Ahoj všem,
měl bych dotaz na zdejši techniky a specialisty …. dá se čidlo ABS nějak změřit nebo poznat jestli je OK nebo není? (mimo to že mi bude svítit kontrolka na budikách )
Co na něm mám naměřit??
Je to čidlo u F800GS, ale myslim že principielně to bude mít BMW u svých moto stejné ( čidlo snímá přes děrovaný plech připevněný na disku ).
Čidlo je dvoudrátové – ve svorkovnici jsou 2 piny.
Za rady všem dík
haus1 přiložený následující obrázek:
To Lainen:
Vypodložit aby byla mezera mezi čidlem a tim kroužkem menší nebo větší? Mezera kterou tam aktuálně mám je menší než 1mm. Čidlo je čistý.
To Toli:
Diagnostika pouze řekla že „nevidí“ přední čidlo, né jestli je špatný nebo je chyba někde za ním.. Moc se mi nechce koupit čidlo a pak ujistit že problém přetrvává..
To čidlo by mělo jít změřit, jen vědět jak ..
Naměřenou hodnotu/y pak můžu porovnat s tou ze zdního, které by mělo být OK.
Jo a diagnostiku nemám, nejbližší ode mě je v Praze, což je cca 80km ..
U dakara mi odešlo zadní čidlo a přišli sme na to tak že přední mělo jen sporadický chyby zato zadní mělo chybu trvale. Myslim že na tom nic staticky nenaměříš.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Abys něco naměřil musíš stím na osciloskop bude ten signál dost slabej.... Ono by možná stačilo proměřit jestli to má vubec nějakej odpor...
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Měřit jsem to zkoušel, jak to přední (údajně špatný) i to zadní (v pořádku) ukazuje nekonečnej odpor – měřák zobrazuje 1 ve všech rozsazích.
U toho předního čidla můžu ještě ustřihnout čidlo samotný a konektor, mezi to naletovat kabílek čímž zjistím jestli to není jen v průběhu přerušený, ale nejdřív jsem to chtěl nějak proměřit, ať třeba neničim věc která je v pořádku.
Zítra se stavim u zdejšího poměrně šikovného autoelektrikáře, třeba poradí nebo na čidlech něco naměří.
Mezera by měla být větší než milimetr.Aspon já to tak mám. Když je mezera malá, tak blbne a ukazuje nesmysly, nebo vůbec. Já jsem udělal z tenkého plastu podložku a vše je ok.
Upravil Lainen dne 26.04.2012 21:18
Blblo mi zadní čidlo na 12GS (svítilo ABS, nešel tachometr), diagnostika hlásila špatné zadní čidlo ABS - mechanik proměřil odpor a zkusil to "prozvonit" - nezvonilo to, odpor byl nekonečný, tak jsme šli po kabelu - byl prodřený. Po opravě vše OK.
BMW GS = stroj na radost
Tak můj problém je vyřešen, měl jsem přelomenej kabílek kousek za paticí napojující čidlo do instalace motorky.
V originále je u F800GS v tomhle místě takový ostrý zlomení a při pohybu řidítkama se tam ten kabílek vyloženě láme...
Jsem rád že jsem na to přišel dřív než jsem kabílek od čidla a čidlo samotný rozpitval
Kdyby někoho zajímalo kde přesně to bylo, můžu to vyfotit a hodit sem foto.
Tak tohle je místo kde jsem měl jeden z drátků přelomený.
Na fotce je už stav po opravě kdy jsem přes kabílek dal kousek „krkovice“ aby byl ohyb plynulejší a aby se to tam zas nezlomilo.
haus1 přiložený následující obrázek:
To jsem taky zkoušel změřit ale nedařilo se mi tomoc dobře ani ty spoje nebyli z oxidované tak zatim nepoužívám ABS není to na závadu jen mě rzčiluje ta kontrolka jak pořád svítí jen zjistit hodnoty čidel to nevím kde to zjistit