Přesně tak. Buď musíš nechat jednotku zapojenou (takhle to dělám taky) nebo by to mělo jít tak, že propojíš vodiče z konektoru co jde do ABS jednotky (pozice 6 a 8 - vodič černobílý a černohnědý - signál ze senzoru) do konektoru ZFE modulu (pozice 13 a 51). U modelů s ABS s posilovačem je totiž signál od zadního senzoru (pro snímání rychlosti a ABS) veden nejprve do ABS jednotky /ta pozice v 6 a 8 v konektoru/ a odtud po CANu do ZFE modulu a odtud dále po CANu do budíků. U modelů bez ABS je to vedeno ze zadního senzoru rovnou do ZFE modulu /pozice 13 a 51/, a odtud po CANu do budíků- ale tuto variantu nemám Tome odzkoušenou.
Upravil Tonda dne 16.04.2013 12:47
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tondo díky za informace,spoléhal jsem že se ozve někdo z Vás ostřílenejch servis menů...
Každopádně půjdu cestou že necham zapojené ABS,ale jen jednotku,která je na konci-odpojil jsem servo-motory a plochý tištěný spoj a odmontoval celý segment se servo motory.
Problém je teď ten,že jednotka je z jedné strany otevřená,ale zase je to o mnoho lehčí než celý segmant ABS a na té jenotce jsou držáky-díky kterým se to dá perfektně zase namontovat na motor...
Nechám si vyrobit z duralu víčko na jednotku a tím by to mělo být utěsněné a vyřešené...
Mimochodem brzdy a brzdný učinek je super-pokud by o tom někdo uvažoval...
Tom
Tome, jak to myslis s tim skvelym brzdnym ucinkem? Mam taky posilovac, a kdyz nebzuci (treba vypnu zapalovani), tak to, s prominutim, h**no brzdi . Packa jde ztuha a brzdnou drahu mam jak vagon koksu...
Je v tom jeste nejaka finta ? Want it? Do it !!
TomR1 - dělám to úplně stejně, jen jsem víčko na jednotku dělal z jakéhosi "nehořlavého" plastu (původně základová deska z el. rozvaděče ) a zatěsnil přes silikonový tmel.
tatanka - TomR1 vyhodil posilovač (modulátor tlaku) úplně ven a brzdy propojil mimo něj - tzn. od páčky a pedálu rovnou ke třmenům - pak to brzdí úplně normálně jako každá jiná motorka - akorát pozbyl ABS jelikož je součástí modulátoru tlaku (posilovače).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Jojo přesně tak jak píše Tonda,je super že na to není potřeba dokupovat žádné holendry nebo pancéřové hadice-jen pokud máš zvýšení řidítek je potřeba upravit jeden držák...
U 1150 je to trošku jinak tam je problém s brzdovými světly-potom nejdou a musí se to řešit elektricky....ale to je jiná pohádka )
Ale ty brzdy se chovají fakt dobře kromě ABS v tom není žádnej problém..už dlouho jsem to chtěl vyházet aby mě to nepotkalo někde na cestě,ale vždycky se to vzpamatovalo a šlo to-JSEM RÁD,ŽE MĚ TO KONEČNĚ DONUTILO TO VYHÁZET VEN...
Čau Tome, takže brzdy teď fungují, jen nejde ABS jestli to chápu dobře? Protože já bych posilovač taky vyhodil, ale ABS na motorce chci... Vlastně chci zachovat dosavadní funkci duálních brzd, jen nechci ten posilovač...
Stewe - tak ještě jednou, i když jsem to psal už o pár příspěvků výše - když odstraníš posilovač (tj. modulátor tlaku), odstraníš společně s ním i funkci ABS - TAKŽE ABS UŽ NEBUDE, DUÁLNÍ BRZDY NEBUDOU. Při odstranění modulátoru tlaku se brzdové hadice přepojí od páčky (pumpy) rovnou ke třmenům (buď uděláš propoj kouskem hadice nebo trubičky na pravé straně rámu nebo zapojíš hadici od pumpy ke spodní hadici (na pravé straně rámu - k té která jde ke spodním brejlím). U zadní brzdy se dá hadice přímo od pumpy ke třmenu. Motorka brzdí úplně normálně (brzdný účinek je výborný), jako každá jiná motorka která nemá ABS a duální brzdy s posilovačem (úplně stejně to má např. "holé" R1200GS bez ABS - prostě předek brzdí zvlášť, zadek brzdí zvlášť).
Osobně jsem zastáncem tenhle systém, když s ním je motorka vybavena zachovat - duál s posilovačem brzdí úžasně a raději při poruše modulátoru osadit jiný modulátor, třeba jetý díl např. z e-bay v ceně okolo 10000 - 12000Kč (nový modulátor tlaku stojí opravdu "ranec" - přes 40000Kč s DPH). Ale na druhou stranu zase chápu lidi, kteří si nějakým způsobem přestavují motorku třeba víc na offroad a tahle funkce je jim na obtíž (a navíc už před tím "zlobila" ).
Upravil Tonda dne 17.04.2013 07:34
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda> Právě já bych chtěl zachovat ABS i dualitu brzd
Né že by mi posilovač nějak haproval, řeším to spíš kdyby náhodou... ale díky
GSA 1250 Rallye 2024