Ve vysokých otáčkách mi po rychlém přeřazení proklouzne spojka slyšitelně na chvíli motor zvedne otáčky,jako by byl nedostatečný přítlak lamely.Jen abych předešel ot o lamele tak je nová.
No jestli jsi měnil pouze lamelu a přítlačáky byly "chycený" (tzn. buď vyhřátý, sjetý nerovnoměrně a nebo s příčnýma mikroprasklinama) nebo už unavená talířová pružina, tak to klidně může klouznout. Když se mění jenom lamela, tak vždy pouze s jistotou, že vše ostatní je v pořádku.
Sice jsou to fotky spojky pro 1200GS, ale na přiblížení problému to postačuje.
Toto je špatně:
Toto je špatně: vnitřní část sjetá o cca 0,3mm více - s takovým přítlačákem potom nová lamela zabírá pouze na okraji a samosebou nedostatečně.
Upravil Tonda dne 18.11.2011 18:38
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
mám stejný problém, ve vyších otáčkách a ve dvouch mi proklouzne spojka. Nyní když jsem to začal více sledovat, tak mi přišlo, že mi spojka zabírá až na konci. Nedalo mi to a rozebrak
l jsem to.
Přesně jak píšeš Tondo, přítlačák má vůli 0,25 - 0,30mm, lamela má sice 6mm, ale k nýtům má 0,7 - 0,8mm a lezou mi po krajích nějaké dráty, tak to koupím vše nové. Jen mi přišlo, že kdyš běžela na volnoběh, něco v tom rachotilo a když jsem vymáčkl spojku přestalo to, ale dělalo to pouze zahřáté, studené to bylo v klidu, ale vše vypadá v pořádku i hřídel vypadá dobře?
Také mě to několikrát udělalo, že jsem v Ofroudu, nebo při plné polní v alpách a při popojíždění cítil, jak se mi pálí spojka.
Tak doufám, pokud dám vše nové, že to nebudu muset za čas znovu rozebýrat
Jestliže ti tam "něco" rachotí, a po vymáčknutí spojky ten zvuk zmizí, tak prostě něco není v pořádku - tyhle zvuky dělá buď opotřebovaný "tisícihran" v lamele (někdy i s opotřebovanou vstupní hřídelí převodovky - ta vypadá potom asi takto /foto je z 1200GS/ http://tonda1200....CN7012.jpg ) nebo opotřebované, vysypané ložisko na vstupní hřídeli převodovky /na fotce opět 1200GS/:
Upravil Tonda dne 15.05.2012 22:23
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Děkuju ti Tondo za vysvětlení, to jsem rád, že se mě to netýká , hřídel je pevná, do stran se ani nehne.
Dělalo mě to, když jsem při volnoběhu lehce zavrkal plynem, ozýval se divný zvuk, někdo mi říkal, ať si toho nevšímám, moc to prý poslouchám, že to není japonec, tak nevím.
[quote]Tonda napsal:
Jestliže ti tam "něco" rachotí, a po vymáčknutí spojky ten zvuk zmizí, tak prostě něco není v pořádku - tyhle zvuky dělá buď opotřebovaný "tisícihran" v lamele (někdy i s opotřebovanou vstupní hřídelí převodovky - ta vypadá potom asi takto /foto je z 1200GS/ http://tonda1200....CN7012.jpg ) nebo opotřebované, vysypané ložisko na vstupní hřídeli převodovky /na fotce opět 1200GS/:
Tondo, to se toho seslo tolik najednou nebo se na to prislo pri prubezne rozborce?
I pád na hubu je pohyb kupředu
To už bude extrém když se to šecko nazbírá,ikdyž u dvanáctky...kuk na tohle tady sou přítlačáky jak brzdový kotouče a ještě popraskaný...
Bohumil přiložený následující obrázek:
milanosor napsal:
[quote]Tonda napsal:
Jestliže ti tam "něco" rachotí, a po vymáčknutí spojky ten zvuk zmizí, tak prostě něco není v pořádku - tyhle zvuky dělá buď opotřebovaný "tisícihran" v lamele (někdy i s opotřebovanou vstupní hřídelí převodovky - ta vypadá potom asi takto /foto je z 1200GS/ http://tonda1200....CN7012.jpg ) nebo opotřebované, vysypané ložisko na vstupní hřídeli převodovky /na fotce opět 1200GS/:
Tondo, to se toho seslo tolik najednou nebo se na to prislo pri prubezne rozborce?
Ne, ne. Ty fotky jsem tam dal jako ilustrační, k nastínění problému - jsou z různých 1200GS, které jsem teď v poslední době dělal. Jinak u R1200 je to tak 10%, kde je na výměnu jenom lamela. Zbytek je komplet spojka a v mnoha případech i hřídel převodovky. U starších modelů 1100 a 1150 opravdu vydržela spojka víc.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ahoj, chci se zeptat, vyměnil jsem spojku (přítlačáky oba a lamelu) a zdá se mě, že mě mašina někdy výce vybruje do stupaček? Čím by to mohlo být?
Je pravda, že napasovat zpět podsedlový rám, byl teda porod.