Ahoj.
Máte někdo zkušenosti s LED diodovou žárovkou do hlavního světlometu s paticí na H4 nebo H7. Myslím tím především svítivost, výdrž, homologace a podobně?
No uz to ze to asi neni canbusova, tak bude ridici jednotka hlasit prasklou zarovku, tedy alespon u GS1200, nebo proste vsude u motorek a aut, ktere maji hlaseni poruch eloktroniky.
No a s tou svitivosti? Pisou, ze je to nahrada za halogenky, ale osobne si yslim, ze svitivost bude horsi, ikdyz maji vetsi teplotu barvy (v kelvinech) nez halogenka, ktera ma 3100 K. Mam je sice jen ve¨svetlech denniho sviceni u auta, ale ve srovnani s halogenkama sviti podstatne hur ve tme nez ty halogenky, ackoliv maji krasnou bilou barvu. Chce to proste vyzkouset a pokud mas tu kontrolu prasknuti zarovky, hledej canbusovou. Ma to odpor nebo neco takoveho, aby to nedelalo neplechu pri nizkem napeti.
Jo a jeste jedna zasadni vec, pokud nahradis H4, tak pocitej s tim, ze jestli ji mas i na dalkove svetlo (pac je to dvojvlaknova zarovka) kdyz prepnes na dalku, tak zhasne - proste uz nebudes mit dalkove svetlo.
Nejlepsi varianta je xenon, jinak zkus tohle: www.tuning-centru...i-zarovky-
Mam je vyzkousene a sviti nadherne bile, nejlepsi halogenky na trhu!!
Ted uz ale mam v motorce xenon a je to super.
Upravil Massik dne 31.10.2011 21:03
Mám na moto zapojeny LED světla pro denní svícení, přesné označení teď nevím. Ve dne jsou viditelné jako kráva, za tmy oslňují ale na osvit vozovky absolutně nestačí. Výkonnost svícení už je přece jen dána jejich příkonem 3W. Takže nevěřím, že by ty LED žárovky H 4,7 k něčemu při jízdě ve tmě byly..
P.S: srovnaní by bylo, kdyby uvedli svítivost v lumenech..
Upravil bluesbery dne 31.10.2011 21:16
bluesbery napsal:
Mám na moto zapojeny LED světla pro denní svícení, přesné označení teď nevím. Ve dne jsou viditelné jako kráva, za tmy oslňují ale na osvit vozovky absolutně nestačí. Výkonnost svícení už je přece jen dána jejich příkonem 3W. Takže nevěřím, že by ty LED žárovky H 4,7 k něčemu při jízdě ve tmě byly..
P.S: srovnaní by bylo, kdyby uvedli svítivost v lumenech..
3W LED bude mit podle mne tak max 300-400lm nebo co to je za jednotky.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
krtek123 napsal:
Ahoj.
Máte někdo zkušenosti s LED diodovou žárovkou do hlavního světlometu s paticí na H4 nebo H7. Myslím tím především svítivost, výdrž, homologace a podobně?
Jedno i druhý je jen tahák na peníze. Nesvítí to tak,aby to plnohodnotně nahradilo halogenku a navíc nevim jak se na to budou tvářit na STK. Zřejmě tě s tím vyhoděj. Nemluvě o ohnisku paraboly a oslňování. Což je taky velkej problém xenonu. Takže nechat halogenku,maximálně koupit s větší svítivostí. Ale tam je zase i riziko varianty s velkou tepelnou zatížeností dneska většinou plastových parabol a konektorů,přepínačů atd. Takže hlídat si příkon. Už jsem takhle vyděl roztavený patice na žárovce i přepínač světel...
Je to jako teď propagovaný palivo,co se samo šetří,nebo tuningchip co zvýší výkon a sníží spotřebu. KRAVINA! Něco za něco a přírodní zákonitost nepřečůráš. S výkonem 3W nečekej to samé jako s 60W. To prostě nejde. A teplota světla nemá vůbec nic společnýho se svítivostí. Je to jako výkon na magneťáku od Větnamců z tržnice. Je na štítku 200W,ale že je to hudební špičkovej výkon kterej to dokáže 1 sekundu před tím,než to shoří. Sinusovej(permanentní) je čtvrtinovej.
Upravil BIGR dne 01.11.2011 08:17
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Diody maji svetelny vykon neco nad 100lm/W, takze 3W ma tak 300-350lm max. Bezna H4 ma kolem 800lm, vysokovykonove muzou mit i 1500lm. Takze - pokud ta diodovka nema 10W, ani o ni neuvazuj.
Navic mi tyto svetla prijdou jako volovina, to musi oslnovat a vubec delat protijedoucim neprijemnosti.
Bohuzel jsem jeste nevidel diodove svetlo pouzitelne na potkavacky, tzn. se smerovanym svetelnym kuzelem tak, aby neoslnovalo protijedouci. Vsechno jsou to jenom dalkove nebo mlhovky.
to bigr: rikat, ze teplota svetla (mereno v Kelvinech = K) nema nic spolecneho se svitivosti (mereno v Kandelach = cd) je trosku zcestne. Cim vyssi teplota barvy (5000 K je nejprirozenejsi svetlo, neboli denni, bile, ) tim vice je zbarvení do modra az fialova (12 000K) a tím také má svetlo mensi intenzitu. Zkus v noci svitit baterkou, ktera sviti bile a druhou, ktera sviti fialove, kdy obe maji stejny vykon. Pri ktere uvidis lepe??
Pokud je na LEDce uvedeno 5000 K, tak neni duvod tomu neverit, pac ledky skutecne tyto hodnoty maji, muzou mit stejne tak 3000K, 4000K, 5000K atd. Jen tam chybi ten vykon. U toho magnetaku skutecne pochyby jsou, ale to je vec jina.
Co se tyce xenonu a ohniska, nechapu, proc by se melo ohnisko menit, kdyz napr. vymenis H7 za prestavbovy H7 xenon, tak ohnisko zustava, tam kde bylo. Jen to ma vetsi svitivost a jinou barvu.
Samozrejme, ze pokud pak dostanes plna zasah do oci, tak to oslnuje vic.
Podobne je to u prestavbove H4 bixenonky, tam se ohniska meni posunem vybojky vzad, aby to vubec mohlo svitit dalkove. U H4 halogenky si vsimni, ze mas dve vlakna, jedno je s clonou a kdyz rozsvitis dalku, tak jedno zhasne - to s clonkou a druhe se rozsviti. Bixenon toto simuluje pohybem vybojky. Ohniska ale zustavaji jako u halogenky. Pokud tam narves jen vybojku D2R ci D2S, tak potom si ty ohniska 100% rozhodis
Takze problem zustava jen u toho oslnovani, tedy pokud pouzijes ty prestavby.¨
No a s tou tepelnou zatizenosti. Neznamena, ze kdyz das halogenku s vyssi svitivosti, ze bude vice hicovat. Predpokladam, ze jsi myslel s vyssim vykonem, tedy 100W napriklad. Pak bych pochopil, ze se bude parabola prehrivat. Ale pokud das halogenku jen s vetsi svitivosti, pak problem neni. Vezmi v uvahu obyc. halogenku a napr. halogenku od Elty nebo HODku. Ty maji shodne 55W, ale kazda ma jinou svitivost i jinou teplotu barvy a parabolu ti obe zahrivaji stejne jako obyc halogenka. 100W uz pali mnohem vice.
to tosuja: bezne H4 halogenky, ktere se davaji do aut, maji kolem 1500 lm. Tim jsi myslel ty vysokovykonove?? Co se tyce LEd a potkavacek, dnes se jiz davaji i do potkavacek, viz. Audi A8 (pokud se nepletu). Samo, ze maji jiny prikon, vyssi nez 3W ! Tusim, ze je vyrabi Hella.
Upravil Massik dne 01.11.2011 15:03
Massik napsal:
to bigr: rikat, ze teplota svetla (mereno v Kelvinech = K) nema nic spolecneho se svitivosti (mereno v Kandelach = cd) je trosku zcestne. Cim vyssi teplota barvy (5000 K je nejprirozenejsi svetlo, neboli denni, bile, ) tim vice je zbarvení do modra az fialova (12 000K) a tím také má svetlo mensi intenzitu. Zkus v noci svitit baterkou, ktera sviti bile a druhou, ktera sviti fialove, kdy obe maji stejny vykon. Pri ktere uvidis lepe??
Pokud je na LEDce uvedeno 5000 K, tak neni duvod tomu neverit, pac ledky skutecne tyto hodnoty maji, muzou mit stejne tak 3000K, 4000K, 5000K atd. Jen tam chybi ten vykon. U toho magnetaku skutecne pochyby jsou, ale to je vec jina.
Co se tyce xenonu a ohniska, nechapu, proc by se melo ohnisko menit, kdyz napr. vymenis H7 za prestavbovy H7 xenon, tak ohnisko zustava, tam kde bylo. Jen to ma vetsi svitivost a jinou barvu.
Samozrejme, ze pokud pak dostanes plna zasah do oci, tak to oslnuje vic.
Podobne je to u prestavbove H4 bixenonky, tam se ohniska meni posunem vybojky vzad, aby to vubec mohlo svitit dalkove. U H4 halogenky si vsimni, ze mas dve vlakna, jedno je s clonou a kdyz rozsvitis dalku, tak jedno zhasne - to s clonkou a druhe se rozsviti. Bixenon toto simuluje pohybem vybojky. Ohniska ale zustavaji jako u halogenky. Pokud tam narves jen vybojku D2R ci D2S, tak potom si ty ohniska 100% rozhodis
Takze problem zustava jen u toho oslnovani, tedy pokud pouzijes ty prestavby.¨
No a s tou tepelnou zatizenosti. Neznamena, ze kdyz das halogenku s vyssi svitivosti, ze bude vice hicovat. Predpokladam, ze jsi myslel s vyssim vykonem, tedy 100W napriklad. Pak bych pochopil, ze se bude parabola prehrivat. Ale pokud das halogenku jen s vetsi svitivosti, pak problem neni. Vezmi v uvahu obyc. halogenku a napr. halogenku od Elty nebo HODku. Ty maji shodne 55W, ale kazda ma jinou svitivost i jinou teplotu barvy a parabolu ti obe zahrivaji stejne jako obyc halogenka. 100W uz pali mnohem vice.
to tosuja: bezne H4 halogenky, ktere se davaji do aut, maji kolem 1500 lm. Tim jsi myslel ty vysokovykonove?? Co se tyce LEd a potkavacek, dnes se jiz davaji i do potkavacek, viz. Audi A8 (pokud se nepletu). Samo, ze maji jiny prikon, vyssi nez 3W ! Tusim, ze je vyrabi Hella.
Jasně blbě jsem to napsal. Myslel jsem H4 100W a víc určený pro sportovní účely,ale koupíš je v tuningovej obchodech s tím,že to "prostě víc svítí a že je všechno v pohodě".
A co se týká teploty světla jsem to myslel tak,že když si někdo kupuje žárovku nebo xenon s tím,že to bude víc svítit,čím na tom bude napsaný větší číslo u hodnoty Kelvin,tak je to kravina. To jsi napsal ty správně a já blbě.
Ale v zásadě se shodneme,že to na co byl původní dotaz je blbost která bude sice svítit,ale i oslňovat protijedoucí a bude to spíš k nas... než k užitku.
Xenonový přestavby mi taky nepřijdou moc povedený řešení. Většinou jsou to čínský šmejdy,který se za chvíli vyklepou a pak různě poblikávaji a stejně je majitel musí časem vyhodit... Neni nad originál z fabriky,nebo kvalitní značkový a samozřejmě dražší sady.
Upravil BIGR dne 01.11.2011 18:57
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
to bigr: jj, ty soucasny ledkovy nahrzky halogenek jsou k nasr... Ja xenon mam v GSu a jsem spokojeny, sice drazsi, z italie, delany primo na GSo i s tou sroubovaci skrytkou, no ale stejne je to asi vsechno z ciny
Xenony jsem mel vzdy na kazde motorce, ale vzdy jsem si je nachal poslat z USA nebo z rakous. Zadny problemy s problikavanim jsem zatim nemel. Ty, co se prodavaji nyni o dost levneji asi nejake smejdy budou. Na druho stranu, do auta jsem si dal D1S 6000K, staly jen 600,- kus a zadny problem. Uz je tam ma rok. Tak uvidime.
Upravil Massik dne 01.11.2011 19:44
Každý světelný odražeč je navržený tak, že má v ohnisku vlákno žárovky. Paprsky jsou pak rozvedeny tam kam je dle předpisu třeba. Tyhle náhrady mají LEDky všude kolem. každá LEDka svítí do kuželu. Takový zdroj světla prostě vytvoří na světelné mapě jen bordel...
Navíc H4 a H7 jsou zastíněné směrěm ven, aby neoslňovaly a svítily jen přes optiku. Tenhle LED podvod svítí i dopředu...!!!!!
A mezi náma H7 HID sady svítí samosebou víc, ale nejen že nejsou a nemohou být homologované teda legální, ale většinou víc oslňují a protože mají nepřesnou polohu oblouku tak světelná mapa nesplŇuje ve všech bodech požadované hodnoty. Pochopitelně některé body jsou přesvětlené.
Takže máte spoustu světla v ose, trochu oslňujete směrem nad osu, a někde na mezních úhlech máte málo světla. Navíc se vám stáhne oko aby eliminovalo silný střed a o to míň pak vidíte detaily na periferii.....
Shrnu to asi takhle.
LED náhrady žárovek jsou na****...
HID náhrada třeba za H7 v parabolickém odražeči je ohrožení protijedoucích řidičů a neohleduplnost....
HID náhrada třeba za H7 v projektoru (Čočka a za ní eliptický odražeč) svítí silněji, neměla by oslňovat z principu projektoru, ale není legální.
Víc vysvětlování by bylo na hodně dlouhý článek někam do časáku....
Pája
to paja: celkem s tebou souhlasim az na ty ohniska u prestavby
ta ohmiska u prestavby jsou delany tak, aby byly dodrzeny, problem s homologaci ja ale jiny. Kazdy xenonovy reflektor musi mit automatickou kalibraci, prave proto aby neoslnoval a pokazde, kdyz se zvedne predek auta nebo motorky, dochazi k oslnovani a tomu prave zabranuje automaticka kalibrace, ktera na to reaguje a svetlomet serizuje. Vsak zkus nalozit kufr auta s xenonama a uvidis, coi se stane, automaticky ti sjedou dolu. a druha podminka homologace (ikdyz nechapu proc) je mit odstrikovace. Nevim, jaka je legislativa nyni, takze s tema odstrikovacema si ted nejsem na 100% jisty.
Takže pokud tomu dobře rozumím tak LED žárovky do hlavních světel jsou úplně na houby, což jsem si taky trochu myslel. Pokud žárovky, tak jen ty co do motorky patří + nějaká ta svítivost na víc, třeba + 30%. Rozhodně nezvedat Watáž = poškození paraboly, nebo shoření kabelu či vypínače. Pravděpodobně budou nejlepší přídavná světla. Na 650 GSu mi svítí špatně především tlumená světla, ale když jsem se díval do nabídky přídavných světel - tlumená, tak jsem tam nic nenašel. Jezdit na mlhovky společně s tlumeným světlem mi nepřipadne až tak super, hlavně vůči ostatním řidičům. A dát přídavné dálkové asi taky ne, protože přechod z dálkových na tlumené by byl asi velký světelný schod. Navíc potřebuji častěji tlumená než dálková světla. Je možné, že to tady už někde řešilo, ale co jsem se dočetl, tak se řeší spíš přídavná dálková nebo mlhová. O přídavných tlumených jsem tady nic nenašel. .
Pokud mám klasickou žárovku, co tam patří, tak neoslňuji onic míň než se xenonem. Pokud vezmu za plyn, tak se každému z nás motorka pohne tak výrazně dopředu, že ten kužel světla jde nahoru. Bez automatického nastavení sklonu světel jako u xenonů v autě k tomu dojde i při klasické žárovce, i při xenonech. Ohnisko zůstalo stejné. A nebezpečný jsem daleko víc tím, že nevidím a nebo jsem vidět málo. Nikdo na mě nebliká, že bych oslňoval.
krtek123 napsal:
Takže pokud tomu dobře rozumím tak LED žárovky do hlavních světel jsou úplně na houby, což jsem si taky trochu myslel. Pokud žárovky, tak jen ty co do motorky patří + nějaká ta svítivost na víc, třeba + 30%. Rozhodně nezvedat Watáž = poškození paraboly, nebo shoření kabelu či vypínače. Pravděpodobně budou nejlepší přídavná světla. Na 650 GSu mi svítí špatně především tlumená světla, ale když jsem se díval do nabídky přídavných světel - tlumená, tak jsem tam nic nenašel. Jezdit na mlhovky společně s tlumeným světlem mi nepřipadne až tak super, hlavně vůči ostatním řidičům. A dát přídavné dálkové asi taky ne, protože přechod z dálkových na tlumené by byl asi velký světelný schod. Navíc potřebuji častěji tlumená než dálková světla. Je možné, že to tady už někde řešilo, ale co jsem se dočetl, tak se řeší spíš přídavná dálková nebo mlhová. O přídavných tlumených jsem tady nic nenašel. .
Jo tak to mi taky vrtá hlavou. Na "vyrážce" mám přepínatelná přídavná světla dálka/potkávací. Vzhledem k velikosti se na GS nehodí... A ve všech diskuzích, ve kterých jsem si početl o přídavných světlech se tady mluví o přídavných světkech buď dálkových, nebo mlhových.
O potkávačkách ani slovo, stejně tak o kombinaci (tady bych viděl problém právě s velikostí těch světel...). To platí jak o diskuze, tak o nabídku v e_shopech... Máte někdo řešení ?
Čest (a) buch, Old K.
Massik napsal:
to paja: celkem s tebou souhlasim az na ty ohniska u prestavby
ta ohmiska u prestavby jsou delany tak, aby byly dodrzeny, problem s homologaci ja ale jiny. Kazdy xenonovy reflektor musi mit automatickou kalibraci, prave proto aby neoslnoval a pokazde, kdyz se zvedne predek auta nebo motorky, dochazi k oslnovani a tomu prave zabranuje automaticka kalibrace, ktera na to reaguje a svetlomet serizuje. Vsak zkus nalozit kufr auta s xenonama a uvidis, coi se stane, automaticky ti sjedou dolu. a druha podminka homologace (ikdyz nechapu proc) je mit odstrikovace. Nevim, jaka je legislativa nyni, takze s tema odstrikovacema si ted nejsem na 100% jisty.
Ty ohniska jsou u falešných HIDů dělané tak, aby připbižně simulovaly polohu vlákna. Jsou to ale levné výrobky pro tuning, takže tam není tak hlídaná přesnost jako v sériích pro automobilový průmysl.
Nejsou to homologované zdroje ani dle ECE324 R37 (žárovky) ani dle ECE324 R99(výbojky) prostě pro legislativu neexistují a nemají homologaci.
Ano vertikální seřizování pro projektory s HID xenonovou výbojkou nad 35W (D1S, D2S, D3S, D4S) je povinné, ale namá to nic společného třeba s H7 HID.
Ostřikovač: Světelné paprsky z xenonu jsou silnější než ze žárovky. Špína na skle rozptyluje světlo a může oslňovat. Proto byla do zákona vložena podmínka ostřikovače, aby mohl řidič za jízdy ve špatném počasí ostřikovačem očistit světlomet.
Připravují se předpisy pro HID zdroje 25W, které nebudou muset mít ani automatické vertikální seřizování ani povinnost ostřikovače. Budou světelně slabší, ale umožní použití xenonu v novém voze zlevnit. Nebudou totiž tak oslňovat.
Pája
TAZY napsal:
Pokud mám klasickou žárovku, co tam patří, tak neoslňuji onic míň než se xenonem. Pokud vezmu za plyn, tak se každému z nás motorka pohne tak výrazně dopředu, že ten kužel světla jde nahoru. Bez automatického nastavení sklonu světel jako u xenonů v autě k tomu dojde i při klasické žárovce, i při xenonech. Ohnisko zůstalo stejné. A nebezpečný jsem daleko víc tím, že nevidím a nebo jsem vidět málo. Nikdo na mě nebliká, že bych oslňoval.
presne to jsem psal vyse, to je problem, proc neni xenon. prestavba homologovana, pac nema automatickou kalibraci
to paja1: no nektere skutecne levne jsou, ale videl jsi treba tyto? www.autolamps-onl..._4100k.htm
spickovej bi-xenon, naprosto stejna ohniska jako halogenka, mel jsem to mereno v servise, stalo me to i s dopravou pred 5 lety asi 18000,-
Takze zrovna levna tuningova nahrazka to nebyla, ale dost kvalitni vyrobek, bohuzel nehomologovany. Mrkni na tu mechaniku. Takova se tady nikde neprodava. Zadny posun vybojky, ale posun samotnych clonek, tak jako v bixenonu u auta. Takze ono jde o to, co koupis a od koho.
Tak tuhle jsem teda ještě neviděl.
Pokud se tam ale pohybovala jen clonka nějakým solenoidem tak oblouk musel být v pozici tlumeného vlákna a obětovali kvalitu dálkové.
Určitě jde ručně a teoreticky vyrobit HID s přesnou polohou simulující vlákno, jenže to že výrobce napíše ručně seřízeno ještě nic neznamená. Může to být pravda a nemusí.
Určitě jste to porovnávali na goniometru, kterým se seřizují světlomety v servise. Takže asi nebyla úplně špatná, ale nebezpečí oslnění při reflektorovém systému, je podle mne příliš velké.
Pája
No asi takove oslneni, jako u reflektoru s homologovanyma xenonama. Vsimnul jsem si, ze ne vzdy jsou projektorove, napr. reault nebo volvo. Ted uz je to jen zridka, ale starsi modely to mely.