Ahojky lidiici. Jsem tu novy a prez usilovne prohledavani fora se mi nezadarilo najit 100% odpoved. Mam 1100GS, na predku je vule mezi abs kotouckem a cidlem na merku, coz je v poradku. V zadu je ale od oka prez dva milimetry. Poradi mi nekdo co a jak na to? Idealne krok po kroku ?. Na foru jsem nasel pouze to o podlozkach, tzn mam vysroubovat cidlo, najit polohu kde je nejbliz ke kotoucku ABS a pak vyhazet podlozky, aby to bylo od sebe vzdalene v rozsahu "na merku" ? Diky kazde dobre dusi, s bramborou se teprve seznamuji, alespon tedy po teto strance.
Hlásí ti ABS chybu? Pokud ne, tak to neřeš. Obecně u BMW GS platí že se člověk nemá šťourat v tom, co funguje...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Hlásí ti ABS chybu? Pokud ne, tak to neřeš. Obecně u BMW GS platí že se člověk nemá šťourat v tom, co funguje...
Nene, ABS fungiruje a cajku mi prijde, teda alespon podle diagnostiky a zkouseni na silnici. Kdyz ale natvrdo seslapnu pouze zadni brzdu, prijde mi ze se to zadni kolo chova az prilis podezrele (mala ucinnost, dosti poskakuje - netepejte me, vim ze je to princip abs, ale ..... atd) - je mozne ze by to bylo prave zpusobene tou vzdalenosti, kdy test se provede v pohode ale pri jizde uz to diky distanci nezvlada odmerovat ? a nebo je to normalni a v pripade chyby by se mi rozlikaly kontrolky ? (mel jsem pred tim motku bez abs, takze nevim, neznam
TomasTT napsal:
Hlásí ti ABS chybu? Pokud ne, tak to neřeš. Obecně u BMW GS platí že se člověk nemá šťourat v tom, co funguje...
Nene, ABS fungiruje a cajku mi prijde, teda alespon podle diagnostiky a zkouseni na silnici. Kdyz ale natvrdo seslapnu pouze zadni brzdu, prijde mi ze se to zadni kolo chova az prilis podezrele (mala ucinnost, dosti poskakuje - netepejte me, vim ze je to princip abs, ale ..... atd) - je mozne ze by to bylo prave zpusobene tou vzdalenosti, kdy test se provede v pohode ale pri jizde uz to diky distanci nezvlada odmerovat ? a nebo je to normalni a v pripade chyby by se mi rozlikaly kontrolky ? (mel jsem pred tim motku bez abs, takze nevim, neznam
Souhlasím s TomášemTT. Jestli to nehlásí chybu a nic nebliká ani za provozu,tak to neřeš. Kdyby se ABS něco nelíbilo,tak se ozve.
vrtal bych do toho jen v případě že se zadní kolo pří brždění blokuje po celou dobu brždění,jinak ne,asi to tak má být.
taky jsem si zkoušel jak brzdí jen zadek,nekope to,ale taky vůbec nebrzdí,tedy jen trošičkuje to jen takový zpomalovač
OK diky moc vsem Jak jsem psal, z ABS nemam zkusenosti a ta vule neodpovida tomu co je napsano minimalne na te samolepce Jucham za tyden prez hory Rakousko > Italie, tak kontroluji a vymenuji co se da hehe. Diky !!
V Hechlingenu jsme dělali takový zkoušky s 1150 i 1200GS - rozjet motorku na 100km/h a zkusit brzdit naplno jen přední a pak jen zadní a nakonec oběma brzdama a posouval se kužel aby bylo vidět vliv na brzdnou dráhu s a bez ABS v obou případech. Docela zajímavý. Zadní brzda je fakt pomocná ale když se brzdí (na 1150) oběma, zkrátí to brzdnou dráhu o 20%. Každopádně ta zadní to dělá asi všem.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Bylo to na suchu. Nenamlel si nikdo, protože R1150 a předpokládám že i další verze s ABS fungují tak, že při stisku přední brzí i zadní na 80%. Ať je ABS vypnutý nebo ne, tenhle poměr je daný. Je to super výhoda při sjíždění mega kopců, člověk si odšlapává a celou motorku držíš jedním prstem. Kvůli tomu jsem nechal ABS namontovaný...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
nebudu psát detaily situace ale musel jsem asi před měsícem řešit krizovku..šlo asi o to..zastavit ze 180 na o cca za 2-3 vteřiny..jinak bych sem už nepsal..brzdil jsem pouze přední, motorka krásně držela stopu i když jsem brzdil krev..kotouče oba uprostřed modry asi 1,5 cm široký pruh..jako když se přebrousí plech na brusce..mít ještě Varadero, tak je po mě jak po žábě..při brždění se totiž předek propadne a v případě ostrého brždění má tendenci jít téměř okamžitě do smyku
GS FOREVER
neříkám nic a na moje slova dojde
Fb: Jara Přikryl
sgt08 napsal:
nebudu psát detaily situace ale musel jsem asi před měsícem řešit krizovku..šlo asi o to..zastavit ze 180 na o cca za 2-3 vteřiny..jinak bych sem už nepsal..brzdil jsem pouze přední, motorka krásně držela stopu i když jsem brzdil krev..kotouče oba uprostřed modry asi 1,5 cm široký pruh..jako když se přebrousí plech na brusce..mít ještě Varadero, tak je po mě jak po žábě..při brždění se totiž předek propadne a v případě ostrého brždění má tendenci jít téměř okamžitě do smyku
GS FOREVER
Tenhle přízpěvek by se taky hodil do rubriky "Zklamání z BMW 1200 GS Adventure - původního majitele Varadera".
Tam si StepanVaran vychvaloval Varana a moc se mu BMW nelíbilo...
Mám podobnou zkušenost. Musel jsem silně brzdit navíc ve dvou a fakt se motorka ani nehla ze svého původního směru. Kámoš co jel za mnou s Afrikou říkal,že jen čuměl jak se mi u motorky zvedá zadek a nechápal jak to brzdí. ABS je někdy dobrá věc. Ale ta půl vteřina,co to "přemejšlí" při tom když skočím na brzdy je někdy docela dlouhá. Už jsem kvůli tomu udělal obtisk přední gumy do nárazníku auta Městský Policie.
Upravil BIGR dne 22.05.2008 18:11
Bohužel přesně tak to bývá. Před časem jsme měli přátelskou "hádku" o výhodách a nevýhodách LC8S proti LC8 s ABS a zastánce LC8 bez ABS skončil docela pomlácenej v nemocnici když přebrzdil na předek. Klasika.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ono ta zadna brzda brzdi super ,som zvyknuty brzdit hlavne zadnou brzdou ,a hoci sa zda ze brzdi pri prudkom brzdeni slabo je to len zdanie ,ak vypnem abs tak sa mi pri prudkom brzdeni zadne koleso nadvihne potom dopadne na zem a ide smykom, z abs sa zablokuje a hned odblokuje a brzdi pocitovo slabsie aby sa neblokovalo ale brzna draha je podstatne kradsia ako bez abs .Ten zly pocit ze to nebrzdi vznika ked abs odbrzi koleso aby neslo smykom.
TomasTT napsal:
Bylo to na suchu. Nenamlel si nikdo, protože R1150 a předpokládám že i další verze s ABS fungují tak, že při stisku přední brzí i zadní na 80%. Ať je ABS vypnutý nebo ne, tenhle poměr je daný. Je to super výhoda při sjíždění mega kopců, člověk si odšlapává a celou motorku držíš jedním prstem. Kvůli tomu jsem nechal ABS namontovaný...
chapu to spravne, ze pri stisku packy predni brzdy se aktivuje i zadni brzda?
A to je standardni chovani anebo motorka musi mit krom systemu ABS i nejakou dalsi priplatkovou vychytavku?
Sorry za stupidni dotaz, ale zatim se s GSem seznamuji
Ano, chápeš to správně. Můžeš si to snadno vyzkoušet když dáš motorku na stojan postavený třeba na nějaké desce nebo kousku prkna aby zadní kolo šlo nad zem. Při stisku páčky na řídítku brzdí přední 100% a zadní 80%, tak to je alespoň u mé verze ABS (EVO) model 2003/2004. Jak to bylo dřív nebo potom, to nevím ale podle mě všechny EVO mají tyhle duální brzdy. Ne-EVO fakt nevím ale zcela jistě ne všechny modely mají duální. Byť to duální je jen částečné, takové LT mělo full-duál, i při brždění nožní brdou to přidávalo přední a dokonce to dávkovalo poměr přední zadní automaticky podle potřeby.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ahoj,
jak píše Tom, mám rv. 2002 a tenhle pokus s točením zadním kolem na stojanu a brzděním páčkou přední brzdy jsem provedl a nic, takže rv. 2002 duál NEMÁ
Nebo to všechno běhá přes mozek od ABS ale já u toho pokusu neměl zapnutý zapalování.
Není náhodou ten Duál až u brzd s posilovačem?
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra