Zdravím, mám GS dvouvačku 2012 a zcela náhodně se mi stane, že pokud třeba odbočuji, podřazuju z 3 na 2 a chvíli nechám vystavenou spojku, tak motor chcípne... Pokud jí pustím, jde zadní kolo do smyku.. Za normálních okolností je volnoběh stabilní, někdy sice zakolísá, ale jinak moto nikdy nezdechne..
Jde mi o to, že mám evidentně hryzlou klapku ve výfuku, ale ta se nehne ani o píď, takže nevím jestli by na to měla vliv... Druhý aspekt je, že pokud moto chcípne, nelze startovat s rychlostí i když mám vymáčklou spojku.. Takže asi nefunguje spínač na spojce..
Má tento spínač vliv jen na startování s rychlostí, nebo může ovlivnit i volnoběh?? Protože než vymáčknu spojku, tak logicky brzdím motorem, zmáčknu spojku a tím pádem musí ŘJ začít udržovat volnoběh..
Já mám ten samý problém chcipani motoru při podřazovani třeba ze 6 na 2 při zpomalování na světlech nebo křižovatce na LC Adv.2014 s tím rozdílem že normálně s
zařazenou rychlostí potom nastartuju, takže spínač spojky zřejmě zatím o.k, takže otázka co je špatně?
macman napsal:
Zdravím, mám GS dvouvačku 2012 a zcela náhodně se mi stane, že pokud třeba odbočuji, podřazuju z 3 na 2 a chvíli nechám vystavenou spojku, tak motor chcípne... Pokud jí pustím, jde zadní kolo do smyku.. Za normálních okolností je volnoběh stabilní, někdy sice zakolísá, ale jinak moto nikdy nezdechne..
Jde mi o to, že mám evidentně hryzlou klapku ve výfuku, ale ta se nehne ani o píď, takže nevím jestli by na to měla vliv... Druhý aspekt je, že pokud moto chcípne, nelze startovat s rychlostí i když mám vymáčklou spojku.. Takže asi nefunguje spínač na spojce..
Má tento spínač vliv jen na startování s rychlostí, nebo může ovlivnit i volnoběh?? Protože než vymáčknu spojku, tak logicky brzdím motorem, zmáčknu spojku a tím pádem musí ŘJ začít udržovat volnoběh..
díky
macman
To náhodné chcípnutí motoru při podřazování, vymáčknutí spojky, a občasné zakolísání volnoběhu bude mít na 99% na svědomí snímač škrtící klapky.
Ten spínač ve spojkové páčce je další závada, která s tou první nebude mít souvislost.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tohle mi dělal R1200 2006 ADV a jak píše Tonda, na vině byl senzor polohy škrtící klapky (TPS Sensor). Bohužel dnes je k mání za 4000,- , já tenkrát za 2500,-
Nicméně známý má vyzkoušenou alternativu od Delphi, kde je i OE číslo pro srovnání. Stojí krásných 350,- Ušetříš ZDEGSA 1250 Rallye 2024
OK, koupím ten Delphi a vyzkouším.. Dávat za dvojitej poťák 4000 se mi fakt nechce.. :-) Jak je to tady se seřizováním?? přizpůsobí si to jednotka sama, nebo nějaký štelování s voltmetrem jako na 1150???
Taky jsem ten potenciometr měnil a tehdy stál 3000 Kč.Pak mi to nedalo a ten vadnej jsem rozebral,vyčistil,napružil trochu víc kontakty a zase to chodilo.Vozil jsem ho pak s sebou na vzdálenější cesty.
Možná by bylo dobré ještě toto vyzkoušet než koupíš nový.
Na druhou stranu,jestli se dá koupit nový za 350 Kč,tak asi není co řešit.
.
Pokusy s "opravou" snímače jsem prováděl na 1150.. nedalo mi to, rozdělal jsem ho a kupodivu keramika byla netknutá, ale na obou uhlíkových cestách byla prasklina.. Nicméně to bylo na motorce po pádu, ale keramika vydržela..
Pokud se nic nenastavuje, tak si "půjčím" snímač z RT a zkusím je prohodit, než dorazí nový.. Dneska jsem se ale byl projet přes 100 kiláků a neudělalo mi to ani jednou...
macman napsal:
Zdravím, mám GS dvouvačku 2012 a zcela náhodně se mi stane, že pokud třeba odbočuji, podřazuju z 3 na 2 a chvíli nechám vystavenou spojku, tak motor chcípne... Pokud jí pustím, jde zadní kolo do smyku.. Za normálních okolností je volnoběh stabilní, někdy sice zakolísá, ale jinak moto nikdy nezdechne..
Jde mi o to, že mám evidentně hryzlou klapku ve výfuku, ale ta se nehne ani o píď, takže nevím jestli by na to měla vliv... Druhý aspekt je, že pokud moto chcípne, nelze startovat s rychlostí i když mám vymáčklou spojku.. Takže asi nefunguje spínač na spojce..
Má tento spínač vliv jen na startování s rychlostí, nebo může ovlivnit i volnoběh?? Protože než vymáčknu spojku, tak logicky brzdím motorem, zmáčknu spojku a tím pádem musí ŘJ začít udržovat volnoběh..
díky
macman
Mam rovnaky problem, ale na R1200GS LC 2013. Problem so startovanim so zaradenou rychlostou som vyriesil vymenou mikrospinaca v spojkovej packe.
problem so chcipanim pri podradeni z 3 do 2 ale pretrvava... stane sa to tak 1x za cca 350-400km. Ale je to dost neprijene, ked mi v kruhovom objazde pri jazde na spojke a so zaradenou 2kou vypne motor... samozrejme bezne kcuhove objazdy prechadzam na rychlosti, ale obcas ked je predomhou auto, tak musim viac spomalit a to idem na spojke...
Dneska jsem taky vyměnil snímač polohy klapky za Delphi na mojí 12GSA 08. Když jsem s CITEM dotáhl oba šroubky, co ho drží na klapce, přestala se mi klapka na levém válci vracet do volnoběhu. Když šroubky povolím, funguje správně. Neměl jsem po ruce šupleru, ale vypadá to, že ta pohyblivá část potenciometru má mělčí otvor pro osičku a po dotažení na ni tlačí tak, že se klapka není schopná vrátit zpět do volnoběžné polohy. Potřeboval bych asi 1mm podložku mezi klapku a snímač, aby to chodilo jak má. Tak bacha na to.
Mám ten istý problém so zakolísaním otáčok pri podraďovaní podarilo sa vám vyriešiť tento problém výmenou snímača škrtiacej klapky? alebo, to bolo vadným vstrekovačom? Ďakujem za odpovede.
Ja mám výročku 2010 advenčku a tiež mi niekedy pri stlačení spojky a zaradení rýchlosti moto zdochla a tiež pri podraďovaní v malej rýchlosti a niekedy keď som pri zmačknutej spojke vrkol do plynu na voľnobehu a motor zhasol .... Ale teraz už dlhšiu dobu dávam Vifko do benzínu a už sa mi to nestalo ani nepamätám....
BMW R1200GSA r.v.:2010
Takže na vif som najazdil cca 2000 km a problém skoro uplne zmizol ale, furt nalievať pri tankovaní aditivum sa mi nechcelo a hlavne ked sa ti trošku vyleje do kufra. Dnes som vymenil vstrekovače, dám vedieť. Ale verím že výmenou bude problém odstránený.