Myslí m že nejen mě by zajímalo jaké máte kdo upravy na motoru a jak to ovlivnilo výkon popřípadě životnost? Upravovat nebo ne . Myslím že konstrukce má dostatečné rezervy aby to nebylo na ukor životnosti. Uprava 1070 ccm a podobné které si stejně nikdo nemužeme dovolit asi nemá cenu komentovat ( a asi takovýho člověka životnost nebude mrzet) ale osobně mám vyskoušené vyleštěné kanály a ventily , odlehčený setrvačnik , K&N filtr ......... je to znát , spotřeba stejná a motor klidný
Myslím, že motor má velikou rezervu a rozumné úpravy mu nemůžou uškodit. Blok, klika a ojnice jsou stejný pro 80ku i 100vku a 60 koní z litru je výkon, který dnes moderní stroje překonávají i více než 3x. Pro konstruktéry byla prioritou dlouhá životnost, výkon byl vzhledem k době vzniku a předpokládanému použití dostatečný...
R80GS Basic´96, R100GS PD´89, R100RT Classic ´95, Jawa 250´49, Jawa 500´54 , BSA 350´53, CZ 250´63
kamilo napsal:
Myslí m že nejen mě by zajímalo jaké máte kdo upravy na motoru a jak to ovlivnilo výkon popřípadě životnost? Upravovat nebo ne . Myslím že konstrukce má dostatečné rezervy aby to nebylo na ukor životnosti. Uprava 1070 ccm a podobné které si stejně nikdo nemužeme dovolit asi nemá cenu komentovat ( a asi takovýho člověka životnost nebude mrzet) ale osobně mám vyskoušené vyleštěné kanály a ventily , odlehčený setrvačnik , K&N filtr ......... je to znát , spotřeba stejná a motor klidný
Když tu motorku připravovali do výroby tak to bylo s myšlenkou,aby se na tom dal objet svět bez potíží... a pak ještě dvakrátjestli chceš jezdit rychle a musí to být na BMW,tak si kup nějakou sra...,mám dojem že tomu říkají 1100-1150 nebo 1200GSJá zastávám názor:jezdit,jezdit a jezdit.
Když tu motorku připravovali do výroby tak to bylo s myšlenkou,aby se na tom dal objet svět bez potíží... a pak ještě dvakrátjestli chceš jezdit rychle a musí to být na BMW,tak si kup nějakou sra...,mám dojem že tomu říkají 1100-1150 nebo 1200GSJá zastávám názor:jezdit,jezdit a jezdit.
Ale notak ........... Já měl dva roky R1100GS a objel jsem na ni kus evropy a nemužu na ni říct ani popel (jen trošku zlobivá převodovka) . Všichni ví že dvouventil byl vyrobenej aby udělal hodně kilometru ale o tom to přece není . Kua copak zásah do seriovýho motoru musí znamenat že chce nikdo jezdit rychle!! Jen když ho rozděláš a převážíč kliku se setrvákem ,ojnice a písty zjistíš že si s nim nikdo moc práce nedal. Jen když uděláš tohle tak je motor klidnější . třeba se někdo pochlubí jak vyšáhl svuj motor,vím že u týhle motorky je motor asi poslední věc o kterou se musiš starat.
kamilo napsal:
Ale notak ........... Já měl dva roky R1100GS a objel jsem na ni kus evropy a nemužu na ni říct ani popel (jen trošku zlobivá převodovka) . Všichni ví že dvouventil byl vyrobenej aby udělal hodně kilometru ale o tom to přece není . Kua copak zásah do seriovýho motoru musí znamenat že chce nikdo jezdit rychle!! Jen když ho rozděláš a převážíč kliku se setrvákem ,ojnice a písty zjistíš že si s nim nikdo moc práce nedal. Jen když uděláš tohle tak je motor klidnější . třeba se někdo pochlubí jak vyšáhl svuj motor,vím že u týhle motorky je motor asi poslední věc o kterou se musiš starat.
To se teda divímže jsi šel do dvouventila když byla ta 11ctka tak skvělá no a docela by mne zajímalo co to znamená"objel kus Evropy"Jinak Ti přeju aby se ti to ladění povedlo i když tomu nevěřímVěnuji se dvoventilům docela intenzivně a vím že opravdu pořádně to dá jen pár firem v Rajchu HPN,Motoren Israel.....ale zkusit to můžeš,možná jim to nandáš
kamilo napsal:
Ale notak ........... Já měl dva roky R1100GS a objel jsem na ni kus evropy a nemužu na ni říct ani popel (jen trošku zlobivá převodovka) . Všichni ví že dvouventil byl vyrobenej aby udělal hodně kilometru ale o tom to přece není . Kua copak zásah do seriovýho motoru musí znamenat že chce nikdo jezdit rychle!! Jen když ho rozděláš a převážíč kliku se setrvákem ,ojnice a písty zjistíš že si s nim nikdo moc práce nedal. Jen když uděláš tohle tak je motor klidnější . třeba se někdo pochlubí jak vyšáhl svuj motor,vím že u týhle motorky je motor asi poslední věc o kterou se musiš starat.
To se teda divímže jsi šel do dvouventila když byla ta 11ctka tak skvělá no a docela by mne zajímalo co to znamená"objel kus Evropy"Jinak Ti přeju aby se ti to ladění povedlo i když tomu nevěřímVěnuji se dvoventilům docela intenzivně a vím že opravdu pořádně to dá jen pár firem v Rajchu HPN,Motoren Israel.....ale zkusit to můžeš,možná jim to nandáš
jak se venujes dvouventilu?
zezadu?
jinak s tim jezdenim ti to neverim...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Někdy bych tě Vlastimile rád poznal osobně ,takovýhle "zdravý" názory jsem dlouho nečetl a vlastně lidi jako ty jsou příčina proč jsou většinou diskuse jen kydání špíny a hádání a né místa kam si muže člověk přijít pro radu, radu dát a pokecat s lidima který motorky opravdu baví. Jseš asi takovej
...jestli chceš jezdit rychle a musí to být na BMW,tak si kup nějakou sra...,mám dojem že tomu říkají 1100-1150 nebo 1200GS...
Říkal jsem si,že i ženská v 50ti letech už musí mít rozum,ale koukám,že někdy ani chlap ne.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
...jestli chceš jezdit rychle a musí to být na BMW,tak si kup nějakou sra...,mám dojem že tomu říkají 1100-1150 nebo 1200GS...
Říkal jsem si,že i ženská v 50ti letech už musí mít rozum,ale koukám,že někdy ani chlap ne.
to mas tak... jezdec musi mit vzdy inteligencne nad motorkou navrch.
Jak to tak neni... motorka to pozna. To mas jak s konem, buvolem, nebo drakem.
Nekdo muze sedlat ty nejmodernejsi moto narvane elektronikou... no.. a nekdo (konkretne Vlastimil ) je odsouzen k dvouventilum s rozdelovacem
Upravil hicks dne 18.11.2010 08:26
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
kamilo napsal:
Někdy bych tě Vlastimile rád poznal osobně ,takovýhle "zdravý" názory jsem dlouho nečetl a vlastně lidi jako ty jsou příčina proč jsou většinou diskuse jen kydání špíny a hádání a né místa kam si muže člověk přijít pro radu, radu dát a pokecat s lidima který motorky opravdu baví. Jseš asi takovej
Jak píšeš že bys mne chtěl poznat....nevidím v tom problém.Budu Tě čekat v neděli po obědě no a co se týče "kydání špíny" tak jsem to na rozdíl od Tebe nepochopil já nenapsal nic špatného a na otázku co to je "kus Evropy" jsi stejně nenapsal nic a jelikož mám času dost tak počkám jak ten motor vymazlíš...
Mno mám pár známých 2 ventiláků, kteří i upravovaly motory a fakt hodně jezdili (a stále jezdí).
Obvykle stačí dát dlouhou pětku a lepší přední brzdy,silnější pružiny na předek,silnější elektriku, jinam stupačky a je z toho skoro 11tka s mizerným podvozkem a bez výkonu..
Nicméně ke sračkám typu 1150 a 1100GS:
-nestane se Vám, že když topíte heftama, tak vytlučete baterku
-nemusíte co 100tis km preventivně menit ventily
-když potřebujete rychle zastavit, tak to jednoduše uděláte
-když potřebujete předjet, tak předjedete
-vejfuk nerezne jako favorit
-kříž kardanu se nevysype co 50tis km atd....
Takhle bych mohl pokračovat ještě dlouho. A takhle by mohl psát i majitel 1200GS na téma první 4 ventily.... vývoj jde dopředu a celkově je novější motorka vždy lepší než ta starší.
Tyhle sračkové 4 ventilové typy jsou na kilometrový nájezd a životnost motoru 100% mnohem betelnější. I když opravy už neudělá každej doma na ponku... Tohle Vám potvrdí každej nezaujatej majitel 2 ventilu. Ale ti 2ventiláci na tom jezdí z úplně jinejch důvodů než je jejich "nesmrtelnost".
Dlouho jsem uvažoval o 100GS (kdo mě zná, ví, že jsem už 11ku několikrát chtěl vyměnit za starší typ) a nikdy jsem to neudělal právě kvůli použitelnosti a spolehlivosti 11tky oproti starším typům.
A odpověď na první příspěvek:
Koupit 100PD a narvat do něj 150tis Kč, aby měla jízdní vlastnosti 11tky? Kvůli tomu se 2ventil přece nekupuje. Raději bych peníze místo zvyšování výkonu atd projezdil, protože pravěkej charakter, to je právě to, proč mají tyhle motorky hodnotu.
Upravil Hrabe_X dne 18.11.2010 12:09
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
jj.. Vlastimil skodi dvouventilum.. skryva jejich prednosti a vytahuje nectnosti
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hrabe_X napsal:
Mno mám pár známých 2 ventiláků, kteří i upravovaly motory a fakt hodně jezdili (a stále jezdí).
Obvykle stačí dát dlouhou pětku a lepší přední brzdy,silnější pružiny na předek,silnější elektriku, jinam stupačky a je z toho skoro 11tka s mizerným podvozkem a bez výkonu..
Nicméně ke sračkám typu 1150 a 1100GS:
-nestane se Vám, že když topíte heftama, tak vytlučete baterku
-nemusíte co 100tis km preventivně menit ventily
-když potřebujete rychle zastavit, tak to jednoduše uděláte
-když potřebujete předjet, tak předjedete
-vejfuk nerezne jako favorit
-kříž kardanu se nevysype co 50tis km atd....
Takhle bych mohl pokračovat ještě dlouho. A takhle by mohl psát i majitel 1200GS na téma první 4 ventily.... vývoj jde dopředu a celkově je novější motorka vždy lepší než ta starší.
Tyhle sračkové 4 ventilové typy jsou na kilometrový nájezd a životnost motoru 100% mnohem betelnější. I když opravy už neudělá každej doma na ponku... Tohle Vám potvrdí každej nezaujatej majitel 2 ventilu. Ale ti 2ventiláci na tom jezdí z úplně jinejch důvodů než je jejich "nesmrtelnost".
Dlouho jsem uvažoval o 100GS (kdo mě zná, ví, že jsem už 11ku několikrát chtěl vyměnit za starší typ) a nikdy jsem to neudělal právě kvůli použitelnosti a spolehlivosti 11tky oproti starším typům.
A odpověď na první příspěvek:
Koupit 100PD a narvat do něj 150tis Kč, aby měla jízdní vlastnosti 11tky? Kvůli tomu se 2ventil přece nekupuje. Raději bych peníze místo zvyšování výkonu atd projezdil, protože pravěkej charakter, to je právě to, proč mají tyhle motorky hodnotu.
Jo,jo,jo napsal jsi to moc hezkyjá jezdím dvouventila z důvodů že na pořádnou motorku nemám penízeale jednou........
Upravil 3axap dne 18.11.2010 12:20
Jo,jo,jo napsal jsi to moc hezkyjá jezdím dvouventila z důvodů že na pořádnou motorku nemám penízeale jednou........
Jednou jí vyměníš za novou 12tku a na tý přijdeš o noty, protože na nic tak rychlýho nebudeš zvyklej.
Motorka je relax a každej relaxuje po svém... někdo se rád rychle sveze v zatáčkách, někdo rád daleko cestuje, někdo rád terény, někdo rád montuje a ladí, nebo jezdí po srazech... na vše se hodí nějaká motorka.
Až jednou budu mít peněz víc než dost (= asi nikdy), nebudu jezdit na univerzálním BMW a budu mít na každou z uvedenejch věcí jednu, úplně jinou motorku.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Já si nemyslim že 1100 by byla buhví jaká sračka , já s ní byl spokojenej jen mě mrzelo že je moc nová a je plná plastu (jsem prostě na starý stroje ) . Taky si nemyslím že je na 1100 potřeba servis , dokázal jsem si na svoji a známých udělat sám co potřebuju . V době kdy kluci na učilišti dokážou vyrobit kabel na vyčtení závat osobnich aut je to taky trošku prahystorik a není duvod ho řadit mezi stroje narvaný elektronikou. S 1100 jsem vždycky dojel ale s R80 jednou málem ne ( přerušený rotor alternátoru známá závada) Myslím že každá motorka má svoje určení a svoje přednosti stejně jak zápory . A si je nesmysl ortodoxně chválit svoje a kopat kolem sebe když na to někdo šáhne.
Když jsem diskuzi zakládal doufal jsem že se ozve někdo kdo si dokázal něco upravit sám a funguje to. Je jasný že HPN nebo israel to dokážou líp ale kdo na to z nás má peníze?? Je to přece motor jako každej jinej a když se člověk dá do řeči se starejma závodníkama třebas na okruhu v Hořicích tak se dozví že všechno jde jen když se člověk nebojí a má chut. Za komáru taky nebyly ladičský firmy ,kluci jezdily závody na ČZ a **** jak jim to šlo a co z nich dostaly.
Puvodni myšlenka byla uprava motoru třebas jen za učelem sklidnění a ne na ukor životnosti .