Dělám teď ventili. Podložky jsem nechal zbrousit, ale nevim jak nastavit rozvody. Manual doma mam, ale nemužu to tam najit. Vidim i rysky na ozubených kolech co jsou na vačkách. Ale za boha nevim v jaký poloze má bejt klika? kde mam hledat tu rysku?
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
no tak to je v p....i. pokial si nezablokoval kluku tou tčkou ako je v navode tak možeš vyndat motor a rozobrat ho došrobika. alebo zaniest do servisu
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
****. Tak to sem asi v...... . A k tomu je dole ten šroub pod karterem jo?
Ja sem to rozebiral tim zpusobem že sem si rysky nastavil do vodorovna a rozebral. Klikou jsem nehybal. Takže teoreticky je ve stejne poloze pořád. Jak ji mam zaaretovat?
Vyšroubuju šroub co je dole? a do nej natočim nějaký delší aby chytil kliku?
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Nad tim přemýšlim a nezdá se mi že by nebylo možný nastavit rozvody bez toho aniž by si směl otočit klikou, se mi zdá jako nesmysl.
Podle fotky uvažuju tak, že je dole někde montážní otvor do kterého strčim tyčku a zachytim ten zářez na klice. A ta tyčka se tam strká tim spodim šroubem na boku vany....
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
palciatko děkuju moc. Tvoje fotka mě asi zachránila.
Nedalo mi to, vypustil jsem olej a vyšrouboval ten spodní šroub. Posvítil dovnitř baterkou a pootočil klikou. A šroubovákem nahmatal ten zářez co je na fotce!! Sem si skoro jistej že je to nastavovaci ryska na rozvody
Ješte bych byl rád kdyby mi to nekdo potvrdil. Zítra to budu skládat.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
no šak ked to poskladaš tak to skus cele nekolik krát pootočit či sa nedotknu ventile piestu
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
to každopádně. Ja sem to rezbral aniž bych se kouk do návodu a spolehal sem na to, že sou všude rysky jako je to u aut. Nečekal jsem že to bude takový drama
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
mam najeto 41tis. A rozhodl jsem se je seřídit protože odjiždim na 2mesice na vejlet a čeka me dost km. Jinak si myslim že by tak 10tis km dali bez seřízení.
Seřizuju je poprve a meřil jsem je každých 10tis km. Všechny ventily meli uplne stejné vůle. Sací 0,16mm a vejfuk 0,26.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Honzo najdi nejakou delsi osmicku sroub,konec zbrus do spicky a ten tam zasroubuj a pritahni zlehka,tim mas zaaretovanou kliku v hu.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
Dělal sem ventile na mojím dakarovy 04 vačka natav že šroubovákem nebo tyčkou najdeš HÚ a pak nastavíš aby vačky měli rysky vodorovně s rovinou hlavy a jeto, rysku na rotoru to bohužel nemá
Nastavuj velice pečlivě jinak ti motor sice chytne a pojede ale nebude to ono natrapil sem se s tím před měsícem až až.
Na to byla dobrá Honda NX650 tam se dala na rotoru ryska a na vačce a jelo to
Na foto vidieť, že ak je kľuka takto zaaretovaná, piest je v hornej polohe (TDC).
Podľa manuálu rysky na vačkách majú byť rovnobežne s hlavou a dierky v ozubených kolieskach majú byť hore - vtedy je to poloha TDC.
Po poskladaní by som to aj tak, ako radí 100bubu, pár krát ručne pretočil.
Píšeš, že si skrutkovačom nahmatal ten zárez - ak si točil kľukou, tak to môže byť aj ten kruhový otvor pri dolnom ojničnom čape, to by bolo zlé.
Pomohol by som si skrutkovačom prestrčeným cez otvor pre sviečku, či je piest fakt hore.
čus pánové mám na motorce 26 000 km a ještě jsem seřízení ventilu nedělal ono asi bude problém v tím ze si ani do toho netroufnu myslíte ze bych se mel na to podívat ? je to těžký udělat si doma ?
zdravím, dnes budeme dělat rozvody a chtěl bych se ujistit, zda v tom mám jasno
otvor na zajištění klikovky je ze stany magneta( pod magnetem) ?
když se zaaretuje klikovka tak píst je v HÚ a rysky na ozubených kolečkách budou rovnoběžně s hlavou válce. pak zkusit párkrár protočit jestli se mi to nepotká...
a potom asi ten zajišťovací šroub vyndat a dát tam původní
Otvor na zajištění klikovky je na levé straně. Když ji zaaretuješ, máš píst v HÚ a rysky s hranou hlavy. Šroub (přípravek) potom samosebou vyndat.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
točím rotorem až se začne sání zavírat tak vrazim místo svíčky šrůbovák.v horní ůvrati přestanu,zkontroluju rysky na vačkových kolech,kdyžtak ještě chlup potočím ať je to v rovině.Teď je píst nahoře,vačky od sebe,rysky v rovině.Vyšroubuju šroub na zajištění klikovky,dám tam delší zbrůšený do špičky a dotáhnu.Pak vyšroubuju napínák rozvoďáku zhodim řetázek a vytahnu vačku... snaď sem to napsal správně líp se to dělá neš píše
Kupredu spatki ni krok...