Prosím o radu
Před týdnem mi v servise dělali výměnu komplet všech náplní. Do zadní rozvodovky ale dal mechanik o trošku více než 1,9dcl oleje. V pátek jsem se ženou vyjel na výlet a po ujetí 300km v pátek bylo v sobotu ráno vše ok. Po ujetí 180km v sobotu začal prolínat olej na zadní rozvodovce, všimnul jsem si toho večer v Polsku kdy domů jsem to měl v neděli ještě 350 km. Ráno byl trošku pokapaný i ráfek ale nebylo to nic hrozného tak jsem se ženou sedl na motorku a domů dojel po ose, v průběhu cesty jsem na těch 350km stál co 60km na kontrolu a trošku byla docákaná i pneu při dojezdu domů.
Když mi v servisu měnily ty náplně tak mi mechanik říkal že mám ocelové piliny na čidle ABS a tak jsem se koukl a byl tam celkem ježek ale olej vypadal jako by nebyl měněnej snad v životě a to motorka pochází z německa. Vůle při skoušení na ložiscích nebyly žádné jak na ložisku ke kardanu tak ani na kole. Chystal jsem se na repas pokud by na čidle ABS byly ty piliny i za dva měsíce při uložení moto ke spánku. Mohlo se stát že jen povolilo gufero? Teče to totiž od toho plastovýho kroužku co je na hrušce ten velkej. Za info co s tím budu vděčný
LukyGs přiložený následující obrázek:
Dojely jsme domů a než sem odnes bagáž tak byla tma. Chystám se na to juknout zítra. Doufám a modlím se ať je to jen vyvalené gufero od toho že tam bylo moc oleje. Když se na to podíváš tak je vidět že to teče tou plastovou krytkou. Nejdříve tam byl jen malinkej flíček a teď je to trochu dochcané. Myslím že toho oleje moc nevyteklo protože guma není nějak extra docákaná ale sám jsem zvědav kolik se toho oleje vypustí
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Při výměně oleje je předepsáno 1,8dcl - klidně může být jen vadné gufero + to, že ti tam dal mechanik víc oleje (doufám, že ti tam dal správný olej). To že jsou na čidle piliny, ještě nemusí znamenat, že jsou ložiska KO. Jestliže není na vstupní hřídeli vůle, tak bude AX ložisko i jehlové ložisko OK. Spíš tam byla náplň delší dobu a ty piliny jsou z otěru ozubených kol (v originál BMW servisech je předpis po 20000km, což je moc) - ideální je měnit náplň po 10000km zároveň s motorovým olejem.
Upravil Tonda dne 16.09.2012 22:21
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
TOLI napsal:
A když vytočíš kontrolní šroub tak něco vyteče?
Jinak jestli jsi to myslel tak že by to bylo přelité tak mechoš to tam tlačil velkou stříkačkou a jak to začalo vytíkat ven tak to zašrouboval a troche tam dodal.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Tonda napsal:
Při výměně oleje je předepsáno 1,8dcl - klidně může být jen vadné gufero + to, že ti tam dal mechanik víc oleje (doufám, že ti tam dal správný olej). To že jsou na čidle piliny, ještě nemusí znamenat, že jsou ložiska KO. Jestliže není na vstupní hřídeli vůle, tak bude AX ložisko i jehlové ložisko OK. Spíš tam byla náplň delší dobu a ty piliny jsou z otěru ozubených kol (v originál BMW servisech je předpis po 20000km, což je moc) - ideální je měnit náplň po 10000km zároveň s motorovým olejem.
Doufám že to bude jen gufero, je to nějaké spešl nebo jde koupit běžně v prodejně s guferama?
Při výměně se jen odloupne ten plastovej kroužek a vyndá nějaká ségrovka nebo se musí hruška rozhodit?
Upravil LukyGs dne 16.09.2012 22:22
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Jo, už jsem to s tím množstvím opravil - překlepnul jsem se. Těch rozvodovek jsem zrepasoval za ty roky tolik, že už to ani nepočítám, tak si myslím, že o nich něco vím. Vyměn gufero a dej novou náplň, a uvidíš, že to bude OK. Jestli tam nebyla nikde vůle, tak jak jsi psal, tak na břit gufera nemůže hřídel tlačit a tím jej ničit, a tudíž bude pouze už unavené gufero + to, že bylo víc oleje.
Při výměně odpáčíš krytku (směrem od středu), vyjmeš pojistný kroužek a přípravkem gufero vytrhneš (přípravek - invertní kladivo s "vrutem" na konci).
Nové gufero natlačíš buď přes přípravek (kus přesně osoustružené trubky) nebo přes staré gufero.
Tady máš obr. z nějaké výměny co jsem zrovna někomu někdy dělal.
Upravil Tonda dne 16.09.2012 22:36
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tondo, prosím tě to gufero jde koupit i v prodejně s guferama nebo musí bejt origo od BMW? Nejde mi o cenu ale o to že to z normální prodejny s guferama můžu mít hned zítra. V Real OM jsou napsaný dva rozměry z toho u jednoho asi ukončily výrobu. Ten olej by měl být jaký prosím ať si jej můžu rovnou koupit a mít jistotu že je tam ten co bejt má.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Gufero dej originál - rozměrově toto gufero sice existuje, ale oproti originálu tolik nevydrží.
Prodává se teď to, co má ten jeden z rozměrů 59,8mm (OEM díl pro BMW).
Rozměr 60 už se nedodává.
Neorigo seženeš to, co má rozměr těch 60 - ale jak už jsem psal - originál vydrží víc.
Upravil Tonda dne 16.09.2012 22:44
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
bluesbery napsal:
Můžu se zeptat na servis, kde ti to dělali ?
U Olomouce v Droždíně, kluci jsou šikovní ale jedou podle manuálu BMW a jak sem se dočetl tady na foru tak dříve než BMW vydalo nějakou úpravu pro množství oleje v koncovém převodu tak se tam lilo přes dvě deci oleje.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Tonda napsal:
Gufero dej originál - rozměrově toto gufero sice existuje, ale oproti originálu tolik nevydrží.
Prodává se teď to, co má ten jeden z rozměrů 59,8mm (OEM díl pro BMW).
Rozměr 60 už se nedodává.
Neorigo seženeš to, co má rozměr těch 60 - ale jak už jsem psal - originál vydrží víc.
Tak já zítra koupím to neorigo a objednám origo a v zimě to přehodím . Ještě pro sichr, vůle na ložisku by měla být zjistitelná "zakvedláním" kola a vna vstupu kardanu do rozvodovky "zakvedlání tím tisícihranem?
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Dá se to tak říct. Kolo chytneš jak rafiky hodinek na půl šestou a jak píšeš "zakvedláš" - BMW toleruje vůli 1mm na ráfku oproti ose hřídele kola. Za hřídel s pastorkem obdobně - chytit mezi prsty a zkusit vůli - tam je "minivůle" taky snad vždy a udělá se i za pár tisíc km po výměně ložisek. Tou sestavou ložisek jak na hřídeli kola (radiální kuličkové ložisko a jehlová objímka), tak na hřídeli s pastorkem (AX ložisko a jehlová klec) to bez vůle nebude nikdy - vždy tam miniaturní vůle zůstane. Záleží jak moc je velká a co gufero ještě "pobere".
Upravil Tonda dne 16.09.2012 23:00
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Vubec bych se tim nezabyval. To uz bylo na case aby zaclo prosakovat.
Me orig. puvodni gufero vydrzelo 56000km a druhy, neoriginalni 40000km.
Proto jsem pri dalsi vymene dal zase original.
Pro nas co nemame poradnej vercajk - vyskupnout se da tak, ze do nej opatrne navrtas vrut a vytrhnes. A novy natlacit pres to stary. Je to prace na chvilku.
Zdar. Měnili mi olej hned při koupi a toto se mi přesně stalo za cca 500km. Myslím že tam bylo víc oleje a nebo něco jinýho než mělo... Gufero u renocaru kolem 6kil tuším... Po guferu a novým oleji opět ok.
Já neměl vůli na zadním kole, když začalo téct gufero. Vyndal jsem ven ložiska osy kola zjistil, že to veliké u kola 2RS je s korozí a pomalu se začalo zadírat.
Další propadlej BMW
Jo, voda je prevít, ta se bohužel u těchto typů rozvodovek do ložiska dostane. Ale ložisko si vesměs "řekne", že je už opravdu na výměnu - větší vůle a hukot od kola. Je blbý, když se stane to, že praskne klec pro kuličky nebo se ložisko z nějakého důvodu zadře a "zastaví" se naráz - váha a setrvačnost motorky udělá to, že se ložisko protočí na hřídeli a hřídel se tím zničí. I to jde ale zrenovovat. Několikrát jsem to dělal. http://tonda1200....hridel.jpg http://tonda1200....hridel.jpg...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...