Ahoj, vím že je to tu už několikrát, minimálně osmkrát :-), ale chci slyšet nejpravděpodobnější příčinu.
Za jízdy cca 30 km.. mi dvakrát motorka v rychlosti od 80-90 km/h zničeho nic chcípla když jsem vymáčkl spojku a chtěl řadit.
Kontrolky normálně svítily jako když motorku vypnu vypínákem na pravém heftu. Co je divný, tak když jsem ji chtěl natočit, tak jakoby chytla a pak hned chcípla. Po minutce stání normálně chytla a jelo se dál. Mezitím jsem pře kalibroval plyn. Podruhé mi to chcíplo po 20 km. A zase stačilo stát minutku, a bylo vše ok. Cestou domu.. cca 35 km nic, žádný problém. Doma jsme to zkoušel na neutrál vytáčet a ok.. až na to že v otáčkách od 3 500 do 4000 držím heft furt stejně ale dochází ke kolísání otáček. tak co myslíte že to muže být? čidlo otáček, špatnej kabel, napětí na baterce? voda v benzínu? nějaká sonda?
motorka má najeto 48 500 je čerstvě po výměně oleje, a šponky na vypouštěcím šrouby nebyly vlastně skoro žádné.
Napadlo mě, že to muže být čerpadlo palivové.. je to možné? S motorkou jsem byl na enduro škole na radarce a párkrát si lehla, tak že by třeba nasála vzduch.. a teď to takhle blbne? I když jsem po radarce najel přes 150 kiláků bez problému? Nebo popřípadě ještě třeba voda v Airboxu?
Díky moc za pomoc a případné tipy. Nechci motorku zbytečně rozdělávat a ztrácet čas.
Tak ted jsem zmeril dobijeni a pri volnobehu dava 13,4 az 13,8 a pri vetsich otackach kolem 12,3 az 12,6. Tak ze by reguulator dobijeni?????
Upravil VojtechPolicky dne 15.04.2013 17:48
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
mne to robilo vzdy ale iba pos tudenom starte preca je to jednovalec a ak mas zanesene cidla pri klapke tak to moze sposobovat ja som pri cisteni airboxu citil aj klapku a te senozry boli fakt riadne zanesene pochybujem ze mohli nieco rozumne senzorovat este som ju nepsokaldal tak uvidime ci sa to zmenilo ale minulu sezonu po 10 km uz to bolov pohode motor sa zahrial a setko islo ok
Upravil k4lo dne 15.04.2013 17:31
Ja mel motor zahratej, se studenym motorem nerad jezdim. Jeste nez vyrazim, tak nastartuju, a nez dam helmu a rukavice plus otevrit a zavrit garaz tak je to minimalne 7-8 minut. Plus za studena motor netocim. Tady v tomto pripade byl opravdu motor zahratej. Myslim si ze to bude spojene s tou radarkou. Motorka tam parkrate lrhla, jak jsem jiz rikal.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Další poznatek, při konstantních 3000 otáčkách za minutu, není problem že tomísty padne až na 2500 s tím že slyším sem tam výbuchy v laufu - střílení (u jednoválce by to teoreticky neměl být problém) ale ten pokles? plus mi přitom jakoby problikávajíkontrolky, sice lehce ale problikávají.
dík
Joe.. myslíš že by bylo špatné čidlo otáček?
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Je to dost laická odpověď, ale mě to skoro toto všechno dělalo při špatné baterce. Klidně jsem i nastartoval, při dojezdu na křižovatku po pulhodině jízdy zmáčkl spojku, že podřadím a šup, zdech. Pak zdechání i v otáčkách a tak .
No a nebo ta Radarka. Zkoušels jí koupit čokoládu?
L.
Jojo napadla mě taky baterka, přeci jenom, dostávala na prdel.. furt to padání, startování chcípání, teploty šílený -stálo se nebo se jezdilo pomalu a pořádně se nechladila ta baterie. no nic vyndám baterku juknu na hladinu nabiju a budu doufat, když ne, tak asi objednávám nové těsnění a zkusím zkontrolovat čidlo otáček, tma stále doufám že vše bude ok. Pokud ne.. tak jsem a budu dost nasranej...
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
VojtechPolicky napsal:
Jojo napadla mě taky baterka, přeci jenom, dostávala na prdel.. furt to padání, startování chcípání, teploty šílený -stálo se nebo se jezdilo pomalu a pořádně se nechladila ta baterie. no nic vyndám baterku juknu na hladinu nabiju a budu doufat, když ne, tak asi objednávám nové těsnění a zkusím zkontrolovat čidlo otáček, tma stále doufám že vše bude ok. Pokud ne.. tak jsem a budu dost nasranej...
když si dáš pozor a to těsnění nepotrháš, můžeš ho tam vratit zpátky
jardajerman@seznam.cz
Je to jasné. To co jsem měl já, mrkni do vlákna "chcípání - otáčky?". Sundej pravý dekl, očisti to od špon a pokračuj dále. Špony na zátce jsi neměl, protože je máš na tom snímači - mají to k němu blíž než k té zátce. Je to operace ani ne na půl hodiny, jestli jsi trošku zručnej. Jen bacha na to těsnění.
jojo to vlakno jsem uz cetl, ale prisel jsem na to, sindal jsem pulku motorky celej airbox vycistil ten snimac co je na vstrikovaci - byl zasranej neuveritelne a pak jsem to dal do kupy. A ejhle byl to spatnej kontakt na baterce plusovej pol. Jak je pod tou gumuvkou tak jsem si toho nevsiml, ale jak jsem chtel nastartovat zak to jenom zapraskalo a vsiml jsem si ze mam oba dva sroubky na baterce volne. Kazdopadne jak bude chvilka casu, tak ten snimac taky ocistim. Objednam tesneni radeji. Kazdopadne jsem zase o neco chytrejsi a ani to nebolelo.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
k4lo napsal:
mne to robilo vzdy ale iba pos tudenom starte preca je to jednovalec a ak mas zanesene cidla pri klapke tak to moze sposobovat ja som pri cisteni airboxu citil aj klapku a te senozry boli fakt riadne zanesene pochybujem ze mohli nieco rozumne senzorovat este som ju nepsokaldal tak uvidime ci sa to zmenilo ale minulu sezonu po 10 km uz to bolov pohode motor sa zahrial a setko islo ok
VojtechPolicky napsal:
Ahoj, vím že je to tu už několikrát, minimálně osmkrát :-), ale chci slyšet nejpravděpodobnější příčinu.
zajimave -- dneska se mi tohle stalo asi 10x s uplne novou F800GS ... 2013 .. naprosto to same .. najeto 500 km .. chovalo se to jako kdyby tam dosel znicehonic benzin, kdyz jsem to tocil, tak to drzelo, v momente jak jsem sundal ruku z plynu, chciplo to .. pak se to nejak umoudrilo, a udelal jsem na tom dalsich 50 km a vse OK ..
Řešil jsem problém stejného rázu na F 650 DAKAR 2004. Servisák vyčistil snímač, pak hlásila chybu lamda sonda. Vyměnil jsem baterku a stále to samé. Pak jsem pomocí diagnostiky vymazal adaptivní údaje lamda sondy a jede to vždy jako nové, startuje to na první a nechcípe. Občas se problém cca po 600 km vrátí, tak to zase vymažu a je to. Zkušel jsem i jinou lamdu ( jetou ) a dělalo to stejně. Tak asi tak.
čistil jsem ten snímač č.2, ani nevím k čemu to tam je, ale bylo to hodně špinavý uvnitř jakoby od oleje a karbonu. nebo snad benzín a bordel, vím já? prostě bordel, otřel jsem to suchým a čistým hadrem. Popravdě nevím jaký čistící prostředek bych mohl použít.
VojtechPolicky přiložený následující obrázek:
[176.11Kb]
Upravil VojtechPolicky dne 15.04.2013 20:10
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
ták takhle jsem to opravdu nevyčistil.. udělám to někdy časem, jak bude nějaká bouřka
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Mě právě s.ralo, jak to pořád blbne tak jsem to vzal z gruntu, zkontroloval volnoběžku, všechny kontakty co jsem našel rozpojil prostříkal kontoxem a nějaký věcy na čištění stříků a aditiva do benálu mám taky tak doufám že už to přestane, teď čekám na scottoiler a pomalu budu dávat dokupy a možná v červnu vyjedu
Ja mel taky podobnej problem, za 50 km mi to chciplo treba i 5x (typicky dojezd ke kruhaci, spojka, podrazeni dolu a konec...)...jednou snad ve 120 coz neni uplně prijemny... prosel jsem kabely, rozpojil dobre dostupny konektory jinak nic vic a od ty doby se mi to snad 6-7tisic km nestalo...
Jojo, jak říkám, narazil jsem na tu baterku.. myslím si že i ten benzín bude horší, přeci jenom, moc se ho tam nevystřídalo po zimě. Dám aditivum, pak ještě jednou vyčistím tu klapku a to vše kolem, projdu kontakty.. a třeba to bude ok. už teď se to zdálo ok. to jsem jenom dotáhnul šroubky na baterce.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...