Husaberg bych pořizoval až od modelu 2009, kdy se stal součástí KTM...
EXC model 2003-2007 je jedna generace, druhá je 2008-2011 a nový model 2012 je další generace...
U těchto motorek (starších) bych primárně koukal na stav než na ročník, ale starší než 2003 bych už nepořizoval.
Stejně bych se připravil na to, že po pořízení bude třeba repas podvozku (cca10tis.), výměna náplní a ideálně prohlédnout motor...přeci jen je to ostrý závoďák.
Já mám 2003, na jaře jsem dělal podvozek, teď čerstvě motor, řetězovku a pár drobností jako ložiska kol...kluci co motor dělali, říkali, jak je v dobrém stavu, tak se de fakto měnilo jen těsnění...takže když se o motorku člověk stará, funguje a drží
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Osobně bych v tomhle ročníku volil raději Husaberg.Vyhnul bych se prvnímu modelu ''nového typu'' roky 2004-docházelo k praskání klikových hřídelí.
Co jsem se setkal a servisoval Husaberg a KTM na cross i supermoto-vyšlo mi že s Husarem bylo méně starostí,větší spolehlivost,a tehdy-cca3roky zpět podstatně levnější ND....
Dostupnost dílu je u obou super jak v Sette tak u Janouše alespoň to tak bylo....
Husaberg-vyzkoušeno že nejlíp funguje na Motorex-nevim proč nedokážu vysvětlit ale je to tak....
Další věc co se týká motoru-když se měnil olej jak měl tak ty motory vydrželi neskutečně-v podstatě se dělali jen preventivní výměny ložisek na váčkách apod....a to na supermotu ty motory dostanou zabrat na doraz.
KTM jsem viděl pár rozlítlejch-otázka jak se o to majitelé starali-to nemužu posoudit.
Takže za mě Husaberg 2005-
Ale ještě bych ti doporučil se svezt nebo alespon si sednout na obě-Husaberg je trošku jinej-mě to vyhovuje ale ja takovej robustnější a delší-pocitově větší motorka.
Novej model 2009-to už je jiná liga a jiná motorka-vpodstatě jako KTM.Ale viděl jsem rozebranej motor po 6denní měl cca 350-400motohodin a opět vše jen preventivně!takže super....
Chybu neuděláš ani s jednou jde o stav jak psal Vjetrník i kdyby byl Husaberg o 100%spolehlivější(což není) a koupíš ho od prasete tal za těch 7let po lesích nebo tratích sis koupil akorát kasičku na penize!a to samé platí obráceně.
V tom ročníku 2005 co pátráš je to jedno kterou - jde oto k čemu máš blíž jezdecky a pocitově. Obě moto jsou jedny z nej. držáků.
Ktm má osvědčený motor, je trochu těžší na předek, je choulostivá na podsedlák a je komplikovanější konstrukčně.
HSB má nižší modernější motor, konstrukčně nejjednodušší a nejlehčí rám a konstrukci na trhu až do teď. Je lehčí na předek ale podvozek je krosově naladěný - není endurovej.
Nej modely u KTM 06-07 u HSB je to 06-08 - na enduro ježdění. Obecně nedoporučuju jít pod 04 zvlášť u HSB(motor) u KTM je to jen věc podvozku a s tím se dá žít. na www.motorkári.cz jsou tuny info o těchhle dvou.
Všichni kolem, včetně mně, měli vždy převážně KTMky a opravdu žádnej závažnej problém jsem nikdy nezaznamenal a i těch prkotin bylo pomálu a díky spřízněnosti se Sette to vždy bylo i za super peníz. Zato právě na starší Bergy jsem moc slov chvály ohledně spolehlivosti neslyšel, ale podotýkám, že v tomhle případě jde skutečně o zprostředkované informace, reálně nikoho s touhle motorkou ani neznám... Za sebe bych tedy podepsal to, co napsal Vjetrnik, ale ani to co píše Tom nevylučuju, vypadá to, že zkušenosti má. Vyváženost vlastností KTM, kvalita podvozku, brzd atd, atd mi každopádně vždy přišla v porovnání s konkurencí jako zdaleka nejbližší ideálu, když ostrý enduro asi bych nikdy nevolil jinak, pokud by to nebylo s hodně výraznou finanční motivací.
V čem mají kluci určitě velkou pravdu, že nejdůležitější u jetiny je stav a co se všechno s motorkou dělo. Pokud měla dobrej a poctivej servis, netřeba se bát asi ničeho. Nestyděl bych se taky k výběru přizvat nějakýho zkušenýho mecháňu, kterej se v týhle kategorii motorek vyzná. To se vždycky vyplatí.
Jinak samo držím palce, bahnu zdar!
Maiali nel Fango!
To vjetrnik: Diky.Muzu par otazek? takze mas taky 450? Jak casto menis olej? kolik hodin cca udelas rocne? Jezdis i na trati? Jak dlouho tu motorku mas? Myslel jsem, ze KTM a Husak se sprahli uz driv. Fakt diky za informace, neco sem cetl na motorkarich, kazdej je tam neskutecnej machr pres motorky, ale nic konkretniho.
Upravil Michal21 dne 02.01.2012 09:50
to Michal: mám EXC 450 model 2003, pořízená v listopadu 2007...výhledově budu měnit za model 2012
Olej měním co cca 20 mth, což u mne je tak 3x do roka...jezdím pole, louky, les, plus máme v okolí pět tratí, když projdeš zdejší diskuze "sobotní řádění" "jezdíte" najdeš tam i fotky. Třeba teď jsem celé svátky jezdil, akorát jsem se nedočkal sněhu...
EDIT: ...tak to teď počítám, moto mám 4 roky, kupoval jsem se 100mth, teď mám něco přes 250mth, takže ročně najedu průměrně 40mth, měním tedy olej 2-3x do roka...a zhruba na ten rok mi vychází sada pneu
Teď svátky jsem byl jezdit 5x a bylo to "jen" 7 mth...
Upravil Vjetrnik dne 02.01.2012 10:31
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Výhodu Husabergu v tomhle roku výroby bych viděl v tom jestli si to chceš servisovat sám???Je prostě o něco málo jednodušší motor a dobře přístupný filtry atd-je to takovej rám a motor nic víc ))
Ale tim nemyslim výměnu oleje a vzd.filtru to je stejný-spíš seřizování ventilů a apod. inspekční opravy na motoru...
O yamaze WR450F jsi nepřemýšlel? Husaberg v tomhle roce není šťastná volba a KTM? Je sice výhoda že jich je mraky a tím pádem mraky náhradních i použitých dílů, ale má zkušenost je, že vždy když nějaká motorka z vyjížďky nedojede je to vždy KTM (i když třeba kvůli prkotině)
Upravil Novej dne 02.01.2012 13:20
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Člověče WR450f je fakt parádní stroj a funguje spolehlivě,ale nedoporučil bych mu ji kvuli náročnosti na servis-je to uplně někde jinde než ten Husar,daleko víc starostí-hlavně je tam spousty věcí o kterých lidí neví nedělají a motorka si to nechám celkem dlouho líbit,ale pak je konec-uplnej.
A písty se dělají častějš než na Husaru-u Yamky ten píst fakt musíš udělat u WR těch 90mth-ideální.
Michal21 napsal:
WR mi prijde uz moc enduro co se na trat uz nehodi. Chci neco fakt na oboje a tyhle motorky mi na to prijdou nejvhodnejsi, ale treba se milim...
člověče WR je motocrosovější než Husar z tohodle roku-pokud se teda bavíme o FE450e-2004 a WR450F.Yamaha má endurovej podvozek ale motor je víc podobnej motocrosu a stavba motorky je kratší-crossovější než Husar.
TomR1 napsal:
Člověče WR450f je fakt parádní stroj a funguje spolehlivě,ale nedoporučil bych mu ji kvuli náročnosti na servis-je to uplně někde jinde než ten Husar,daleko víc starostí-hlavně je tam spousty věcí o kterých lidí neví nedělají a motorka si to nechám celkem dlouho líbit,ale pak je konec-uplnej.
A písty se dělají častějš než na Husaru-u Yamky ten píst fakt musíš udělat u WR těch 90mth-ideální.
Tom
Musím ti oponovat, já mám už třetí WR, momentálně vlastním dvě rok 2009, olej 15 - 17 mth (kamarád mění po 25 a má už 300mth bez problémú), filtr ob tři olele, ventily - yamaha garantuje první interval v 160 mth (bezkonkurenční, to žádný jiný enduro nedá) Píst - při závodech 90 mth je prevence, jinak na naše hobby 300 mth, kolem mne je jedna s 650 mth a jedna s 800mth na originální píst, jinak několik s 250 - 350 mth na originál píst. Já na prní 250 a současný majitel už má dalších 200 mth pořád na origo píst a nehodlá ho měnit. Takže když to shrnu Yamaha má daleko lepší intervaly než npř Husar.
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Michal21 napsal:
WR mi prijde uz moc enduro co se na trat uz nehodi. Chci neco fakt na oboje a tyhle motorky mi na to prijdou nejvhodnejsi, ale treba se milim...
člověče WR je motocrosovější než Husar z tohodle roku-pokud se teda bavíme o FE450e-2004 a WR450F.Yamaha má endurovej podvozek ale motor je víc podobnej motocrosu a stavba motorky je kratší-crossovější než Husar.
ale muže to bejt subjektivní názor
Tom
ano souhlasím, je to tak
Michal 21 - kolik hodláš investovat?
Upravil Novej dne 02.01.2012 14:04
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Taky máš svůj díl pravdy ale mluvme o penězích a roku o kterém se baví tazatel!!V tom je zásadní rozdíl mezi prvními WR450F a rokem 2009!
Jak říkám vyděl jsem motor z novýho Husara po 300mth závodů a v pohodě...
ale u prvních modelů WR450F-co třeba sodíkem chlazený ventily??Píst po 200mth-takovej bych rád z WR viděl jestli by teda ještě byl uvnitř motoru )
Tom
Novej napsal:
TomR1 napsal:
Člověče WR450f je fakt parádní stroj a funguje spolehlivě,ale nedoporučil bych mu ji kvuli náročnosti na servis-je to uplně někde jinde než ten Husar,daleko víc starostí-hlavně je tam spousty věcí o kterých lidí neví nedělají a motorka si to nechám celkem dlouho líbit,ale pak je konec-uplnej.
A písty se dělají častějš než na Husaru-u Yamky ten píst fakt musíš udělat u WR těch 90mth-ideální.
Tom
Musím ti oponovat, já mám už třetí WR, momentálně vlastním dvě rok 2009, olej 15 - 17 mth (kamarád mění po 25 a má už 300mth bez problémú), filtr ob tři olele, ventily - yamaha garantuje první interval v 160 mth (bezkonkurenční, to žádný jiný enduro nedá) Píst - při závodech 90 mth je prevence, jinak na naše hobby 300 mth, kolem mne je jedna s 650 mth a jedna s 800mth na originální píst, jinak několik s 250 - 350 mth na originál píst. Já na prní 250 a současný majitel už má dalších 200 mth pořád na origo píst a nehodlá ho měnit. Takže když to shrnu Yamaha má daleko lepší intervaly než npř Husar.