Ahojte, při přeřazení na nižší kvalt, těsně před uvolněním spojky (když začne zabírat zadní kolo) mě jakoby zavrní motorka. Je to stejný pocit, jako když jedu na špalkách pomalu. Nevíte prosím co by to mohlo bejt, dřív jsem toto chování nezaznamenal. Je to normální? Co vy na to?
Jsem vděčný za dvě kola s vrtulí, ale teď si švihnu oranžovou.
Já bych řekl, že jak máš zmáčknutou spojku a podkopneš kvalt dolů a klesnou otáčky motoru, tak se ti lamela roztočí rychleji a to může způsobovat ty jemné vibrace, jak pustíš páčku spojky a spojka sepne, tak se to ztratí, ne? Možná někde lehce chytá lamela o přítlačák... musíš rychleji řadit
Elektrokolo homemade 9kW, BMW R1200GS Adventure 2007, dále jsem měl - Yamaha XP 500 T-MAX 2004, Honda TRX 650 Rincon 2005, Journeyman Gladiator CF 500 2007, Honda XRV 750 Africa Twin 1994, ČZ 175 a fichtl
jtopman napsal(a):
Já bych řekl, že jak máš zmáčknutou spojku a podkopneš kvalt dolů a klesnou otáčky motoru, tak se ti lamela roztočí rychleji a to může způsobovat ty jemné vibrace, jak pustíš páčku spojky a spojka sepne, tak se to ztratí, ne? Možná někde lehce chytá lamela o přítlačák... musíš rychleji řadit
Rychleji řadit? To by šlo. Ne, je fakt, že jsem předtím nepociťoval žádné vibrace. Nebo jsem si toho nevšiml, protože jsem jezdil TKC. Vůli v kardanu nemám, ale je fakt, že už mám nakoupené ložiska protože čekám, kdy to přijde. Mám najeto 50tis, ale zatím drží. Tlumiče mám nové.
Nemohl by jste někdo vyzkoušet? Třeba je to normální chování.
Díky
Jsem vděčný za dvě kola s vrtulí, ale teď si švihnu oranžovou.
servisak napsal(a):
Zkus to s meziplynem a uvidíš co to bude dělat!
muzu se zeptat co mu pomuze meziplyn
opravdovej meziplyn neni na moto totiz dost dobre technicky moznej uz se to tady taky resilo
vyrovnání otáček?
to preci neni mozny ne chlapi
na vyrovnani otacek (prevodovka- motor) musis pustit spojku a dat prave ten MEZIPLYN.
NA MOTORCE to teda je proveditelny pouze pri razeni 1-2 nebo 2-1
vselijaky vrkani plynem je mozna tak hezky pro ucho a pro slecny kolem ale jinak nic ok?
meziplyn se pouzival driv kdyz nebyly synchrony v prevodovce my drive narozeny jsme to museli pouzivat treba u V3S nebo i nektery starsi Tatry 815 a pokud jsi byl drevak tak jsi to dobre a rychle poznal TY (skoro utrzena ruka v lokti nebo rameni) i LIDI kolem (bordel jako krava)
dneska to uz nikdo nedela vicemene to u niceho uz neni potreba
Michal: vím, co je skutečnej meziplyn, ale i to, jak ty říkáš vrkání, má teda podle mně smysl... Rozhodně to pomáhá plynulosti a minimálně za snížených adhezních podmínek i bezpečnosti.
Maiali nel Fango!
servisak napsal(a):
Zkus to s meziplynem a uvidíš co to bude dělat!
muzu se zeptat co mu pomuze meziplyn
opravdovej meziplyn neni na moto totiz dost dobre technicky moznej uz se to tady taky resilo
vyrovnání otáček?
to preci neni mozny ne chlapi
na vyrovnani otacek (prevodovka- motor) musis pustit spojku a dat prave ten MEZIPLYN.
NA MOTORCE to teda je proveditelny pouze pri razeni 1-2 nebo 2-1
vselijaky vrkani plynem je mozna tak hezky pro ucho a pro slecny kolem ale jinak nic ok?
meziplyn se pouzival driv kdyz nebyly synchrony v prevodovce my drive narozeny jsme to museli pouzivat treba u V3S nebo i nektery starsi Tatry 815 a pokud jsi byl drevak tak jsi to dobre a rychle poznal TY (skoro utrzena ruka v lokti nebo rameni) i LIDI kolem (bordel jako krava)
dneska to uz nikdo nedela vicemene to u niceho uz neni potreba
dobry??
Ježíšikriste. Kdybys uměl jezdit, aspoň trochu jezdit, chápal bys, jak strašný blbosti meleš. Já se obvykle takhle expresivně nevyjadřuju, ale fascinuje mě, že vždycky ten největší hlupák má ty nejchytřejší řeči.
Schválně zkus někdy podřadit třeba do šesti tisíc otáček a rychle pustit spojku a pokud se nerozmázneš hned, pak to zkus ještě jednou s tím „vrknutím“.
Jasně, meziplyn, o kterém mluvíš ty, sloužil ke srovnání otáček vstupní a výstupní hřídele v nesynchronizovaných převodovkách, ale tahle odlehčená varianta je při svižnějším stylu jízdy i dnes nezbytná minimálně u všech motorek bez antihoppingové spojky a u aut se zadním pohonem.
Táák přesně tohle myslím jen vrknout plynem a uvidíš jak ti tam pujdou! Ja nevím jak ty a ostatní ale ja bez vrknutí ani nepodřadím! Zkus si to a uvidíš
... servis a diagnostika BMW Motorrad
cerv: jj, když jsem jel z totálně ledový hory serpentinama 10km dolu v nějakým Rakouským zapadákově tak jsem to schválně zkusil podřadit bez "vrknutí" (BMW 120i) a ustřelovala prdel i se zapnutou stabilizací Táta věděl, proč mně to učil hned v 15ti
servisak: že Ti ani nejde bez, mně ta ruka vrká prostě automaticky a v autě by mi to taky přišlo divný...
Maiali nel Fango!
Cerv má pravdu. Já třeba pravidelně v první levé za retarderem v Mostě na okruhu pravidelně klouzal zadní gumou, protože se mi tam málokdy podařilo bez antihoppingu podřadit fakt čistě, protože z dlouhé rovinky a a motoru vytočeného přes 10tis. ot. se řadilo dolu do pomalé serie zatáček...kdo nedal žádný meziplyn šel rovně do kačírku...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
R1200GS jsou v intenzivních chovech ustájena ve velkých, většinou víceřadových, dobře tepelně izolovaných stavbách. Protože R1200GS jsou citlivá na stájové mikroklima, zvláště na teplotu prostředí, stáje musí být dobře větrané (nucené větrání), ale bez průvanu. Dospělá R1200GS nesnášejí vysoké teploty, proto je, zvláště v létě, vhodná možnost sprchovat vodou.
Základním prvkem uspořádání je garáž, pro některé kategorie BMW se používá i klec. Chov je nejčastěji ve stájích, podlahy v porodnách mohou být plné, ostatní kotce jsou pak částečně zaroštované nebo celoroštové. Výjezd s možností pastvy, tedy příležitost k volnému pohybu na čerstvém vzduchu a na slunci, je možný prakticky jen u R1200GS .
urbas napsal(a):
Základním prvkem uspořádání je garáž, pro některé kategorie BMW se používá i klec.
a ja myslel, ze klecova luzka jsou jen pro jezdce 12GS(hlavne A)...
tak ono se to prenasi i na motorku...
Upravil hicks dne 12.08.2010 12:02
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
servisak napsal(a):
Zkus to s meziplynem a uvidíš co to bude dělat!
Meziplyn používám už od mlada. S tou spojkou asi budeš mít pravdu i když se stále bojím aby to nebyl kardan. Vysledoval jsem že se to děje jen při pomalém puštění spojky a nezávisle na tom když řadím. Tzn. Když jedu na 4.kvalt a vymáčknu spojku a pomalu ji pouštím, abych se na mokru třeba nerozmáz, děje se to samé. To by tvoje teorie vysvětlovala. Další názor, zkušenost, je od kámoše, kterýmu se tohle prý dělo na 1150. Když dojel do opravy bylo to prý v ložiskách v kardanu.
Jsem vděčný za dvě kola s vrtulí, ale teď si švihnu oranžovou.
Cerv má pravdu. Já třeba pravidelně v první levé za retarderem v Mostě na okruhu pravidelně klouzal zadní gumou, protože se mi tam málokdy podařilo bez antihoppingu podřadit fakt čistě, protože z dlouhé rovinky a a motoru vytočeného přes 10tis. ot. se řadilo dolu do pomalé serie zatáček...kdo nedal žádný meziplyn šel rovně do kačírku...
Hele vy piloti pravdepodobne si asi nerozumime,protoze to co pisete vy je sice moc krasny ale s vyrovnanim otacek jako takovejch to je motor prevodovka to nema nic spolecnyho
To co pisete tak ano to je samozrejme pravda ovsem to pouze roztacis motor aby prave pri tom rychlim serazeni treba o dva kvalty nedostal ten motor takovaj stos a semozrejme se ti nerozvlnila motorka jak seti "kousne zadni kolo
no a pane Větrnik: ano kdyz mas antihop ses tohodle vseho celkem usetrenej ja psal ovsem neco jinyho ale jestli chces muzes me klidne neco naucit treba PÁST KOZY A SBIRAT BOBKY to jeste neumim to co jste tady namalovali ingove tak to me docela jde
morabo napsal(a):
cerv: jj, když jsem jel z totálně ledový hory serpentinama 10km dolu v nějakým Rakouským zapadákově tak jsem to schválně zkusil podřadit bez "vrknutí" (BMW 120i) a ustřelovala prdel i se zapnutou stabilizací Táta věděl, proč mně to učil hned v 15ti
servisak: že Ti ani nejde bez, mně ta ruka vrká prostě automaticky a v autě by mi to taky přišlo divný...
chlapce az budes vrkat celej den misto tukani do klavesnice (pozor nic proti tobe nemam) tak te to taky za 20let prestane bavit.jasny ja to chapu hezky se to posloucha a samozrejme to ma v urcity chvili i smysl ale ja se navrkal uz fak dost
P.S.nejel jsi dneska kolem zeleznicni nemocnice nebo co to je v italsky zac a mam takova tuseni ,ze tveho pritele hickse jsem videl v pul 2 na florenci mozna, nevim ale nekdo na zlutym pionyru v bmw bunde to byl myslim ,ze prave on mej se cus