Zdavím Všechny.Prosím o radu,má někdo zkušenost s malou vůlí v uložení koncového převodu?Je na těch dvou imbusových šroubech(uložení).Nejdou povolit,máte zkušenost s demontáží,abych něco nepodělal?Povolil jsem jen matici na straně od kola. . . Díky za rady
rummen1150 přiložený následující obrázek:
Musíš ty imbusy nahřát horkovzdušnou pistolí, aby povolilo lepidlo v závitech - jinak to nepovolíš. Bez ohřátí a s použitím hrubé síly se toho akorát spousta pokazí.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Jojo, je to tak, nahřát se to musí. V tomhle příspěvku je vše popsáno a Tonda vytvořil i pěkný fotonávod: http://bmwgs.cz/f...rowstart=0
Já kdysi měnil ty dvě ložiska (vnitřní i vnější) a zlepšilo se to, ale protože byly zřejmě lehce vymačkaný i ty dva čepy, pořád tam byla taková mikrovůle (když jsem hýbal kolem do stan v jeho nejvyšším místě). Protože se mi ale nechtělo kupovat nové čepy (na pohled se mi zdály OK) dal jsem mezi čepy a ložisko taky trochu Loctite (na zkoušku), a je to tam už asi tři roky bez nejmenší vůle.
D.
The world will never be the same, once you’ve seen it from the seat of
BMW 1200 GS Adventure!
Díky za rady,ten Tondův postup je skvělej.Mám tam tu vůli taky hodně malou.V létě mě na Balotonu odešlo to velký ložisko v kole tak to teď všechno hlídám(4 dny na Balatonu nic moc).Vyměnim ložiska a uvídím.
Tak tak.Myslim ze to bylo 1400 nebo 1600 za ty kuzelikovy loziska na cepu nohavice.Ale nez se pustis do vymeny, vyzkousej dotazeni vnitniho sroubu na predepsany moment moment. Ja vuli nemel ani mm,ale zacalo mi to vrzat na cepu.Pokud by si delal jen loziska cepu,tak to mas praci na 2-3h dle soustredeni
I pád na hubu je pohyb kupředu
Můžeš, koncáky z 850, 1100 a 1150 ,R, RT, RS, GS, S jsou mezi sebou záměnné, ale liší se převodovým poměrem, ten je vyražen u odvzdušnění.
A ohlídej si zda máš ABS nebo ne.
Než ho koupíš tak ho u prodejce otevři, je 7 imbus a zkontroluj zda nejsou vylámané či jinak poškozené zuby(piting) na sokolí, jinak budeš mít doma akorát drahý těžítko
Upravil Jirik dne 10.04.2019 20:08
Zdravim přátelé. Budu poctěn jednou malou radou a do tohoto vlákna ,,kardan,, se myslím hodí nejlépe. Při rozjezdu z místa se mi stane, že když pouštím spojku cítím jako lehčí škubnutí, těsně před prvním otočením kola a nejspíš v kardanu. Přirovnal bych to k tomu, jako když se vymezí všecny vůle na ozubených kolech, křížkách apod. než se dostane přenos krouťáku od motoru na kolo. Při samotné jízdě už je klid. Snad jsem to popsal trošku srozumitelne a nebudete mě limčovat, pokud to tu je již uvedeno. Dekuji...
Ahoj lidi, včera jsem se vrátil z 300km vyjížďky a při mytí jsem si všimnul docela velké vůle na koncovém převodu (viklání za horní a spodní bod kola cca 2 mm). Zatlačil jsem to do garáže a večer, když jsem chtěl zkusit utáhnout matky a imbusy dle Tondovo návodu, už tam vůle nebyla. Je to normální a nemám to řešit? Popř. je v okolí ČB někdo, kdo by se mi na to odborně podíval?
V létě mi to Tonda dělal a stálo to desítku + pět před třema rokama u Cyrila. Cyril měnil velké a proti tomu malé ložisko + gufera. A teď se vysypalo uložení kardanu- 2xjehlové ložisko, gufero, axiální ložisko, jehlová objímka a přítlačný kroužek a olej. Má se to dělat pospolu.
Upravil tomle1 dne 28.10.2019 13:43