Před časem jsem reagoval na častou diskuzi,proč lehce vibrují brzdy u R1200GS při dobržďování v malých rychlostech a podezíral jsem zadní brzdu a slíbil jsem,že dám všdět,jak dopadlo moje bádání.
Mám na motorce ABS,tudíž duální brzdění.Naivně jsem vyměnil všechny 3 kotouče a čekal,co bude.Byla naprostá pohoda,ale jen tak 2tis km.Ve čtvrtek jsem se vrátil od Černého moře a už na zpáteční cestě mi bylo jasné,že je to zase v p......Doma jsem tedy sundal zadní kolo,pak i kotouč a začal měřit.Kotouč je na náboji uchycen 5 šrouby a rozdíl v osové házivosti,mezi jednotlivými úchyty náboje je a teď se držte,0,3mm!!!!!!!Na venkovní straně kotouče to je pochopitelně daleko víc.Kotouč se tedy lehce vlní a pomalu se v jednom místě nepravidelně sjíždí,až začne opět nepříjemně kopat.Takovou toleranci prostě třmen není schopen pobrat.Já to budu řešit ve třech bodech vypodložením.Je to dle mého nejjednodužší řešení.Pak pochopitelně nechám přebrousit na magnetce zadní kotouč.Sundat a vylisovat náboj,pak ho stočit na soustruhu a nalisovat zpět mi připadá složitý a přináší i nemalá rizika.Takže kolegové,dotoho a odstaňte jednu z bolestí,kterou tato motorka má.
Pozor na magnetku ta kotouč sice srovná ale jen do te doby než odmagnetuješ!! Ten magnet je tak silnej že ten slabej kotouček srovná a vysledek je uplně stejnej!!
... servis a diagnostika BMW Motorrad
To mi říkali brusiči taky,ale já přerovnával kotouč,který měl najeto cca 3 tis.km a střed kotouče je v pořádku.Je na něm jen malé opotřebení v jednom místě na venkovní straně,kde to chytalo.Rovnat starý kotouč se jistě nevyplatí.V nákupu ho mám asi za 1800,-bez dph.Mám to složeno,na budíku se to chová dobře (+ - 0,07mm)tak snad to bude i v provozu dobrý.