zdravím páni - mám malé gs iba krátko a zatiaľ som na nom poletoval len po okolí, zaujímalo by ma aké máte skúsenosti s touto moto pri dialničných presunoch tzn optimálna cestovná rýchlosť, pohodlie ...
mám v pláne Francúzko a nechcem sa cestou tam zdržovať.
Hoj Vlado.Před 1150 jsem měl Suzuki DR800Big a na dálnicích to bylo pro mě i motorku utrpení.Nepříjemný vibrace a představa co žažíval ten jednobuch... Tisíckrát lepší byly okresky nebo "normální" silnice,kde to nedržíš pořád tak "u huby" a měníš režimy jízdy.
Takže z mého pohledu : najedeš na dálnici a po 30ti km z ní budeš sjíždět.
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Ale nee, mám motorku trochu upravenou ale i v sérii to není špatný. Je pravda že to není dálniční typ ale dálnice ji neurazí.
Osobně když jedu hodně přejezdů a nemám v plánu velký OFF tak dozadu dávám menší rozetu a valím to hlava nehlava. Naposled jsem jel dálnice z Chorvatska a trvale jsem se držel někde kolem 150km/h plně naloženej a OK. Víc žere, jinak pohoda. Jsem teda odkojenej offem a mám trochu předělaný plexi - možná by to někdo za pohodu nepovažoval ale já to dal za jeden den - takže to taková hrůza bejt nemohla.
Každej řešíte co na to motor - já mu dám olej+ filtr a víc se ho neptám - dyť i na malejch oběmech mlaďoši namotaj přes 30.000km a to jsou otáčky 2x takový a údržba 1/2...
Ale samo že jsou lepší dostavníky na dálniční přesuny....ale ale ..ale
Dakar 650, HusaberG
Žádnej problém stabilně mám namontovanou rezetu 41zubů,ideální 6 ve dvou to citíš,že musíš to víc roztáhnout až do pětky a pak to poznáš na plynu ,nemusíš ho tolik tahat.Klesnou tě otáčky a při 130 valíš jako nic.Docela vychytávka je šoupnout si nohy na zadní stupajdy pokud jedeš teda sám.Funguje to na za deště máš suché nohy a seš skovanej za plégem.Já se dálnice vůbec na dálku neobávám i prdelka nic neprotestuje akorát je to nuda jako prase.
bubak
do teraz som jazdil DR600SE a dielanice som nemal v laske,ale ked som musel taks om siel.I k vam do Jicina (enduro motoraj rally) z nasho Lucenca takmer vsetko po dialnici (cca 600km) na jeden šup aj s priatelkou a v pohodke.Teraz mam f650GS no zatiel velmi malo najazdene,ale ked to porovnam s DR tak to bude luxus :-)
mam male gs a nemam ja a ani gs-ko problem s dialnicnym presunom....veselo som spravil slovensko az do londyna(1750)km...keby som nebol zmokol v nemecku frcal by som nonstop. od nemecka som spravil 1200 nonstop, samo, ze s pauzou na natankovanie a nechutnym zlozvykom(cigaretka). idealna rychlost je tak 120 az 130...rychlejsie som isiel iba ak pri predbiehani. predsa len to je enduro podvozok, plus aerodynamika nepusti. nad 140 uz to nieje take stabilne, hlavne pri vzdusnych turbulenciach...a na reci, ze je to jednovalec neber ohlad...za seba mozem povedat, ze pri tej 120-130km/h si motor len tak pradie a este stale ma dostatok energie na sviznu akceleraciu...
apropo: bol som slusne nalozeny batozinou...cca 40 kilogramov
loni cesta do Rumunska, z toho CR, SR a HU po dalnici a pohoda, nebyt spatneho sedla(nizke a tvrde), tak to byla pohodova cesta... na dalnici od 130 do 150km/h a v pohode...
Jezdím tak, jak umím...
mám vzadu větší rozetu do terénu ale dálnice taky pohoda, jel jsem madarsko, slovensko,itálii,rakousko, slovinsko celkem dost po dálnici, jel jsem v noci atd a stabilně s velkou rozetou jedu 130 - točí to přesně 5500ot, a pořád je tam rezerva do 160ti na předjíždění, prostě těch 130 se dá valit pořád bez větších potížích a to mám Uvex Enduro přilbu a no problemo..
No moc nemam nabehane na dakare ale jazdim 130 až 150 len na dialnici a v pohode.Pri 120 to trochu začne vybrovat ale trochu pridaš a je problem vyriešeny.Večšinu km jazdim okolo dialnic.
dík aj ja som bol názoru ze toto moto je dost univerzálne - isiel som po dialnici z KE do PO a nemal som pocit ze by sa nejak trápila - zaujímali ma skor niekolkohodinové presuny ale co tu cítam tak pohoda.
Jo, vloni jsme jeli z Rumunska, 750km za necelych 8 hodin vcetne tankovani. Motor to dava v pohode, neprehriva se, ma dost chladiciho vzduchu. Nejhorsi je pomaly offroad - treba technictejsi pasaze jete na 1-2 v lete.
Mne se teda kolem 115km/h motorka rozvibruje, ze by zenska zajasala, ale jinak se nic nedeje, rychleji se jet da. Lepsi je mit ucpavky do usi, at tak netrpis kvuli hluku vzduchu obtekajiciho helmu.