Hmmm... taky by mě to zajímalo.
Kdysi jsem o žárovkách plněných xenonovým plynem slyšel,
chápal jsem to spíš jako zlepšení barvy světla plus možná
trochu větší svítivost (ale o 100% mi přijde jenom jako
reklamní slogan).
Chtělo by to obětavce, který je koupí a vyzkouší
nevím, co jsem slyšel tak všechny tyhle "vylepšené" žárovky sice i třeba fungují ale zpravidla vydrží tak rok... ať už ty xenony nebo ty "modré" Philipsy, OSRAMy atd...
Výrazně nedoporučuju.
Zásadní problém je, že mají 90-100W oproti 55W (max 60W) u standartní žárovky. Moderní světlomety mají sklo z PC, reflektory z termosetu s lakem a další plastové díly kolem. Je velký problém navrhnou světlomet tak aby co nejvíc svítil a zároveň vydržel teplotní zatížení. Více svítí paraboly s menší ohniskovou vzdáleností protože pochytají více světla z žárovky. Jenže jsou blízko žárovce a tím pádem silně teplotně zatížené. Taky sklo je silně zatížené radiační složkou tepla neboli samotným světelným zářením.
Pokud použijete 100W žárovku tak si můžete nevratně poškodit světlomet. Pokud se vám něco rovnou nezkroutí tak se vám minimálně usadí na skle výpary z teplotně přetížených plastů a tím se vám sníží prostupnost světla přes sklo. Světlomet bude špatně svítit, navíc teplo poškodí lakování reflektoru a tím sníží odrazivost.
100W žárovka na obrázku nemá ochranu proti svícení dopředu, takže třeba ve Fabii která nemá clonku ve světlometu budete prudce oslňovat.
Třetí problém je vyšší zatížení elektroinstalace vozidla z 120W celkem na 200W. Tohle vám u staršího auta taky může udělat pěknou neplechu.......
Pája
já sháním něco co bude svítit! a bude to mít jinou barvu světla bo když jedeš tak ta modrá je vidět líp... a to za bílého dne..
Over than 250k km on BMW GS bikes
Nevim proc vsichni si chteji davat do aut a motorek nehomologovane veci ktere jsou hned videt. Asi maji hodne bodu a poradne nabusenou penezenku na pokuty. Jsem zmenil zarovky na OSRAM NightBreaker a uplne mi to staci. To ze za rok prasknou no nevim. Mam je tam uz pres 2roky a stale potvory sviti a ne a ne prasknout . A kdo chce aby mu vydrzely dyl tak si koupi SilverStar ci ColorBlue. Svitivost taky dobra a zivotnost delsi nez NB
Upravil Mosquito dne 13.03.2011 12:08
3/6 Marines SEMPER FI
já neříkám, že ty osramy nejsou dobré... jsou svítí znatelně lépe... cenově je to taky celkem malá investice... tuším kolem 400,- Jen jsem slyšel z pár zdrojů, že nevydrží tak dlouho... ale pokud to není problém (jakože není ) tak proč ne
Nightbrakery prodávám víc než 3 roky mám je tu samou dobu v autě i kolegove a pohoda.....jednou mi praskla,ale to bylo tím,že se mi do světla dostala voda.....za 3 roky a x prodaných kusů byly v reklamaci asi 2 sady.....myslím že to ale nebyla chyba žárovek,ale auta.Teď jsem je vrazil taky do motorky a svítí to fakt pěkně....a trochu do běla.....za mě....
Ano sviti lip a to i presto ze originalni zarovky maji 35W a ne tech 100W co si tu daval po 1. Ale porad je tu problem s homologaci, kdyz kupujes nejakou sadu pro bakelitaky (tuningare)
3/6 Marines SEMPER FI
buď komplex xenovová přestavba, nebo ty extra svítivý "obyčejný" značkový žárovky např. ty Night breakery nebo tak... ale rozhodně něco mezi co akorát může udělat víc škody než užitku, neni to homologovaný atd... to fakt si na motorku cpát nebudu...
mam ich v aute. a som velmi spokojny. len treba dat pozor na prierez káblov. aby nezačali horiet.
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
Mosquito napsal:
Nevim proc vsichni si chteji davat do aut a motorek nehomologovane veci ktere jsou hned videt. Asi maji hodne bodu a poradne nabusenou penezenku na pokuty. Jsem zmenil zarovky na OSRAM NightBreaker a uplne mi to staci. To ze za rok prasknou no nevim. Mam je tam uz pres 2roky a stale potvory sviti a ne a ne prasknout . A kdo chce aby mu vydrzely dyl tak si koupi SilverStar ci ColorBlue. Svitivost taky dobra a zivotnost delsi nez NB
No ono je to proto, že to nikdo na silnici nektroluje, jen radary a rychlost. Popravdě mi může prasknout péro, když potkávám tyhle samodomo přestavby. Auto na sračky klasická světla (segmentové sklo) a v tom nacpané H4 xenony. Jezdím do práce a domů půl roku po tmě a potkat takového ko.ko.ta ja fakt lahůdka. Rozštelovaná světla jedno svítí na mravence a druhé na vlaštovky. Osobně bych za tyhle zásahy bral techničáky na místě. A můžete mě za to klidně nadávat. Je to prasečina nehrubšího zrna. Dát xenon do čiré optiky bez projektoru dtto. Navíc když je to auto co má pod palubkou kolečko kterým si dotyčný přizvedne světla tak že mu potkávačky svítí jak dálkové. To že protijedoucí auto vidí úplné hov.no je každému zjevně u pr.dele.
Dávat xenon do dálkáče je zase na prd ledaže ho nevypíná protože než se xenon rozsvítí tak mu to chvíli trvá a svítí na začátku míň jak obyč halogen.
Tak mi někdo vysvětlete jaké je využití těchle sra.ček. Teda kromě masírky vlasního ega.
Jo a nejlepší je to dát na enduro s dlouhými zdvihy kde to lítá nahoru dolů po zatáhnutí za plyn. A ještě lepší je se pak divit proč mě ten naproti málem sundal ... za tmy v zatáčce. Možná by stálo za to kokunout se večer rovnou do vlastního rozsvíceného xenonu..... (Já zapomněl on vlastně nikdo za tmy nejezdí)*pissed*
Upravil vlada-adv dne 14.03.2011 23:42
R1200GSA>>KTM 990 LC8 ABS-R>>KTM1290SA-R
HonzaGS-SV napsal:
buď komplex xenovová přestavba, nebo ty extra svítivý "obyčejný" značkový žárovky např. ty Night breakery nebo tak... ale rozhodně něco mezi co akorát může udělat víc škody než užitku, neni to homologovaný atd... to fakt si na motorku cpát nebudu...
Nic kromě originálu a H1,H3,H4.H7 a pod co máme v motorkách ve skutečnosti homologovanýho není.Ty rádobyxenony co mají vyražený Éčko jsou k ničemu a v našich světlech nemají co dělat.Snad je to dost srozumitelný aby to pochopil každý.
A navíc myslím že Géeso s kvalitní žárovkou nesvítí zase tak špatně..
Mal som skúsenosť na predošlej Ninji so 100W osram. Svietilo to super, prvá žiarovka praskla po dvoch rokoch, čo je v pohode. No žiarovky sa dosť hriali a roztopili mi tie pätice (konektory), ktoré sú z plastu. Každopádne to plastový reflektor vydržal a pôjdem do nich asi aj teraz, tá svietivosť bola poznať.