Zdravim - neřešil někdo samovybíjení baterie u odstavené moto?
Dakar 04 za tři týdny úplně vybitá baterka 4,26V.... V kokpitu slyšiteně zlehka cvaká a mírně poskakuje ručička tacho.
Jj poskakování je jen poznatek - nicméně aku nová, minulá už neprošla na zátěžovém testu. 17 tkm tam se snad ještě nic neprodřelo, mohla by to být kotva ve startéru..Zjištuju kepředu, protože mam na práci teď zrovna jen jednu ruku
Jak je vybitá baterka, tak cvaká relé. Na tenhle problém je jednoduché řešení, kup si nabíječku Optimate, napoj na baterku a už se nestarej, ona se postará za tebe přes celou zimu.
Ne ne baterka je po měsíci teměř uplně vybitá, tudíž už nenaběhnou ani kontrolky (ani bat. relé) tam bude nějakej pešek. Pořeboval bych nějakej typ kde začít. Něco mi tam žere proud a hodiny to nebudou
NEMÁŠ TO POJÁMANÝ,NĚKDE MÁŠ PĚKNEJ KRATAS A BATERKU MŮŽEŠ PROZMĚNU KOPIT NOVOU jestli máš 4,26 tak už běž kopit zvoneček a stuhu s nápísem spi sladce a hurá ju zakopat,pak si poplakat a kopit tu druhou.Přeji hodně uspěchu v hledání já bych to dal do servisu at hledaj ŠMOULOVÉ,VENKU KLENDRA jezdit se moc nedá.
Upravil michal krtek dne 10.11.2012 21:47
Baterku? To bude mít Zetor radost letos už asi osmá..
Ale ale než do servisu, to se budu chvíly tráupit sám...Já dělam servis sobě a kamarádům, ale závady elektro zrovna nemiluju ...Proto se ptám jestli neměl někdo něco podobnýho??
Upravil sibrt dne 11.11.2012 09:35
koukám, že každej je chytrej a blábolí nesmysly než aby ti někdo poradil.. Ty jsou nejlepší..
koukni se z pravé strany (pokud máš štělování zadního tlumiče, tak za ním) vede kabelovej svazek okolo rámu. Když ho rozpleteš, hodně často bejvá proklepanej a nějakej fous z drátu ukostřenej právě proti rámu, je to hodně častá závada právě tam to může "zkratem" vybíjet.. Jinak ti jako elektrikář můžu poradit jednu docela základní věc.. Změř odběr na baterce.. Napiš, kolik je odběr v klidovym stavu - vypnutým klíčku. Pokud tam nějakej je, můžeš při tom měření začít vyndavat jednotlivé pojistky abys viděl až to spadne na nulu, který okruh to alespoň dělá - to tě nasměruje dál.. až uděláš tohle, napiš, a můžeme postupně jít dál a přijdeme na to,, samozřejmě to může dělat regulátor, startér, alternátor, atd atd.. ale základní věci můžeš udělat hned. Včetně odpojení altíku a regulátoru. (altík odpojíš na konektoru na pravém víku motoru pod tím šedým, plastovým zahnutým deklem..
Jinak by se radilo u motorky ale na dálku ti zatím poradím jen takhle.. Stejně tak, jestli tam máš nějaké neoriginální příslušenství, tak to také odpoj při měření odběrů.. (např. alarm)
Takže vtipné....Rozhodil jsem plasty a začal měřit. Po vyndání všech pojistek zůstával odběr malinko přes 20mA, což znamenalo hledat po drátech. Ještě jsem ze srandy vynadal pojistku té autozásuvky (bylo mi jasné, že tam se nic neodehrává) a ručička spadla na nulu. V zapalovači jsaem měl zapojenou USB redukci ovšem bez spotřebiče a ta samotná měla tento odběr. Tož ponaučení pro příště..Redukce kvalitní Hama 350kč mrška mi tam zadělala na problém. Pro zajímavost odběr z baterie při garážování je necelý 1 mA pro palubní hodiny atd..
Děkuju za Ježkovi za radu, pomohla
sibrt přiložený následující obrázek:
JÁ TO POZNAL KDYŽ SEM TAM NECHAL ZAPNUTEJ GÁBL K GPS BATERKA NĚJAK ZESLÁBLA STĚŽÍ ŠLA NATOČIT MRŠKA OD TÉ DOBY PO DOJEZDU RADĚJI VŠE TRHÁM ZE ZÁSUVKY A JE KLID