Zdravím vás tady.
V loni jsem pořídil 1150 adv s duálem, prošel si záhadami s trojůhelníkem, prostě to po zimě přestalo zlobit) ale zdá se mi divné, že pokud držim páčku brzdy a stojím na semaforech, tak slyším servo pracovat stále a pokud takto stojím na pouze nožní, tak servo slyším taky, ale když se tlak ustálí a nepodupávám na pedálu, tak servo ztichme. Jde mi o to, jestli je to u přední brzdy chyba nebo vlastnost. Jo a pro upřesnění je to rok výroby 04, najeto 65000km.
Trojůhelník se mi rozsvěcel když jsem po nočním stání vyjel, tak při prvním zabrždění se většinou rozsvítil. Po chcípnutí a znovu natočení už většinou zůstal zhasnutý. Pak se mi stalo, že se resetly hodiny, takže jsem to tipnul na baterku. Celou zimu byla v hrochovi na dvorku pod plachtou, několikrát za měsíc na Optimate nabíječce a na jaře první start, hodiny reset a už jsem chtěl koupit novou baterku. Ale nastartoval jsem, nastavil hodiny, vyjel a od března klid. Jen jednou se mi rozsvítil po extra vlhké noci asi před týdnem, zjistil jsem, že akorát nešlo ABS, ale dual a posilovač v pohodě.
Tak neřeším a jezdím.
A poslední dotaz, mažete a čim náhon tachometru? Asi by potřeboval máznout, když je občas trochu neklidná ručka, ne?
Díky za rady a tipiy
Že vrčí posilovač při máčknutý brzdě je normální.Dvanáctka mi to dělá taky
S tou baterkou bych zkusil očistit a pořádně utáhnout kontakty.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Měl jsem advika taky s posilovačem.Zvuky vydával stejný,tam asi chyba nebude.Na řední brzdu to řvalo jak blázen a na zadní míň.Trojúhelník se mi rozsvěcel,jen když byla prasklá brzdová žárovka/vlákno/.
Když je hlad,je i husa dobrá.
Pokud drzim brzdu pri stani a nemenim tlak, tak se zvuk "vypne". Myslim, že je to normalni, protoze motorka pochopi, že stojis na miste a tudiz ABS nepotrebujes...
BMW1200LC GS ADVENTURE
EX>>AJPPR7
EX>>KTM1190ADV
EX>>KTM990 Adventure
EX>>BMW1150 GS Adventure
Jsem zrovna v praci na moto,ale nemuzu odskocit.Ale co vim urcite, ze kdyz zmacknu na fest predek, tak to jakoby piska prerusovane. Nevim jestli se tam neco prepoji. Ale jak rikas, na zadek min na predek hodne.
I pád na hubu je pohyb kupředu
badateltel napsal:
Zdravím vás tady.
ale zdá se mi divné, že pokud držim páčku brzdy a stojím na semaforech, tak slyším servo pracovat stále a pokud takto stojím na pouze nožní, tak servo slyším taky, ale když se tlak ustálí a nepodupávám na pedálu, tak servo ztichme. Jde mi o to, jestli je to u přední brzdy chyba nebo vlastnost. Jo a pro upřesnění je to rok výroby 04, najeto 65000km.
Já bych rozdílné zvuky při mačkání přední a zadní brzdy přisuzoval částečnému duálnímu systému u GSa.
Pokud brzdíš přední brzdou, brzdí i zadek ( čili 3 kotouče ), ale pokud brzdíš zadní, tak předek nebrzdí vůbec ( čili 1 kotouč ). Takže výsledná síla, kterou musí elektrický posilovač vynaložit je daleko menší a asi proto je při zadní brzdě méně slyšet.
MOTIF napsal:
Pokud drzim brzdu pri stani a nemenim tlak, tak se zvuk "vypne". Myslim, že je to normalni, protoze motorka pochopi, že stojis na miste a tudiz ABS nepotrebujes...
Aha, dělá ti to jen u zadní nebo i u přední? Mě se vypíná pouze u zadní.
badateltel napsal:
Zdravím vás tady.
ale zdá se mi divné, že pokud držim páčku brzdy a stojím na semaforech, tak slyším servo pracovat stále a pokud takto stojím na pouze nožní, tak servo slyším taky, ale když se tlak ustálí a nepodupávám na pedálu, tak servo ztichme. Jde mi o to, jestli je to u přední brzdy chyba nebo vlastnost. Jo a pro upřesnění je to rok výroby 04, najeto 65000km.
Já bych rozdílné zvuky při mačkání přední a zadní brzdy přisuzoval částečnému duálnímu systému u GSa.
Pokud brzdíš přední brzdou, brzdí i zadek ( čili 3 kotouče ), ale pokud brzdíš zadní, tak předek nebrzdí vůbec ( čili 1 kotouč ). Takže výsledná síla, kterou musí elektrický posilovač vynaložit je daleko menší a asi proto je při zadní brzdě méně slyšet.
To mas asi pravdu.Taky pri brzdeni pouze zadni mi pripada, ze se nic moc nedejePreci jen vaha GSA je znacna. A kdyz jsme u toho. Vite nekdo, jaky je pomer brzdeni Predek/ Zadek pri sepnutem dualu?
I pád na hubu je pohyb kupředu
Díky za odpovědi, zjevně je to spíš vlastnost než chyba. Ohledně žázovky v brzdovém světle jsem četl, že když svítí, může se pro diagnostiku tvářit jako vadná, spíš bych to přisuzoval nějaké oxidaci v patici. Ale protože dělám do elektriky a elektroniky, tak je to jako s kovářovou kobylou... Prostě až se závada bude jevit stálá, tak to pořeším Prostě lenost je matkou pokroku
Ale jinak chvála duálu s ABS. Ač jezdím poměrně opatrně a předvídavě, tak mi to už dvakrát zachránilo zdraví a fasádu stroje...
No teďka mě čeká bězná údržba a výměna ložisek v uložení hruška-kardan, při té příležitosti na to jukneme diagnostikou, ale nevím, nevěřím, že mi něco řekne.
Kdysi jsem zápasil s u Felicie 1.3MPI s cukáním motoru pri vysších otáčkách a diagnostika nic nezjistila, takže díky kamarádovo feldě, ze které jsem si půjčoval věci, jsem dospěl k vadnému čidlu otáček...
badateltel napsal:
Zdravím vás tady.
ale zdá se mi divné, že pokud držim páčku brzdy a stojím na semaforech, tak slyším servo pracovat stále a pokud takto stojím na pouze nožní, tak servo slyším taky, ale když se tlak ustálí a nepodupávám na pedálu, tak servo ztichme. Jde mi o to, jestli je to u přední brzdy chyba nebo vlastnost. Jo a pro upřesnění je to rok výroby 04, najeto 65000km.
Já bych rozdílné zvuky při mačkání přední a zadní brzdy přisuzoval částečnému duálnímu systému u GSa.
Pokud brzdíš přední brzdou, brzdí i zadek ( čili 3 kotouče ), ale pokud brzdíš zadní, tak předek nebrzdí vůbec ( čili 1 kotouč ). Takže výsledná síla, kterou musí elektrický posilovač vynaložit je daleko menší a asi proto je při zadní brzdě méně slyšet.
To mas asi pravdu.Taky pri brzdeni pouze zadni mi pripada, ze se nic moc nedejePreci jen vaha GSA je znacna. A kdyz jsme u toho. Vite nekdo, jaky je pomer brzdeni Predek/ Zadek pri sepnutem dualu?
Někde jsem jsem četl, že 80% předek, 20% zadek a snad je to ji proměnné podle zatížení a informací z čidel ABS. Asi na tom něco bude, naložená nebo ve dvou zastaví na kratší vzdálenosti. Jistě se do toho promítne i větši adheze a pozdější zásah ABS
Ze by ta masina byla tak chytra a ja o tom ani nevim Ale neni to spatne mackat jen packu a na nic nemuset myslet. Jen doufam, ze to bude vsechno fungovat.Uz tady bylo par zavadnych kousku
I pád na hubu je pohyb kupředu
milanosor napsal:
Ze by ta masina byla tak chytra a ja o tom ani nevim Ale neni to spatne mackat jen packu a na nic nemuset myslet. Jen doufam, ze to bude vsechno fungovat.Uz tady bylo par zavadnych kousku
No to máš pravdu. Snad přežiju výlet na ČZ175 z r 56, která lítá tempem závodního šneka kříženého s Tatramtkou a brzdnou dráhu má jako naložený nákladní vlak. A Obrácené řazení. Prostě surový mechanikus
milanosor napsal:
Ze by ta masina byla tak chytra a ja o tom ani nevim Ale neni to spatne mackat jen packu a na nic nemuset myslet. Jen doufam, ze to bude vsechno fungovat.Uz tady bylo par zavadnych kousku
No to máš pravdu. Snad přežiju výlet na ČZ175 z r 56, která lítá tempem závodního šneka kříženého s Tatramtkou a brzdnou dráhu má jako naložený nákladní vlak. A Obrácené řazení. Prostě surový mechanikus
Trosku to tady asi zasvinime, ale to je jina liga. Az nebude na nic, tak chci mit doma aspon nejaky takovy starsi kousek.Doma mame Jawu 350 + pava a jezdit na tom a pak na GSku, to je rozdil snad ne stoleti ale tisicileti Stary Peraky,CZ 150 nebo robot, ta jednoduchost ma svoje neuveritelny kouzlo i kdyz to nefunguje tak zazracne jako technika dnes.
I pád na hubu je pohyb kupředu
milanosor napsal:
Ze by ta masina byla tak chytra a ja o tom ani nevim Ale neni to spatne mackat jen packu a na nic nemuset myslet. Jen doufam, ze to bude vsechno fungovat.Uz tady bylo par zavadnych kousku
No to máš pravdu. Snad přežiju výlet na ČZ175 z r 56, která lítá tempem závodního šneka kříženého s Tatramtkou a brzdnou dráhu má jako naložený nákladní vlak. A Obrácené řazení. Prostě surový mechanikus
Trosku to tady asi zasvinime, ale to je jina liga. Az nebude na nic, tak chci mit doma aspon nejaky takovy starsi kousek.Doma mame Jawu 350 + pava a jezdit na tom a pak na GSku, to je rozdil snad ne stoleti ale tisicileti Stary Peraky,CZ 150 nebo robot, ta jednoduchost ma svoje neuveritelny kouzlo i kdyz to nefunguje tak zazracne jako technika dnes.
Už se o tom psalo, já patřím k obhájcům duálu s posilovačem, funguje úžasně, několikrát mi zachránil kejhák a nikdy neměl závadu. Myslím že většina odpůrců duál nikdy neměla, jsou zvyklí a spokojení se svým brzdovým systémem (který je taky skvělý - mám 85000 km na brzdách bez ABS, 15000km s ABS a 90000 s duálem) a duál odmítají na základě závad z doslechu, kterých je mizivé množství, popř. klasické hlášky "elektronika je na h..no".
Co se týká trojúhelníku, když jsem GSA kupoval od Ivo Bohuslava, občas se po zabrždění rozsvítil a zhasnul s dalším nastartováním, prý něco s paticí brzdové žárovky. Ale nedělalo to furt a jako lenoch a člověk tvrdící, že motorka má duši a když onemocní, je třeba jí dát čas na samouzdravení než letím k doktorovi, jsem to nechal být a letos už se nerozsvítil ani jednou - holka se mi uzdravila:-):-).
Ivan napsal:
Už se o tom psalo, já patřím k obhájcům duálu s posilovačem, funguje úžasně, několikrát mi zachránil kejhák a nikdy neměl závadu. Myslím že většina odpůrců duál nikdy neměla, jsou zvyklí a spokojení se svým brzdovým systémem (který je taky skvělý - mám 85000 km na brzdách bez ABS, 15000km s ABS a 90000 s duálem) a duál odmítají na základě závad z doslechu, kterých je mizivé množství, popř. klasické hlášky "elektronika je na h..no".
Co se týká trojúhelníku, když jsem GSA kupoval od Ivo Bohuslava, občas se po zabrždění rozsvítil a zhasnul s dalším nastartováním, prý něco s paticí brzdové žárovky. Ale nedělalo to furt a jako lenoch a člověk tvrdící, že motorka má duši a když onemocní, je třeba jí dát čas na samouzdravení než letím k doktorovi, jsem to nechal být a letos už se nerozsvítil ani jednou - holka se mi uzdravila:-):-).
Vrčení je normální, jinak souhlasím s Ivanem, sem taky rád za iABS, jediný co mě krapet štve je že když stojím a potřebuju brzdit tak se snažím brzdit co nejmenší silou ať nešťavím baterku, ale zvlášť u zadní brzdy ta potvora pořád popojíždí. Čili na zmáčknutí ono to zabrzdí ale nějak to ten tlak neudrží (myšleno na jemný zmáčknutí páčky)
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?