Dlouho jsem přemýšlel, jak vyřešit podvozek na své 1150 GS (obyč). Ve hře byla jak repase origo tlumičů + nové pružiny, tak sada Wilbers a Ohlins.
Nakonec jsem se rozhodl "plácnout se přes kapsu" a šel jsem do Ohlinsů. Milan v TT mi poradil, ať tam rovnou dám tlumiče pro Advenčra.
Po zkoušení jiného GSa, které bylo také upraveno tlumičema z GSA jsem usoudil, že sice stojím na špičkách, ale, že to kdyžtak upravím sedlem.
Zbývalo jen vybrat správnou sílu pružin.
Dopředu jsme dali sériovou a dozadu nakonec místo 140 (která je dělaná pro jízdu bez 2 osob a nákladu) jsme dali 160ku.
Tlumiče za týden dorazily a já jsem si je pln nadšení odvezl a tentýž ted večer s bratrem namontoval.
Instalace proběhla bez problémů, pouze je potřeba vyřešit oba stojany. Hlavní funguje na rovině jentaktak, boční je docela nakloněnej.
Bez bagáže to ještě jden, ale budu to muset nějak vyřešit.
Z TT jsem byl instruován, ať najedu tak 1000km, že si péra sednou a změknou na svou provozní tuhost.
Zatím mám 200km a přesto, že je určitě namám ideálně nastavený a nejsou zajetý, tak je to i na silnici "boží".
Provedl jsem zároveň i výměnu katalyzátoru za Y-svod a je z toho úplně jiná motorka.
O víkendu jsme provedli malou testovací projížďku s kamarádem, co si nedávno koupil 1200 GSA.
Jsem určitě zaujatej, o tom nepochybuji, ale s touto úpravou je ta motorka srovnatelná s novým advenčrem.
Pokud nebudeme mluvit o více jak 5000 otáčkách, tak motor jede jen o něco méně a podvozek je minimálně stejnej.
Nevím, jestli je to tou nižší váhou (která je u 1200 GSA sakra znát a to měl skoro plnou nádrž), tak mi přišlo, že 1150ka jela daleko stabilněji.
Ani mi nepřišlo, že by se 1200ka lépe ovládala, jak všichni píšou.
Na 1150ce mám ale něco najeto, a nějakejch 20km na 1200 GSA určitě není dost na objektivní srovnání.
Až zase něco najedu, tak napíšu další info.
omouvám se za velikost fotek, mám je na netu uložené bez komprese..
Upravil stepan dne 02.08.2010 11:38
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Hmm, zavist fakt by mne zajimalo jak se to chova. Ja loni menil komplet vejfuk a dal jsem obe progresivni pruziny a byl jsem dost spokojenej se zmenou jak tlumicu,tak vejfuku,fakt jina masina. Ale ty Ohlinsy ve me stale hlodaj,se zadkem jsem celkem ted i spokojenej,ale ve predku vidim dost rezervu.
Tak az si sednou pruziny a otestujes to v terenu pridej zkusenosti,hlavne jak stiha predek
Ono taky to poradne nastavit je umeni....
Aktualne 1250 GSA HP
Jsem domluvenej s Milanem z TT, že až najedu těch cca 1000, tak se stavím, a pomůže mi s nastavením. Prý až to nastavím, tak s tím už budu hejbat minimálně. uvidíme.. hlavní rozdíl čekám samozřejmě v terénu a pak pří jízdě s naloženou motorkou, jak všichni říkaj..
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Taky jsem uvažoval o výměně, a tak by mne zajímalo, jestli to není tajný, na kolik přijde výměna? Dej sem potom na forum zkušenosti po ujetí 1000km a seřízení. dík havran
havran napsal(a):
Taky jsem uvažoval o výměně, a tak by mne zajímalo, jestli to není tajný, na kolik přijde výměna? Dej sem potom na forum zkušenosti po ujetí 1000km a seřízení. dík havran
Mam pocit ze po vymene za Ohlins sa hodnota Gs zvisila min. o 50% , tie cennikove ceny Ohlinsu od TT su uplne z inej planety aj ked chapem, ze je to kvalita a urcite velka uzitkova hodnota ale stale sa bavime a kuse ocele z olejom s strunou. Hmm aj ja uvazujem o vymene tlmicov, ale az do takychto aj ked fajnych veci nepojdem. Ale velmi ma zaujima ako sa to prejavuje, cize "stepan" rozpravaj a prehanaj, nech nam sliny tecu.
prednedavnom som konzultoval zo zakaznikom ci drahy ohlins alebo lacnejsi hyperpro
nakoniec na moju radu objednal hyperpro komplet zadny tlmic lacnejsi za 440 € drahsi stoji 770 a samostatnu prednu strunu za 100 €
je mi jasne ze ohlins je spicka ale niekedy mam pocit ze ich cenova politika je trocha mimo realitu a jednoducho neverim ze ohlins bude pri spravnom nastaveni o polovicu lepsi ako hyperpro preto lebo je o polovicu drahsi
Jestli to vyjde lehce pres 30,tak to jeste jde...podle mne je to lepsi investice nez "upgrade"na 12GS i kdyz to pri prodeji nikdo nezaplati.
Dost casto ale ctu o vyteklych ohlinsech pri adventure cestovani
Aktualne 1250 GSA HP
Ja som niekde zaznamenal ze Ohlinsy sa musia pravidelne repasovat, ze je to na to usposobene ale treba to robit a ani material nieje az tak drahy ?? Ale mozem sa mylit.
horac napsal(a):
Ja som niekde zaznamenal ze Ohlinsy sa musia pravidelne repasovat, ze je to na to usposobene ale treba to robit a ani material nieje az tak drahy ?? Ale mozem sa mylit.
Myslim,ze se maji servisovat kazdych 10 tis.km a tusim ze to stoji 2-3 tis.Kc
Aktualne 1250 GSA HP
Zatím jsem sem nic nenapsal, protože nějak nemám čas zajíždět a testovat
Ohledně té repase mi Milan říkal, že tak 20 tis ( možná víc ) na ně nebudu potřebovat sáhnout. Repase obou prý tak 6 tis.
Ono u toho intervalu asi hodně záleží na tom, co člověk jezdí.
Je to samozřejmě investice navíc, to je pravda. Ale stejně tak se dá říct, proč kupovat novou motorku, když se dá jet na staré za 50 tis.
Člověk si prostě musí občas udělat radost
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
raptor napsal(a):
teraz ma tak napada ze v jednej diskusii o tlmicoch pisal Tomas z ceskeho trubatechu ze 1150 GS a 1150GSA maju sice rovnaky zadok ale rozdielny predok
Nevím, jak to bylo myšleno, ale ADV má oba tlumiče jiné, jsou delší.
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black