Ahoj všichni. Včera jsem zjistil nepříjemnou věc (viz fofo) . Teče mi olej ze spoje motoru a převodovky. Navíc z místa,kde nemá podle mě olej co dělat
Myslím,že bude vadný gufero buĎ na klice,nebo na hřídeli převodovky. A taky je mi jasný,že asi bude muset převodovka ven. Příští víkend se do toho pustím a protože Boxera jsem ještě rozdělanýho neměl, tak jsem vás chtěl poprosit o případné zkušenosti a rady - jestli je můj předpoklad oleje ve spojce správný,jestli se s tím už někdo z vás setkal, případně jestli při práci nebudu potřebovat nějaký přípravek, bez kterýho to prostě nejde. Předem díky všem. Jo a je to R1100Gs.
RadekGs přiložený následující obrázek:
Práce je to v pohodě, předpoklad je správný. Budeš potřebovat středící trn spojky. Jinak si myslim, že nic.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Tak to je jasný,že by mi to mooc pomohlo .Kdyby jsi to zde vyvěsil,nebo mi to mohl zaslat na "radek.pokorny@audiliberec.cz" bylo by to super. Předem díky
Peacemaker napsal:
ja si to nechaval delat pri neco malo pres 100 000 km. taky mi to fuklo. kdyby ti to pomohlo, tak mam komplet operaci nafocenou od servisaka.
Taky poprosím o zaslání na huan.moto@seznam.cz
Díkec
Taky mě to tam lehce slzí... takže za foto budu rád... Dělat to asi zatím nebudu, protože to není nijak havarijní stav...
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
Buď ti teče olej ze simeringů na klice za setrvákem nebo gufero na vstupní hřídeli převodovky a nebo z obou míst. Teď mám v dílně 1150, kde se vysypalo ložisko na vstupu převodovky (tam je simering samosebou KO), ale tečou i simeringy na klikovce. Spojka ale neklouzala a i po 75000km je naprosto v pořádku, takže půjde zpátky. Jestli ti potečou gufera za setrvákem, tak budeš potřebovat přípravek na zajištění setrváku (já ho mám) nebo si budeš muset nějak vypomoci (kus smotanýho hadru mezi blok a setrvák nebo kus dřeva....) Ten přípravek jde ale jednoduše vyrobit. Ještě jednu radu k simeringům na klice jestli je budeš dělat: jsou tam simeringy dva (určitě dej originální); když je budeš nandávat, tak ten zadní na doraz a ten přední jen zároveň s hranou bloku (nedoklepávat!!! až na to osazení - simering má šířku 7mm a díra na něj hluboká k osazení 10mm) Mezi gufery je totiž kanálek odvětrání motoru, když to přední gufero natlačíš dál, tak si ten kanálek ucpeš a tím pádem potom provozem poškodíš motor).
Pár fotek:
Vstupní hříídel převodovky - gufero vyměníš v pohodě
Ahoj, tak jsem se vlastně dozvěděl odpověď na svojí otázku kterou jsem dával na obecné problémy ale nevím, proč ten simering foukne ve 25k? byl jsem v servise, kde mi měnili olej v převodovce a je možné, že by ho tam dali o trochu víc a následný větší tlak pustil simering? jak je vidět, čekám mně asi hodně práce bude to moje první šťourání se v bramboře. Mám průsak zhruba jako Radek, tak mi to sákne po ujetí cca 400 km. Můžu podceněním situace a výměnnou simerinku až po dovolený něšco pos...? když začne klouzat spojka, jde jí třeba na cestě nějakým sprejem ( na brzdy ) odmastit a kolik na to můžu zhruba ještě ujet kilomtrů? dík za každou odpověď
joj lidi necekal jsem takovej zajem. to CDcko s fotkama ma bohuzel doma na Morave, driv jak o vikendu se tam nedostanu a to jeste kdovi. fotky jsou tam z komplet celyho servisu, takze nevim co a jak presne je tam ukazany. Tonda to uz ale myslim vyresil za me. kazdopadne se po tom az prijedu domu podivam. nahral bych je nekam na net a sem dal odkaz.
Shaun napsal:
Ahoj, tak jsem se vlastně dozvěděl odpověď na svojí otázku kterou jsem dával na obecné problémy ale nevím, proč ten simering foukne ve 25k? byl jsem v servise, kde mi měnili olej v převodovce a je možné, že by ho tam dali o trochu víc a následný větší tlak pustil simering? jak je vidět, čekám mně asi hodně práce bude to moje první šťourání se v bramboře. Mám průsak zhruba jako Radek, tak mi to sákne po ujetí cca 400 km. Můžu podceněním situace a výměnnou simerinku až po dovolený něšco pos...? když začne klouzat spojka, jde jí třeba na cestě nějakým sprejem ( na brzdy ) odmastit a kolik na to můžu zhruba ještě ujet kilomtrů? dík za každou odpověď
Přesně takhle jsem taky uvažoval. Myslím,že spojka jen tak klouzat nezačne a když tak se bude dát s citem dojet. To odmaštění sprejem je podle mě nereálné. Ta fotka je po omytí a ujetí asi 300km,takže jsme na tom zhruba stejně. Mě to trošičku sáklo už delší dobu,ale teď se to dost zhoršilo. A myslím,že je lepší se s tím teď poprat,než si pak někde kazit dovolenou. Navíc se mi nechce pořád to kontrolovat a přemýšlet jestli mi v převodovce ještě zbyl nějaký olej. Navíc ta ostuda,když někde zastavím s takovou pojízdnou olejničkou *pissed*
Hehe no mne to provalilo kdyz jsem menil olej pred cestou do Alp. Ujel jsem s tim nakonec cca 3000? km a v pohode. Jinak mam dobrej zazitek ze Slovenska z Baby, kdyz jsem prijel na parkplatz, tak si nejaci borci delali srandu, jestli nemaj prinyst hasici pristroj, jak se mi od svodu/katu coudilo.
Tal mám rozděláno a popravdě řečeno jsem trochu zklamán Čekal jsem spousty oleje a mastnoty. Nakonec je gufero i stěna převodovky uplně suchá a u motoru je jen zamaštěný blok. Ale že by to teklo přímo z gufera není vidět. Každopádně, když už jsem to rozdělal tak ho asi vyměním....
Myslím ale,že zvenku to vypadalo mnohem hrozivěji než zevnitř.
RadekGs přiložený následující obrázek:
Možná,že důležitější je prosakující olej z kardanu,který jsem objevil při demontáži (viz foto). Takže bych rád přetěsnil ještě zadní gufero kardanu a taky to gufero za křížem,ale nevim jestli si na to mám troufnout. Převodovka byla dětská hra,v podstatě to znám z auta. Ale u toho kardanu bych nerad něco pokazil. Může mi nějaký šikovný mechoš poradit? Předem díky
RadekGs přiložený následující obrázek: