodinách se mění vakuum v žárovkách. Bych je vyměnil....
Hicksi neblázni,jestli výrobce neplánuje aby se olej v zadním tlumiči měnil,tak se prostě vymění celej tlumič a nebo ho můžeš dát někomu kdo si s tím pohraje a olej vymění. Ale u origo tlumičů to většinou znamená něco ne rozebrat,ale "rozšťourat" a pak to zase nějak nabastlit zpátky. Prostě je to zalisovaný a ne zašroubovaný. Právě kvůli tomu aby se to měnilo jako celek a taky kvůli výrobní ceně.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
BIGR napsal(a):
Když jsme už u toho u čeho výrobce zablokuje výměny. Nevíte po kolika svítihodinách se mění vakuum v žárovkách. Bych je vyměnil....
Hicksi neblázni,jestli výrobce neplánuje aby se olej v zadním tlumiči měnil,tak se prostě vymění celej tlumič a nebo ho můžeš dát někomu kdo si s tím pohraje a olej vymění. Ale u origo tlumičů to většinou znamená něco ne rozebrat,ale "rozšťourat" a pak to zase nějak nabastlit zpátky. Prostě je to zalisovaný a ne zašroubovaný. Právě kvůli tomu aby se to měnilo jako celek a taky kvůli výrobní ceně.
ale vzdyt ja nerikam nic jinyho...
na pristi sezonu planuju dozadu Ohlinse... kdyby byl rozebiratelnej, tak bych Ohlinse asi neresil.
nouzova varianta B je nasilna repase
Upravil hicks dne 23.05.2010 19:54
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
BIGR napsal(a):
Když jsme už u toho u čeho výrobce zablokuje výměny. Nevíte po kolika svítihodinách se mění vakuum v žárovkách. Bych je vyměnil....
Hicksi neblázni,jestli výrobce neplánuje aby se olej v zadním tlumiči měnil,tak se prostě vymění celej tlumič a nebo ho můžeš dát někomu kdo si s tím pohraje a olej vymění. Ale u origo tlumičů to většinou znamená něco ne rozebrat,ale "rozšťourat" a pak to zase nějak nabastlit zpátky. Prostě je to zalisovaný a ne zašroubovaný. Právě kvůli tomu aby se to měnilo jako celek a taky kvůli výrobní ceně.
ale vzdyt ja nerikam nic jinyho...
na pristi sezonu planuju dozadu Ohlinse... kdyby byl rozebiratelnej, tak bych Ohlinse asi neresil.
nouzova varianta B je nasilna repase
Násilná repase se může lehce změnit v pitvu a pohřeb origo tlumiče.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
BIGR napsal(a):
Když jsme už u toho u čeho výrobce zablokuje výměny. Nevíte po kolika svítihodinách se mění vakuum v žárovkách. Bych je vyměnil....
Hicksi neblázni,jestli výrobce neplánuje aby se olej v zadním tlumiči měnil,tak se prostě vymění celej tlumič a nebo ho můžeš dát někomu kdo si s tím pohraje a olej vymění. Ale u origo tlumičů to většinou znamená něco ne rozebrat,ale "rozšťourat" a pak to zase nějak nabastlit zpátky. Prostě je to zalisovaný a ne zašroubovaný. Právě kvůli tomu aby se to měnilo jako celek a taky kvůli výrobní ceně.
ale vzdyt ja nerikam nic jinyho...
na pristi sezonu planuju dozadu Ohlinse... kdyby byl rozebiratelnej, tak bych Ohlinse asi neresil.
nouzova varianta B je nasilna repase
Násilná repase se může lehce změnit v pitvu a pohřeb origo tlumiče.
no co jsem tady cetl par threadu, tak tady v CR udajne nekteri sikovni jedinci zvladnou repasovat leccos....
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
BIGR napsal(a):
Když jsme už u toho u čeho výrobce zablokuje výměny. Nevíte po kolika svítihodinách se mění vakuum v žárovkách. Bych je vyměnil....
Hicksi neblázni,jestli výrobce neplánuje aby se olej v zadním tlumiči měnil,tak se prostě vymění celej tlumič a nebo ho můžeš dát někomu kdo si s tím pohraje a olej vymění. Ale u origo tlumičů to většinou znamená něco ne rozebrat,ale "rozšťourat" a pak to zase nějak nabastlit zpátky. Prostě je to zalisovaný a ne zašroubovaný. Právě kvůli tomu aby se to měnilo jako celek a taky kvůli výrobní ceně.
ale vzdyt ja nerikam nic jinyho...
na pristi sezonu planuju dozadu Ohlinse... kdyby byl rozebiratelnej, tak bych Ohlinse asi neresil.
nouzova varianta B je nasilna repase
Násilná repase se může lehce změnit v pitvu a pohřeb origo tlumiče.
no co jsem tady cetl par threadu, tak tady v CR udajne nekteri sikovni jedinci zvladnou repasovat leccos....
O tom nepochybuju. Máme v Čechách spoustu šikovných rukou. Ale taky dost "dobrodruhů" co se pustí do všeho (a nejen vlastního) a pak jen čumí...
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Ach jo tady se zas řeší cipoviny .Jednodušše máme dva druhy tlumičů -
1) Nerepasovatelné=celoživotní ,vyteče a vyhodí se, pokud nevyteče tak funguje jak má.Běžná nízkorozpočtovka (to že to někteří v čr dokáží opravit je na jinou diskuzi ale výrobce prostě s repasí nepočítá) např. Showa ,sachs,WP a různé OEM verze slavnějších značek
2)Repasovatelné= většinou závodní velmi kvalitní a drahé tlumiče se servisem(repasí) min. 1 ročně.
např. Ohlins, Elka apod.
A zpátky k původnímu dotazu. Můj tlumič má 103 000 km a myslíš že tam byl někdy měněn olej??? ano správně nebyl.Ale už cítím že to není ono a porozhlížím se po jiném.
Upravil toli dne 23.05.2010 20:36
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
TOLI napsal(a):
Ach jo tady se zas řeší cipoviny .Jednodušše máme dva druhy tlumičů -
1) Nerepasovatelné=celoživotní ,vyteče a vyhodí se, pokud nevyteče tak funguje jak má.Běžná nízkorozpočtovka (to že to někteří v čr dokáží opravit je na jinou diskuzi ale výrobce prostě s repasí nepočítá) např. Showa ,sachs,WP a různé OEM verze slavnějších značek
2)Repasovatelné= většinou závodní velmi kvalitní a drahé tlumiče se servisem(repasí) min. 1 ročně.
např. Ohlins, Elka apod.
A zpátky k původnímu dotazu. Můj tlumič má 103 000 km a myslíš že tam byl někdy měněn olej??? ano správně nebyl.Ale už cítím že to není ono a porozhlížím se po jiném.
presne tohle jsem resil posledni 2 mesice s:
- Milanem z Touratechu
- Vjetrnikem a Morabem
- Bobem (ten dale s BMW Chemnitz)
- p. Horskym z Inveltu
- BMW Regensburg (tam mi neodpovedeli)
blbosti to rozhodne nejsou.
Zaver je, ze kazdy rika trochu neco jineho.. ale v zasade:
- po 40-80 tisicich je v tlumicich misto oleje nejspis neco jako mazut. Sice +- jeste funguji, ale NIC MOC. Takze NEFUNGUJE JAK MA...
- vymena pruziny v uvedenem casovem horizontu celkem dost vhodna
- po asi 70-100k by se mel nerepasovatelny tlumic vymenit... ale rozhodne vymenou drive clovek nic nezkazi.
V tomhle souhlasim s Vjetrnikem, ze ladeny vyfuk neni to, co cloveka drzi na silnici a pruziny, tlumice a pneu si imho zaslouzi rozhodne pozornost.
Ja jsem menil v 47 pruzinu za progresivni TT. Ted mam 55 tisic a nadavam si, ze jsem tu pruzinu nevymenil driv. Je to ZASADNI rozdil... pri nakladu a ve 2 rozdil vysky moto pri max predpeti mozna 7-10cm... (tim i delsi pracovni rozsah tlumice atd).
Upravil hicks dne 23.05.2010 20:53
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Nejsou stejný, mají jiný zdvih. Klasika GS tuším 190mm a Dakar 230mm
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
Mám Dakara ročník 2001, zadní tlumič je rozebiratelný, SHOWA B0292
OPRAVNÁ SADA: 205-200-075, koupit se dá např. zde.
(http://www.rutan-motoshop.cz/nahradni-dily-a-doplnky-na-motocykly/sada-pro-repasi-zad-tlumice-k-tech-12168/?good_detail=sada-pro-repasi-zadniho-tlumice-205-200-075-showa-aacc918b54b77c1a4f85e9e5525437a9p)
Repasoval jsem ho v zimě po 70 000+ km a je jako nový. Dbej na to, abys měl štelování tuhosti úplně naměkko, jinak se pekelně blbě stahuje pružina... Na stažení se dá použít stahovák autopružin, stačí zaklesnout jeden háček na každé straně. Nezapomeň pak doplnit i olej v hydroštelu, rád odtamtud uteče, štelovací šroub musí klást odpor už po jednom kliku. Nejlepší je odmontovat hadičku hned za štelovákem, úplně ho povolit a něčím stlačit na doraz pístek uvnitř. Pak tam dej stejný nebo hustší hydr. olej až po okraj a doplň i v hadičce tak, aby tam po smontování nezůstal vzduch.
Upravil Merlin01 dne 25.05.2017 00:48
Ja nechaval repasovat u Beran tlumice, central na supertenere. Poslal jsem mu central nerozebiratelny, on mi poslal nastrikany, repasovany, rozebiratelny tlumic zpet. Platil jsem 4.500, protoze jsem odjezdil cely Rumunsko a pak jeste Krocana bez oleje a musel delat novou pistnici. Jinak by to bylo levnejsi.