Ahoj,
po umytí motorky wapem na myčce při použití přípravku na odstranění nečistot mi totálně olezly ráfky (matné šedo-bílé mapy). Zkoušel jsem to přeleštit vším možným, od sidolu až po jakýsi drahý německý sajrajt (S 100 Hochglanzpolitur) a nejde to dolů. Je to tam jakési zažrané. Nemáte někdo zkušenosti s podobným problémem, popřípadě doporučení na nějakou "profi-leštírnu" chromovaných ráfků???? Popř. jinou dobrou levnou radu, co s tím????
R 100 GS PD, 1995
R 1200 GSA, 2012
R 1100 GS, 1998
F 650 GS, 2005
XT 600 Z TÉNÉRÉ, 1990
Historie: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
Německý Motorrad-isti hodně protěžují Autosol. http://www.louis....7&cmd.y=10 . Zleva: univerzál-na všechny kovy , nerez-chrom, hliník. Jde to koupit i u nás. Já se chystám na ten univerzál (a prý umí i modrý výfuky). Ale žádný jsem zatím nezkoušel. Uvidíme.
Viel Glück, D.
LiborJ napsal(a):
Ahoj,
po umytí motorky wapem na myčce při použití přípravku na odstranění nečistot mi totálně olezly ráfky (matné šedo-bílé mapy). Zkoušel jsem to přeleštit vším možným, od sidolu až po jakýsi drahý německý sajrajt (S 100 Hochglanzpolitur) a nejde to dolů. Je to tam jakési zažrané. Nemáte někdo zkušenosti s podobným problémem, popřípadě doporučení na nějakou "profi-leštírnu" chromovaných ráfků???? Popř. jinou dobrou levnou radu, co s tím????
nevím co jsi to měl za přípravek, ale to už mám za sebou hned na začátku, koupil jsem autopoliš ( Armoral ) a normálně pracně vyleštil, mapy zmizely.
Ivoš.
LiborJ napsal(a):
Ahoj,
po umytí motorky wapem na myčce při použití přípravku na odstranění nečistot mi totálně olezly ráfky (matné šedo-bílé mapy). Zkoušel jsem to přeleštit vším možným, od sidolu až po jakýsi drahý německý sajrajt (S 100 Hochglanzpolitur) a nejde to dolů. Je to tam jakési zažrané. Nemáte někdo zkušenosti s podobným problémem, popřípadě doporučení na nějakou "profi-leštírnu" chromovaných ráfků???? Popř. jinou dobrou levnou radu, co s tím????
nevím co jsi to měl za přípravek, ale to už mám za sebou hned na začátku, koupil jsem autopoliš ( Armoral ) a normálně pracně vyleštil, mapy zmizely.
Dnes jsem zkoušel i nějaký sajrajt na čištění nečistot v troubě od AMWAY, nejde. Přemýšlím, že to po sezoně rozpletu a zkusím vyleštit strojně, a když ani to nepomůže, tak nevím....přechromovat???
R 100 GS PD, 1995
R 1200 GSA, 2012
R 1100 GS, 1998
F 650 GS, 2005
XT 600 Z TÉNÉRÉ, 1990
Historie: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
neni nic lepsiho kdyz nepomuze tohle tak uz nic:
Rozsah použití: Tempo Pasta obsahuje abraziva a tvrdé vosky. Pasta dokonale čistí, leští a konzervuje karoserie automobilů. Vosková pasta odstraňuje z povrchu karoserie mikrovrstvičku zvětralého laku a další nečistoty organického i anorganického původu (asfalt, zbytky hmyzu, olejové skvrny). Výrazně oživuje lesk i původní barvu karoserie. Je vhodná i pro čištění a oživení lesku chromu. Je určena pro všechny druhy autolaků, zvláště vhodná je pro intenzivní péči o znečištěný nebo starší lak. Má konzervační účinky. Pasta chrání karoserii vozu vysoce trvanlivým a vodovzdorným voskovým filmem.
Návod k použití: Tempo Pastu roztírejte na suchou a čistou karoserii v tenké vrstvě krouživými pohyby např. molitanovou houbou. Po krátkém zaschnutí rozleštěte lešticí utěrkou.
http://www.vmd-dr...laku-120-g Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
to LiborJ :
Taky jsem s tím bojoval,jednou jsem použil chemii na hlinik,nastŕikal kola a bylo vydéláno , už v životě bych to neudělal!
Vyzkoušel jsem skoro všechny leštěnky a jediné co mi z části pomohlo,bylo od kamaráda co má myčky na auta,leštící pasta s titanem od firmy Riwax-titan.
Po skoro celodenním leštění zmizly mapy,ale 100% to není.
no pánové já už jsem tento boj vzdal před 7 letystejně to časem zase oleze a tak furt dokola tak na to prdim a jen je umeju a vemu vapem a jeto jsou to přeci jen kola a je to jen na oko má jedenácka jede stejně dobře s flekatejma kolama jako s čistýma rozdíl nepoznávám
Mám pocit, že asfalt jsem kdysi otřel Nevrdulem...
http://www.amazon.com/Eagle-One-1035605-Nevr-Dull-Wadding/dp/B000CNBI1A
...tadyk je sice nějakej stříbrnej, ale černej se dá normálně koupit třeba v Motocentru v Olmiku...
palciatko napsal(a):
A čo s týmto? Vyzerá to ako asfalt. Riedidlo nepomohlo, skúšal som aj čistič nerezu...
cisitil som to prednedavnom starou radou mojho tatka...daj na handru naftu...ta pusti kazdy asfalt...
a mal pravdu,vsetko krasne zliezlo dole z kolies, ramu a dokonca aj okolo hrusky na zadnom kolese....co bolo vacsie, nechal som trosku dlhsie prilozene handrou a vsetko ale naozaj vsetko zliezlo dole....
potom som samozrejme bachoracika umyl vodou a samponom, nech mam istotu, ze tam nic neostane mastne a zaspinene...no a dosucha poutieral....
takze zabudnite na drahe pripravky a blbosti okolo lestenia asfaltu z motoriek....
palciatko napsal(a):
A čo s týmto? Vyzerá to ako asfalt. Riedidlo nepomohlo, skúšal som aj čistič nerezu...
Asfalt odstraňuji technickým benzínem.(z ráfků i kardanu)
Připojuji se. Technický benzín. Teď se mi podařilo i stoupnout botou a zastavit přední pneu v rozteklém asfaltu (na kole, ne na moto). Sice piplačka, ale dolu to šlo.
tak popíši proceduru při čištění auta (provádím ji dvakrát ročně...)
Auto opláchnu wapkou od nejhorších nečistot a kola, pak ještě jen zahradní hadicí s pistolí a trošku prudčím proudem, pak jen sprchou, poté otevřu kapotu a umyji kapotu zespolu a pak samotný motor alespoň houbou od šampónu, všechny plasty, hadice, nádoby... a opláchnu sprchou... zabouchnu kapotu a autošamponem umyji auto (myji v hladinách - začnu střechou, opláchnu, pak umyji okna a sloupky a opět opláchnu, pak kapoty, pokračuji dveřmi a blatníky na úroveň lišty a opět opláchnu) - toto je důežité aby se písek a prach z míst "pod lištou" nedostal např. na kapotu, střechu atd, kde by mohl způsobit škrábance... (samozřejmě po umytí nějakého rozumného celku vyměním vodu a houbu vyperu), pak ještě hadrem umýt kola a první mytí je hotové...
auto nyní švédskými utěrkamy utřu (používám většinou tři - první utřu vodu, druhou kapky, a třetí již dosucha... - jelenici již nepoužívám, že se drolí a nejsou tak kvalitní jako bývali) tak první mytí a sušení je za námi... nyní se zbavíme zbytků vosku a asfaltu, používám na to ředidlo teď si nejsem jistý jestli 6005 nebo 6006 ale určitě ne 6000 (nitroředidlo - tím bychom naředili lak ) na hadr nanesu ředidlo a jen potřu karoserii... po chvíli ikdyž zde třeba zprvu nic nebylo se začnou oběvovat černé tečky (rozpouštějící se asfalt začne téct) po chvíli jej navlhčeným hadříkem od ředidla (jiným) setřu... a takhle pokračujeme pak auto opláchnu, opět umyji šampónem a utřu jako předtím...
pak již po oschnutí zbývá poslední krok a tím je voskování ty nejnamáhanější části raději ve dvou vrstvách tj. kapota, přední sloupky a vůbec všude alespoň pod lištou...
tak tohle nám ve 2 lidech zabere většinou prodloužený víkend ale auto se líp myje každý týden (a to jen vodou bez šamponu - díky vosku) a i po deseti letech to vypadá takhle:
a stejné je to s motorkou :-D prostě průběžná údržba
jinak určitě nepoužívat přípravek Tempo... může to vypadat, že nejdřív to krásně jde ale povrch se naruší a velmi brzo poté zmatoví...
na kola je super jeden přípravek od Sheronu Wheel cleaner http://www.oleje-...mark=link8 kamarád když prodával auto tak jsem mu ho myl (první pořádné mytí po 5 letech) a na kolech byl zažraný prach z brzd, asfalt atd... a vše tímto šlo dolu... nastříkat, nechat minutu, dvě... opláchnout a dočistit hadrem.... případně lokálně stříknout a vzít opět hadrem či houbičkou...
obecně mohu autokosmetiku od Sheronu doporučit, ať už vodu do ostřikovačů, odstraňovač hmyzu tak např. tento wheels cleaner...
Upravil HonzaGS-SV dne 10.08.2010 08:42
HonzaGS-SV napsal(a):
tak popíši proceduru při čištění auta (provádím ji dvakrát ročně...)
Auto opláchnu wapkou od nejhorších nečistot a kola, pak ještě jen zahradní hadicí s pistolí a trošku prudčím proudem, pak jen sprchou, poté otevřu kapotu a umyji kapotu zespolu a pak samotný motor alespoň houbou od šampónu, všechny plasty, hadice, nádoby... a opláchnu sprchou... zabouchnu kapotu a autošamponem umyji auto (myji v hladinách - začnu střechou, opláchnu, pak umyji okna a sloupky a opět opláchnu, pak kapoty, pokračuji dveřmi a blatníky na úroveň lišty a opět opláchnu) - toto je důežité aby se písek a prach z míst "pod lištou" nedostal např. na kapotu, střechu atd, kde by mohl způsobit škrábance... (samozřejmě po umytí nějakého rozumného celku vyměním vodu a houbu vyperu), pak ještě hadrem umýt kola a první mytí je hotové...
auto nyní švédskými utěrkamy utřu (používám většinou tři - první utřu vodu, druhou kapky, a třetí již dosucha... - jelenici již nepoužívám, že se drolí a nejsou tak kvalitní jako bývali) tak první mytí a sušení je za námi... nyní se zbavíme zbytků vosku a asfaltu, používám na to ředidlo teď si nejsem jistý jestli 6005 nebo 6006 ale určitě ne 6000 (nitroředidlo - tím bychom naředili lak ) na hadr nanesu ředidlo a jen potřu karoserii... po chvíli ikdyž zde třeba zprvu nic nebylo se začnou oběvovat černé tečky (rozpouštějící se asfalt začne téct) po chvíli jej navlhčeným hadříkem od ředidla (jiným) setřu... a takhle pokračujeme pak auto opláchnu, opět umyji šampónem a utřu jako předtím...
pak již po oschnutí zbývá poslední krok a tím je voskování ty nejnamáhanější části raději ve dvou vrstvách tj. kapota, přední sloupky a vůbec všude alespoň pod lištou...
tak tohle nám ve 2 lidech zabere většinou prodloužený víkend ale auto se líp myje každý týden (a to jen vodou bez šamponu - díky vosku) a i po deseti letech to vypadá takhle:
a stejné je to s motorkou :-D prostě průběžná údržba
jinak určitě nepoužívat přípravek Tempo... může to vypadat, že nejdřív to krásně jde ale povrch se naruší a velmi brzo poté zmatoví...
na kola je super jeden přípravek od Sheronu Wheel cleaner http://www.oleje-...mark=link8 kamarád když prodával auto tak jsem mu ho myl (první pořádné mytí po 5 letech) a na kolech byl zažraný prach z brzd, asfalt atd... a vše tímto šlo dolu... nastříkat, nechat minutu, dvě... opláchnout a dočistit hadrem.... případně lokálně stříknout a vzít opět hadrem či houbičkou...
obecně mohu autokosmetiku od Sheronu doporučit, ať už vodu do ostřikovačů, odstraňovač hmyzu tak např. tento wheels cleaner...
No a právě ten WHEEL CLEANER mi udělal tu paseku, se kterou jsem se tady svěřil na začátku. Je to sračka dobrá na elektrony u auta, ale s materiálem ze kterého je vyroben ráfek to reaguje slušně řečeno "na hovno". A teď to nejde dolů ničím......kuwa.
R 100 GS PD, 1995
R 1200 GSA, 2012
R 1100 GS, 1998
F 650 GS, 2005
XT 600 Z TÉNÉRÉ, 1990
Historie: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
basto napsal(a):
no pánové já už jsem tento boj vzdal před 7 letystejně to časem zase oleze a tak furt dokola tak na to prdim a jen je umeju a vemu vapem a jeto jsou to přeci jen kola a je to jen na oko má jedenácka jede stejně dobře s flekatejma kolama jako s čistýma rozdíl nepoznávám
tak k tomu se připojuju, (filosofie čistě z lenosti)
jinak možná jednou, až budu v přechodu a vyrostu a zbavím se lenosti zkusím omýt zasviněné a zaolejované a zaasfaltované válce a hlavně výfuk tou naftou (čistě z emocionálních důvodů, protože jste mi teď připomněli nebožtíka tátu a pamatuji se také na omývání karburátoru ve vaničce s petrolejem...), navíc, určitě to ničemu nebude vadit
vědecké přístupy jak jsou popsány shora (pasty, ředidla a metodický přístup mytí auta a vosk nakonec přenechávám bratrovi, kterej se jednou za tři roky nemůže dívat na moje auto a dá mi ho do kupy)
POZOR na auta která jsou 10 let stará a tváří se jako nová, jde o podraz stejného rázu jako stáčení kilometrů!!!!!!)*pissed**pissed* Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
HonzaGS-SV napsal(a):
tak popíši proceduru při čištění auta (provádím ji dvakrát ročně...)......
.......
......tak tohle nám ve 2 lidech zabere většinou prodloužený víkend ale auto se líp myje každý týden .....a stejné je to s motorkou :-D prostě průběžná údržba....
Doufám, že jednou budu mít tolik času, abych si tohle dvakrát do roka naordinoval...
ale ono by mě to stejně asi nebavilo a jel bych se radši projet...takže za mě:...science fiction...
...jo a představa jednoho auta na prodloužený víkend... mám Galaxii, Mondeo a motorku...moje paní ještě Fiestu a kluk Focuse...týýýjóóó, to bysme si teda mákli...
Upravil radosek dne 10.08.2010 18:16