při vracení v výletu jsem si jen tak z dlouhý chvíle do navigace zadal "Navigovat domu" navigace mi vypočítala trasu dlouhou cca 80 km no jo, ale já byl od domova pouhejch 20 km! Včera to samý trasu Děčín - Semily mi to vypočílalo na 4 hodiny a 30 minut! Což je naprostej nesmysl, po mapěti jsem tu vzdálenost ujel za 2 hodiny a to jsem si na benzínce dal dvě klobásky...
V čem je problém?
Upravil Saturnin dne 18.09.2011 14:00
Mno v navigačních schopnostech zuma... většinou se mi to ani zdaleka neblíží výsledku trasy z mapy.cz většinou tak o 20% delší a navíc poměrně nesmyslná trasa je u zuma celkem běžnou věcí... aspoň se podívám tam kam bych se sám, nebo s TomTomem nikdy nevydal
- Jo a mám vše nastaveno tak jak má být, tedy ne vyhýbání se dálnicím atd atd... mám prostě nejrychlejší trasu...
Saturnin napsal:
při vracení v výletu jsem si jen tak z dlouhý chvíle do navigace zadal "Navigovat domu" navigace mi vypočítala trasu dlouhou cca 80 km no jo, ale já byl od domova pouhejch 20 km! Včera to samý trasu Děčín - Semily mi to vypočílalo na 4 hodiny a 30 minut! Což je naprostej nesmysl, po mapěti jsem tu vzdálenost ujel za 2 hodiny a to jsem si na benzínce dal dvě klobásky...
V čem je problém?
to nevim, ale obcas mi to delalo taky, ze jsem jel jenom kousek a najednou se ta navigace zblaznila a rozhodla se ze musim zajet nekam k baltu a pak se zase vratit (na mape to byla uplne rovna cara tam a zase zpatky)...treba ti to dela neco podobneho..
Kazdopadne s novym firmware se mi to nestalo jeste ani jednou, mozna to bude tim.
mne robi to same,jednoducho kazdu trasu ktoru vypocita si musim vzdialit a skontrolovat ci to zasa nevedie nejakou skratkou cez moskvu.
teraz som sa vratil z dovolenky po eu [ portugal,spain atd] a z garminom si clovek fakt uzije horuce chvilky. v aute pouzivam tomtom a vzdy po dlhsom case ked zasa som odkazany na moto na zumo tak mam chut to rozbit.
hifo33 napsal:
mne robi to same,jednoducho kazdu trasu ktoru vypocita si musim vzdialit a skontrolovat ci to zasa nevedie nejakou skratkou cez moskvu.
teraz som sa vratil z dovolenky po eu [ portugal,spain atd] a z garminom si clovek fakt uzije horuce chvilky. v aute pouzivam tomtom a vzdy po dlhsom case ked zasa som odkazany na moto na zumo tak mam chut to rozbit.
U me to bylo naprosto to samy, tomtom v aute naviguje proti zumu dokonale, nastavenim to neni to uz jsem zkousel vsechno mozny. Proste ma Zumo nejakej blbej algoritmus vypoctu tras. Zajimavy, ze Garmin 60CSx mi naviguje dobre,zadny takovy vymysli se nekonaji, a to je rucni navigace,kde jizda autem nebo na moto je uplne na vedlejsi koleji.
to ma IMHO nesrovnatelne kvalitnejsi firmware...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
sw verze 4.70, GPS sw 2.90 a všechno šlape OK. Mám jedno z prvních zům co se u nás prodávali.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Vjetrnik napsal:
Máte asi špatný firmware....my máme firmware Vjetrnik verze 1.0 a šlape nám to jako hodinky....
Umí to i krok zpátky, stačí otočit roličkou, že Hicksi?
no pro ty co neznaji Vjetrnika -- Zumo pouziva hlavne jako moving map + ma TT toaletakovej roadbook...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jak už bylo řečeno, doporučuje se mít zapnutou pouze 1 mapu - já jezdím podle Evropy a Atlas či Topo téměř nepoužívám.. Pokud mi Zumo 550 vypočítalo blbost, bylo to jen nastavením vyhýbání se placeným silnicím apod., jinak je v pohodě.
Používám různé Garminy prakticky denně.. a to asi tak 10 let
Netvrdím že neexistují navigace s lepším výpočtem trasy než Zumo (zejména když vím jak trasu počítají navigace řady GPSMAP - 278C, 60CSx, 62 apod...) ale rozhodně to není tak špatné..
U prvního Zuma bohužel výrobce vyhodil možnost nastavení kvality výpočtu trasy - což u starších navigací (kromě GPSMAP které umí "všechno" třeba u řady Streetpilot) byla skvělá věc. Výpočet může být buď rychlý - spočítá první trasu která mu sedne víceméně do cíle a nesnaží se hledat další alternativy, které by mohly být lepší - protože by výpočet trval delší dobu. U těch starší přístrojů byl posuvník kde šlo nastavit poměr mezi kvalitou výpočtu a rychlostí výpočtu. Pochopitelně docela dlouhé trasy se při nejnáročnějším algoritmu počítaly docela dlouho. Zumo mělo být co nejsnadnější na obsluhu - čím méně voleb, tím lépe. Čím méně informací, tím lépe atd.. Optimálně chtěli mít na displeji jen šipku a nic víc. Proto Zumo filtruje zobrazení mapových detailů apod.
Výpočet je takzvaný "optimální", takže předpokládám, že výpočet je na posuvníku u staré navigace někde uprostřed mezi rychlostí a kvalitou trasy.
Co se týká každodenního používání, pokud navigace dělá nějakou "kravinu", tak je potřeba vždycky zkontrolovat:
- nemám zapnutou nějakou další mapu? Jakmile se zapne víc map v jedné oblasti, tak to dělá nesmysly
- mám alespoň 400MB volného místa v paměti? Pokud ne, přesuňte gmapsupp na kartu a uvolníte tím místo
- nemám zapnuté nějaké omezení výpočtu (vyhýbat se nějakému typu silnic nebo něčemu v nastavení - včetně obratů do protisměru což znamená i zatáčky o 180 stupňů)?
- nemám zapnuté nějaké omezení v uživatelských omezeních (u Z660)?
- nemám zapnuté použití TMC?
Poslední volbu jsem si teď užil včera cestou z Krkonoš do Prahy. Triviální cesta.. Jedna navigace v autě, druhá na motorce. Ta motorková (s TMC) mě hnala pořád pryč z logické trasy (z Pece přes Novou Paku a Jíčín do Mladé Boleslavi a dál na Prahu). Na TMC jsem pochopitelně zapomněl. Tak jsem si řekl, že to je nějaký nesmysl a mám tam zapnutou nějakou vyjímku (docela je používám a mám jich tam třeba 10, ve kterých se už ani sám nevyznám) a že pojedeme dál. Pochopitelně kolona před Novou Pakou a pěkně jsme si vystáli 6km přes celé město až na poslední kruháč kde byly semafory nastavené na interval asi jednou za hodinu nebo tak nějak...
Takže jsem se Zumu v duchu omluvil a bylo to jasné - protože jsem to pak našel v TMC zprávách.
Ta navigace nedělá opravdu nic jiného, než otrocky počítá to, co jí řeknete a pokud se dělá něco divně, tak to bývá obvykle spíš chyba obsluhy než té navigace. I když jsem nedávno řešil s pánem navigaci, která bezdůvodně sjížděla z trasy a dělala divné věci ale bez toho, abych jí měl v ruce, je těžko něco soudit.
Každopádně se Zumem jsem byl jen v září na 2500km cestě do Holandska, kde jsem jezdil po malých vesničkách i po Amsterodamu a hledal adresy, pak jsme s ní jeli do Německa a Švýcarska a teď jsem jí používal na horách o víkendu a v pohodě.
Jediný problém je, že Zumo když nastavíte nějaký bod mimo silnici (což jsem právě o víkendu potřeboval) resp. na silnici s omezením vjezdu, tak vás vede do místa dostupného po silnici, které leží přímou vzdáleností nejblíže tomu cíli. To je první věc, která může zkomplikovat život, když se trasa neprohlédne. A druhá věc je, že někdy zákaz jízdy po šotolině znamená zákaz jízdy i po silnicích, které ale asi před krátkou dobou byly ještě šotolinové a jsou někde v zákazu vjezdu (např. v našem případě v KrNaPu).
Vůbec největší problém ale je, když se rozhodnete vyzkoušet novou navigaci (Montana) a frajersky si jí dáte do tankbagu bez napájení s tím, že to přece musí vydržet a ona chcípne po západu slunce a za chvíli vám dojde i baterka v telefonu. Nikdy bych neřekl, že v Peci je na těch svazích tolik silniček a tolik různých chat
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...