Vie mi niekto z vas povedat ci a ake su technicke rozdiely medzi jednotlivymi rocnikmi R 1150 GS (nie ADV) v rozmedzi rokov kedy sa vyrabali 1999-2004? Smerujem k tomu, ci je lepsie kupit novsi rocnik, alebo je to jedno ak je masina rocnik 2000, zachovala a ma relativne malo odjazdene (cca 30tkm)?
Vdaka za linky, nie su tam vsak spomenute rozdiely napr. medzi 1150 GS r. 2000 a 1150 GS r. 2004. Ide mi o to, ci napr. v novsich rocnikoch neboli zasadnejsie zmeny, ktore by mohli byt dovodom pre kupu napr. r. 2004 radsej ako r. 2000 pri porovnatelnej cene a pocte najazdenych km.
Alebo to poviem inak, oplati sa priplatit za novsi rocnik, alebo radsej usetrit na starsom ak maju oba najazdeny rovnaky pocet km? V oboch pripadoch mam na mysli rovnaky model R 1150 GS.
me to prijde od 99 do 01 stejny... od 2002 je tam kratsi 6. kvalt, a tusim uz tam zacali cpat ten posilovac brzd a pak je to myslim cim dal tim stejny az do 2004ky
BMW R 1150 GS
ICQ # 16951836
Skype: chiptdm
Ročníky 1999-2000 možná i 2001 maji místo klasický 6tky, E což je rychlost, která se dá použít jen na delších rovných úsecích nebo na dálnici, neni to prostě klasická 6tka. Dál to neni twinspark nevim do kterýho ročníku, nemá to dvě svíčky což může dělat to, že při stabilní rychlosti třeba 90km/hod bez přidávání to jakoby škube, ale není to nic hroznýho, vždy po seřízení to jede dobře a po ujetí nějakejch pár tiskm to zase začne, ale jak řikám zrychluje normálně a nenito nic hroznýho, tvrdí se, že tohle vyřešili tim Twinsparkem. Jiný rozdíly tam myslim nejsou. Já mám ročník 2000 a jsem velice spokojenej, oproti ročníku 2003 jsem ušetřil skoro 50 000,- tis a nelituju, alespoň jsem to moh narvat do příslušenství.
Dik za info, to som potreboval vediet. Takze zatial mi vychadza, ze rocnik 2000 nema EVO brzdy, ABS integral (ktore sa ukazali byt problemove v novsich rocnikoch) a 2 sviecky na valec (twinspark). Este sa chcem opytat na ten 6. kvalt. Je to asi nieco ako overdrive, pri akej rychlosti ho obycajne radis?
To dreamer: mám taky 1150 r.2000.. ta E rychlost jde u mě od 80km/h, je tam trochu větší skok z 5ky, když zařadíš E, tak motor úplně ztichne. Je to něco za něco. Na okreskách ten skok trošku vadí, ale když chceš jet trochu rychleji, tak je to super věc..
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Ani nejde o rychlost, tak okolo 3500-4000 ot.(100 a víc km/hod.), je to stíš na dálnici, moc nezrychluje, takže když chceš předjíždět tak stejně řadim 5ku. Já jsem na GSu co má klasickou 6tku jel jen jednou, takže moc nemůžu říct jakej je v tom rozdíl, ale co jsem vyzkoušel, tak je to spíš v tom, že klasická 6tka , je braná jako normální rychlost, takže ještě trochu zrychluje a tohle je spíš "volnoběžka", podle mě v tom ale zas takovej rozdíl neni.
dreamer napsal:
Vdaka za linky, nie su tam vsak spomenute rozdiely napr. medzi 1150 GS r. 2000 a 1150 GS r. 2004. Ide mi o to, ci napr. v novsich rocnikoch neboli zasadnejsie zmeny, ktore by mohli byt dovodom pre kupu napr. r. 2004 radsej ako r. 2000 pri porovnatelnej cene a pocte najazdenych km.
Alebo to poviem inak, oplati sa priplatit za novsi rocnik, alebo radsej usetrit na starsom ak maju oba najazdeny rovnaky pocet km? V oboch pripadoch mam na mysli rovnaky model R 1150 GS.
... ja na 12ctku nemel chechtaky, takze jsem shanel co nejnovejsi 11pade. Mam model z konce roku 2003 - FID, ABS Integral brzdy s elektrickym posilovacem, TwinSpark (hlavni civky a svicky v hlavach, pomocne svicky zespodu s 2vyvodovou civkou pod nadrzi), 6tka jako normalni kvalt. Muj hrosak ma po serizeni maximalku za idealnich podminek v jednom bez kufru podle GPS (v Ostrave Gde Pyco Su) 207 km/h a na 6tku normalne jedu i predjizdim - staci pridat plyn. Jedine upravy - KN filtr, jinak vse originalni, najeto k dnesku 38 tisic km...
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
Ta 6-tka by mi asi nevadila, jazdim vacsinou pokojne a na dlhe presuny sa to moze ukazat ako ideal. Moje dilema je skor ci sa mi oplati vymenit noveho maleho V-Stroma so vsetkymi vychytavkami za jazdene GSo r. 2000, ale podla toho co citam su vsetci spokojni, aj ked na tomto fore asi vela negativ na GSa citat nebudem
Este jedna otazocka aka vam vychadza cestna spotreba benzinu/oleja na rocniku 2000? Ovplyvnuje twinspark aj spotrebu? Na Strome jazdim za 4,3 nalozeny so spolujazdcom a troma kuframi
No, malym V-stromem asi myslíš 600ccm, takže: já jezdim se spolujezdcem a s kuframa za cca 6-6,5lt, ale taky už jsem v jednom naměřil 5.3lt a to mám přes metrák, spotřebou se asi k V-stromu nepřiblížim, ale je to taky 2x takovej obsah, jestli tomu twinspark pomáhá to fakt nevim, je to hlavně o stylu jízdy, když to nebudeš tak honit tak ti nebude tolik žrát , v terénu si to samozřejmě taky veme svý, ale voproti KTMce (měl jsem 950A, možná, že 990A je lepčí), která žere i trávu kolem silnice je to furt v poho. Co se týče oleje tak 1- 1.2lt. na 10 000km, ale neděs se to je naprosto normální, dokonce protřelí jezdci na 11tce tvrdí, že s přibývajícími km se spotřeba oleje snižuje.
Jinak má zkušenost. Mám GS rok 2000, koupil jsem ho, když mělo 41tkm a teď má 50tkm. Spotřeba se mi pohybuje okolo 5 l/100. V terénu se přiblížím k 6ti, nejezdim žádný extrémy, při delších přesunech po okreskách se pohybuje u těch 5ti litrů a to jak sám, tak ve dvou, rozdíl jsem žádný nepozoroval. Je tomu nějak jedno, jestli to jede prázdný nebo naložený. Podobně je to i s olejem, trochu jinak v terénu, trochu jinak po okreskách a dálnici. V průměru je to mezi 2-3 dcl na 1000 km. Jezdím víceméně podle rychlostních limitů, víc než 140 jsem na tom nejel Raději se kochám krajinou. Doplnil jsem nějaký drobnosti a jsem moc spokojenej, protože jsem si baworáka dlouho přál. Takže mi třeba nevadí ani ovládání blinkrů jiné, než na japonci. Je to o zvyk. Jako jízda v autě s automatem a manuální převodovkou. Na začátku divné a pak se špatně zvyká zpět, není to špatný. Každá motorka má svoje pro a proti. Záleží co převažuje. Já na své žádné proti nevidím
Takže já můžu doporučit, ale přečti si ještě to téma nahoře.
Mám 2001, mám tam E. Jeszím stím normálně jakoby to byla normální rychlost a enpociťuju ni´jaký problém. Při předjíždění na dálnici rozhodně nepodřazuju. Možná když valíme ve dvou a plné polní na dovču tak to asi bude poznat ale to se zas snažím ty dlouhé dálniční přesuny absolvovat plynule takže to zas nepoznám.
tak ted zase ja.... mam 2001 s dlouhou sestkou tedy Ečkem... a pohoda, nalozenej ve dvou jezdim od 90-100km/h, na delsi presuny je to super, a i po rovnejsich okrskach
nejaky cukani /vlivem jedne svicky/ pri konstatni rychlosti nepocituji. Ted jsem jel ukrajinu ve dvou za 5,9l/100 a pak v plne polni rakousko italii, slovinsko samy serpentiny k dalnicim jsme si necuchli a vsechno kolem 5,3l... a to vse s hlinikovyma neaerodynamickyma kuframa, vetsim plexi s deflektorem na mitas E07
na 2002 s klasickou sestkou jsem jel, a musim rict, ze to jede to jo, ale pak by to chtelo na ty delsi presuny sedmicku, protoze mi prijde pri konstatni rychlosti kolem kila ten motor zbytecne vytocenej, kdyz by mohl jet ve 3tis otackach usporne. A ze to BAWO na polykani kilometru je...
Jediny co me sere, jsou loziska v kardanu, a loziska v rizeni... nicmene porad to vsechno vyjde levneji nez vymena retezovky...
BMW R 1150 GS
ICQ # 16951836
Skype: chiptdm
Mam 2002 GS1150
- nema posilovac brzd
- nema 2 svicky na valec, coz pry mimo jine treba taky zvysuje spotrebu o cc 0,5l. Cukani neregistruju, bez tak se vsechno klepe a cuka :-)
- 6 - radim od 90kmh (3000rpm), 120kmh na 6 to toci 4000 rpm
- po 50tkm to vypada, ze snad dokonce opravdu prestava zrat olej
Kamarad ma 2003, jediny rozdil mezi 02 a 03 co jsme nasli jsou jine hefty, a ze nelze u nej vypnout svetla, sviti i kdyz nechce, coz povazuji za nevyhodu.
BMW R1150GS MY02
Já sem s E taky spokojenej, jen říkám, že když je potřeba na dálnici předjet a jedu třeba kilo tak řadim za 5 a je to. , já, ale po dálnici najedu tak 200km/rok, takže mě to fakt zase tak netrápí. Je ale pravda , že klasická 6tka se vopravdu zbytečně vytáčí, ale tahá asi líp.