Ahoj motorkáři,motocestovatelé a příznivci našich jednostopých miláčků.
Píši sem z jednoho prostého důvodu a ten je proč by jste si pořídili GS-ko a nebo proč ne. Aktivně jezdím na motorce dobrých 16 let a tak jako každému mi rukama prošlo již pár motorek.S tou mou poslední Yamahou XTZ 750 mám ji již 9 let jsem po světě najezdil přes 170 000km a tak již delší dobu hledám její plnohodnotnou nástupkyni.Asi jako každý cestovatel jsem se dobral přes TDM-ko,Caponorda,V-Stroma a Varadero právě ke GS-ku,které myslím by nejlépe splňovalo mé požadavky na univerzální motorku na které bych mohl jezdit každý den do práce,na výlety po českých zříceninách a hradech a také na daleké cesty jak na východ tak i západ. Prošel jsem řadu testů a vyzkoušel jak 1150 tak 1200 i úplně novou 1200 a tato mašinka mne opravdu velmi nadchla.Jenže když se přiblížil čas abych si jí mohl dovolit dobrý kurz EURO :-) tak jsem začal pátrat blíže a abych pravdu řekl tak z informací od BMW, vašeho fóra a fóra Boxeru Moravia mne běhá mráz po zádech a myšlenky se točí okolo toho zda je to opravdu dobrý nástupce mé mašinky. Totiž pobavil jsem se s jedním správným týpkem(prodejcem) od Bychla a ten mi řekl pár informací: pokud si objednáte příplatková drátěná kola tak nepočítejte s tím že budou rovná-ráfky házejí- COŽE.Dále pak gumova prachovka u kardanu u kola pokud ji před výletem do pouště neobalíte igelitem a americkou páskou tak se nevrátíte protože ten písek se dostane do kardanu-COŽE a nebo že pokud se motorka startuje přes kabely i přes baterku tak odejde imobilizér a moto už neodjede-ZAJÍMAVÉ.Až po takové věci jako problematická dodatečná montáž alarmu prý má měřené veškeré okruhy a jakýkoliv zásah hlásí jako chybu. Až po vaše zážitky kdy bez diagnostiky je člověk naprosto vyřízený.V této mašině je hodně elektroniky a tak je jasné že nic není neporuchové,ale představa že zůstanu trčet v Albánii nebo nedej bože někde dál kde pokud člověk narazí na motoservis tak pochybuji že tam budou mít diagnostiku na BMW aby smazali chybu a nebo přišli na to kde se šotek skrývá a co když si na cestě budu měnit olej to budu muset zase do servisu aby mi vymazali to že ještě není počítačově vyměněný? Nevím tedy zda je to dobrý stroj do pohody a nepohody a nebo jen na křižování autorizovaných servisů. Poraďte napište své názory a zkušenosti a pokuste se mi vrátit zpět důvěru v nové GS nebo budu muset počkat až někdo vyrobí pořádnou motorku. Díky vám všem a motocestám zdar
Upravil MotoTraveller dne 16.07.2008 12:43
Ahoj nevím,co to kdo kde napovídal,ale já bych se toho zase tak nebál. Dneska je elektronika ve všem a taky žijeme. Je fakt,že dřív jsi si udělal na motorce i autu daleko víc,ale to je prostě daň pokroku.
Už NIC neni jak bývalo. Dřív jsi si koupil třeba televizi SONY a bylo tam made in japan a fungovala 20 let. Dneska je tam made in china a za tři roky jí vyhodíš. S motorkama to je podobný. Prostě nikdo nebude vyrábět nezničitelný motorky,protože by neměl co prodávat,kdyby všechno fungovalo bez problémů dlouhý léta. Ale u BMW by se dala předpokládat tradiční výdrž.
GS1200 je lehčí ,svižnější,modernější než GS 1100-1150 ale za cenu vícero plastů a menší robustnosti. jsou lidi,co nedaji na 1100-1150 dopustit a zase ty druhý,co jí nechtěji,právě proto,že je starší,těžší,těžkopádnější.
Já mám GS1200 11/2004 momentálně najeto 59.999 km a až na dvě prasklý žárovky jsem měnil jen olej,filtry,svíčky,brzdovku,destičky,gumy, prostě spotřební věci. Je fakt,že nejezdím po poušti a tankuju u věrohodnejch benzínek.Taky dodržuju servisní intervaly a nešetřim na oleji. Co můžu (kromně giagnostiky ) dělám v pohodě sám. A hlavně od toho nečekám,že budu jezdit 200 po dálnici,pak skočím do lesa,kde s tím 5x praštím o zem a následně dám několik brodů. Je to prostě motorka na pohodlný cestování po zpevněný komunikaci na větší vzdálenosti. I když má v názvu ENDURO,tak to neni myšleno doslova. Na to jsou určený JINÝ motorky. Dost lidí si to plete a pak se diví.
Je na každým z nás CO si koupí a JAK s tím bude zacházet. Pak se mu jeho motorka buď odvděčí a vždy ho doveze bez problémů,nebo se mu někde pomstí.
Upravil BIGR dne 15.07.2008 23:01
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
To byl ten servisak od Bychla pomerne sdilnej,me to bohuzel nikdo nerekl, a nekde jsem to tady nedavno psal a jeste se nekdo divil ze z 12-ky jsem sel zpet na 1150.Po tom co jsem mel misto predniho rafku nejaky patvar,dostal se mi do kardanu bordel a ten odesel a po tom co mi odesel i imobilizer EWS a musel jsem volat odtah,jsem poslal do sveta i slavnou 12GS,driv jsem mel 1150,taky ma svoje mouchy,je starsi a tezkopadnejsi ale vydrzela vsechno a nikde me nenechala.Asi je 12-ka opravdu na jiny cestovani,proste vic silnicni a tam je lepsi,ale nekam dal bych s ni nejel.S tou diagnostikou to zas tak horky neni,olej si vymenit muzes v klidu sam.Dobry stroj do pohody to mozna je,ale do nepohody kup radsi vazne neco jinyho( a ted mne tady ukamenujou)
MotoTraveller> ahoj, kazdopadne gratuluju k deviti letum na xtz 750 - je to vyjimecna motorka. podle toho co pises a asi budes jezdit, tak me doporuceni bude kratke. jak se da najit tady na foru, kluci prodavaj gs 1150 adv v nadhernym stavu za moc pekny penize - divej se timhle smerem. napr. nabidka od boba co sem dal milos nebo topolova kraska jsou opravdu dobry kupy - sam jsem nad nima premyslel, ale to bych tomu mymu starousovi neudelal. pokud chces motorku ktere snad nic nechybi, tak hovez prodava svou adv. to jsou motorky, ktery si myslim nejdou znicit. 12ky jsou taky super stroje, ale urceny na jiny jezdeni. nemyslim si, ze jsi ten typ, co chce "funglovku".
Já chtěl púvodně Varana, ale byl sem zhrozen k kvality a zpracování toho stroje. To již není Honda, jak kdysi říkalo, etalon kvality. Asi nejsem sám co to zjistil:
http://www.varadero.cz/diskuse/viewtopic.php?t=853
tak sem skončil u Báwa 12 a jsem nadšen a dobře sem udělal. Ano svolávačky mají i jiné stroje a ne málo / GW 18 jich měl za za 7let co je v produkci 18.../ Jenomže oni to ostatní výrobci a majitelé tají a tutlají. Tady se o tom hovoří otevřeně což je dobře. Osobně se 12ky nebojím a pojedu s ní kamkoliv, myslím si, že ta poruchovost, je zveličený mýtus, teda mimo toho maďarského snímače imobilizéru. Jen bych se asi obával s 12 mlátit celý den v kamení a písku. Jdi do Báwa je to skvělý stroj a jestli 12 či 1150 záleží na tom, kam s tím budeš převážně jezdit. Ostatně na této stránce je toho na toto téma popsáno mraky.
Tak ještě sem....
Milovníci 2 stopých miláčků? To moje 1100GS teda naštěstí 2 stopá není.
1200GS je už elektronikou narvanej stroj a je fakt, že pokud se něco pokazí, může to znamenat problém. U novějších ročníků elektronika už zřejmě funguje bez problémů,takže toho bych se nebál. S prachovkou kardanu je to asi pravda - to je slabina 1200GS. Slabinou je, bych řekl, celej kardan,kterej je díky úspoře hmotnosti dost odlehčenej a stěny byly zeslabeny až moc. S těma ráfkama je to maximální píčovina, to si z tebe asi "vypravěč" dělal prdel.
Pokud chceš cestovat hodně off a dávat motorce krutej záhul,asi se vyplatí vzít jeden z předchozích modelů 1200GS (= 1150, 1100, 100) tam technika funguje bez potíží,ale zase to je starý a těžký kladivo, co moc nejede.
Osobně bych se 1200 nebál - hodně lidí už potvrdilo, že když se jede rozumně, zvládne ta motorka hodně. Oproti starším modelům ale už není "nerozbitná".
Pak by ses mohl ještě zamyslet nad 800GS - to myslím není taky špatnej nástupce modelů, které jsi vyjmenoval, jede díky hmotnosti jako z praku a není tak elektronikou prošpikovaná.
Upravil Hrabe_X dne 16.07.2008 08:00
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
To mototreveler:XTZ 750 byla moje první motorka se kterou jsem začínal po žlutém mustangu a myslel jsem si,že nic lepšího není.Jezdí dodnes a majitel na ní nedá dopustit.Myslím si,že u 1200 se jí hodně škodí typu slyšel jsem ten posilovač brzd ten immobilizer apod je to asi kus od kusu,ale já jsem tyto problémy u mých motek nazaregistroval.Je,ale pravda,že u GS 1200 se objeví občas únik oleje z kardanu(simerink)prachovka atd.To u 1100 nebo 1150 není.Jinak bych se toho nebál a doporučil ti koupit bud funglovku nebo zánovní v záruce no a když něco bude tak zpět do bmw a známej kolotoč záruk.Bmw není honda co se týče bezporuchovosti do varadera leješ jenom benzín
To Wing:varadero jsem měl 8 let před GS 1200 adv. a musím s tebou souhlasit,protože co udělali za model 2007 to je fakt hnus velebnosti.Plastové koncovky výfuku typu made in China ,rádoby aluplech zespoda,ale s plastovýma úchyty,holky vzadu se už nemají čeho chytit,protože zrušili madla.Poslední pěkné varadero považuji do r.v.2006.Jinak za cenu plně naloženého varadera s abs 3 plastovýma kuframa máš zánovní 2007 GS adv s 3 alu kuframa bmw.
To Johan Hověz: gratuluji k prodeji je moc dobře,že se našel kupec,kterej ocenil tvé doplnky a využije tvou naloženou adventure na velkou cestu a ne jenom na buchláky na klobásu k trampoviJá nevím někdy se tem zájemcům divím chtějí motorku na cestování,ale kufry ani nechtějí,že jim stačí tankvak z pola,hlavně aby byla levná holt asi mají jiné požadavky na travel
To Johan jakou chceš bervu na tu RT 1200 pošlu ti foto
To jsem se zase rozepsal raději to probereme v sobotu u piva tším se na Vás Bob-Prágl.
O co ma GS800 min elektroniky? Ma canbus stejne jako 12-ky,ted je na ne svolavacka ohledne imobilizeru.Mozna mi neco uteklo,ale mam za to,ze je to stejne...? A k tem rafkum,kdyz to prezenu tak na 12 jsou fakt z "blata" nevim co se ti nezda,projed albanii a uvidis co z nich budes mit.Bohuzel i na 800GS to vypada asi stejne.
Budu citovat Jaraxe ted z cesty po mongolsku:
"Poruchy
Africa - benzínová pumpa (rele), BMW - vypadlá hadice od chladiče vlivem vibrací. Pár věcí má Africa vyřešených lépe - např. ohýbací řadící páčka, tužší ráfky (did). BMW má v základu shity, nevěřil jsem, ale je to tak. Přední ráfek po útoku mongolské kamenité cesty, přes které místy jedeme až 80, vypadá smutně."
Az te nekde necha 12-ka s napisem EWS na displeji trcet jako me,budes mluvit jinak.Budes bezmocne na to koukat snazit se to vyp.a zap.ale hovno pomuze a proste ti cesta skoncila,uvedomis si,ze nepotrebujes vlastne ani novou motorku,ale motorku spolehlivou a design a vykon jdou v ten moment stranou.
A takovy reci,ze 1150 nejede a 12 jede jako zpraku-zapomen,12 jede lip,to ano,ale o cca 10-15%?? Sednete na jinou motorku at vidite co znamena kdyz motorka jede jako z praku pak se ten rozdil 1150-12 nebude zdat az tak velkejAsi jsem na 12-ku uz alergicky,ale nic jnyho si u mne nezaslouzila.
Uprimne by mne zajimala udrba GS12-tek co s ni jezdí v BMW enduro parku instruktori,treba bude TomTT vedet? Ono to vypada na video krasne jak tam s ni skacou a pod.,ale ta udrzba bude podle mne nehorazna.
Myslím, že se tuřeší pořád ty samý věci. 1200 je na hovno, protože je plná elektroniky. Teď má nově i ráfky z nevim čeho. Projel jsem na dvanáctce Albánii, ve dvou lidech a plně naloženej. Nevyhledávali jsme žádný extrémy - do těch podle mě nepatří ani 1200 ani 1150. Pokud ovšem někdo nemá plezír z toho, že desetkrát nebo víckrát za den zvedá ze země motorku, co má tři sta kilo. Objeli jsme Albánii kolem dokola, najeli 2000 km spíš po necestách a nepozoruju vůbec žádný změny. Každá liška si chválí svůj ocas a každej jezdec si chválí svůj stroj. Jakkoli se možná někteří snaží tvářit objektivně. Brtník udělal blbou zkušenost, asi hodně blbou a chápu to. Rozhodně bych si ale na základě toho netrouf říct, že 1200 je mizernej stroj. Nevím kolik z vás bude na GS cestovat opravdu hodně daleko - Mongolsko, Sibiř, Afrika. Nevím, kolik z vás si umí opravit 1150 nebo 1100 třeba v albánskejch horách. Já bych to nedokázal, tak jsem to neřešil. Šel jsem do 1200, protože je pro mě důležitá nižší váha a i těch 15 % výkonu. A nezbývá mi než věřit, že jsem se rozhodl správně. Mám najeto 20 tisíc a zatím nic nesvědčí o opaku.
františek
souhlas s Františkem, každý hodnotí moto podle toho jakou má osobní zkušenost. 1150 i 1200 jsou hodně rozdílné, ale ani jedna není lepší nebo horší. Akorát jedna je starší a jedna novější...
5.10.1842 www.bmwgs.cz
Vlak by měl jet jen takovou rychlostí, aby motýli mohli otevřenými okny volně létat dovnitř a ven
Asi by bylo zajímavé, kdyby všichni uživatelé GS v ČR někde sepisovaly své zkušenosti.. někomu se kazí všechno na každém kroku, někdo na to nemusí za celou dobu šáhnout.. na to kolik GS se vyrábí a kolik jich tu jezdí - všech možných typů, se nikdo ve velkém množství o nějakých katastrofických scénářích nepíše.. skoro bych řekl, že jen málokdo zná osobně někoho, komu se stala taková porucha, že by někde zůstal vyset.. povětšinou je to JPP a spol... (teda krom brtnika - ten si to smůlu asi vyžral za nás za všechny - a co tomu nakonec bylo? to EWS) Jináč si myslím že to s tím canbusem zrovna nejštastnější nápad nebyl... ale mouchy se musí vychytat i u tohohle.....
Ahoj všichni vespolek malá chybička v úvodu opravena bylo už poměrně večer. Adventure 1150 by byla určitě dobrá volba jen na mou postavu je už dost těžká a vysoká. Silnice a cesty v poho, ale na nějaké stezce by to asi nebylo to pravé :-(. Mé cesty směřují jak západním směrem tak i na dálný východ,ale žádné tvrdé offroady nechystám na to je mi jí líto. F 800 GS jsem měl půjčené a musím říci, že mne opravdu nadchla ten motor a ovladatelnost jsou úžasné. Co mne trochu rozmrzelo nevím jestli je to štítkem nebo celkově užší stavbou, že to od cca 130 s vámi docela pěkně lomcuje asi jako na Bigovi.Asi jsem už trochu zhýčkaný a jelikož cestuji ve dvou tak by mohla být pohodlnější pro spolujezdce,ale to by se asi dalo vyřešit jiným sedlem. Jinak spotřeba při rychlé jízdě 3,7L paráda
Bob: dokud se mi na GS neco nevysype, tak to zatim povazuju za nejuspornejsi motorku, kterou jsem kdy mel.
1) je to moje prvni motorka, ktera zere max. 5,5 l. Vsechny zraly vic.
2) je to moje prvni motorka, kde resim jen ten benzin. Nemit retez je ohromna uleva!
Cena servisu je vec druha, ta me u BMW desi, ale netusim kolik stojej stejny polozky u rejzi, BMW je prvni motorka kterou do autor. servisu vozim, protoze je to taky prvni v zaruce.
Ahoj, zkusil bych to pojmout jinak. Co chceš, kam chceš, co od toho čekáš a co si dokážeš opravit sám. Pokud jsi Pat a Mat, kup si starší ročníky a můžeš si to doma rozebrat do šroubku. To já nejsem, auto taky dávám do servisu a to na něj mám diagnostiku. 1200tku jsem koupil, protože přechod se silnice (Blackbird) pro mě byl méně "bolestný".
12 tkaJe lehčí, v tom "terénu" co jezdím i ovladatelnější a výkon bych až tak neřešil, stejně je 100 koní tak akorát (jestli je tam 95 a nebo 105 je skoro jedno) a pro mě "pohlednější". Nejezdím ale extrémy, spíše po zpevněných cestách, většinou naloženej a ve dvou.
Problémem je, že když se něco "vysere" tak to napíše každej všude, když všechno funguje, tak to nikdo nikam nepíše. Proto najdeš spousty negativních reakcí, ale takřka žádné pozitivní. Mám na 12tce najeto 25.000km a vyjma vadný baterky hned po koupi (vyměněno v rámci garance, ta pumpě jsem nastartoval díky startovacím kabelům z auta) žádnej problém. Naštěstí! Od té doby to mám v garáži na udržovačce když s tím třeba měsíc nejedu a všechno funguje.
Jinak se ti podělá i 1150tka, jestli častěji a nebo míň často než 12tka, těžko říct - když jsme jeli z Ukrajiny, tak na 1150 pořád blikaly blinkry (zřejmě zkrat na kostru, jeli jsme 700km v dešti), u mě na 12tce se nestalo nic. Prostě je to o náhodě, obecně jsou oboje dobrý motorky, kdybych si teďka kupoval motorku, koupím GSA1200 od rv 06 - bez posilovače kvůli baterce. Nicméně jsem do doplňků nacpal tolik, že se mi to už nikdy nevyplatí prodávat
Ahoj chtěl bych se vás ještě zeptat na doplňující infornace. Nevíte jak je to u 1200GS s olovnatým benzínem na východě? Pak ještě jestli ten Can-bus mají i první modely a pak ještě prý má 08 v počítači upozornění na servisní intervaly a to se už asi musí mazat v servisu? Servisní intervaly jsou po 10000km a když bude cesta delší třeba 15000km a cestou si vyměním olej jak je to s ventily popřípadě s tím upozorněním v počítači? A pak dotaz nakonec myslíte si že 1200GS jsou schopny najet při běžné údržbě 200 000km? Díky moc za vaše příspěvky . Motocestám zdar
Nedá mi to, abych se po přečtení uvedených příspěvků k tématu nezastal novější 1200 GSA. Měl jsem předtím 4 roky 1150 GSA a trápily mě závady jak na motoru (vibrace nad 4000 při obsazení 2 osobami)- řešeno během garance výměnou napínáků rozvod. řetězu, což závadu neodstranilo, tak i na kardanu (únik oleje u gumové manžety) - řešeno opakovaným přetěsněním, nakonec mi jeden nejmenovaný autorizovaný servis doporučil výměnu celého dílu za 22.000,- Kč. 1200 GSA mám nyní 2. rok a kromě vadné antény imobilizéru je provoz bezproblémový a svezení na ní neporovnatelně lepší. A protože jsem vystřídal už hodně cestovních endur od Hondy, Suzuki, po pravé enduro Husqvarna a KTM, můžu zodpovědně prohlásit, že BMW GS je pro moje potřeby (dnes už hlavně dálkově-cestovní) i přes výše popsané nedostatky u předešlého typu, ta nejlepší motorka na světě.
Světoběžník
MotoTraveller: olovnatý benzín žádný výrobce dneska neřeší. Taková věc pro ně "neexistuje". Vyhodíš katalyzátor (resp. svody i s katalyzátorem) a je to vyřešeno. Co se týká životnosti, tak na adventure rider je pár lidí, co mají najeto s 1200GS nebo GSA přes 100.000 mil, což je 160 tis. km a jezdí vesele dál. S 1150 se dalo najet půl milionu, takže to asi nebude nic neobvyklého ani s 1200GS. Ten motor je v principu nezničitelnej.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Dovolil bych si taky něco připomenout v tomto směru.Všechno co se tu řeší je asi více,či méně pravda.1150 je skvělá,lety prověřená,trošku těžší klasika na lehké i tvrdé cestování,se slušnou spotřebou a bez zbytečných cybernetických zařízení.Pokud ji člověk v Africe vytáhne potopenou z řeky,vysuší to,tak může mazat dál.Oproti tomu 1200GS je skvělý,moderní lehký motocykl,super výkon,super spotřeba,parádní design,ale spíš na slušnější akce po silnici.Dost se straší se spolehlivostí převodovky,ale my jsme teď řešily v Dagestánu praskání ze zadního kola,které časem ustalo a s vůlí 2cm na zadním kole jsme dojeli domu.1150 tyhle závady řešily po 200 000km,a ne v 45 000km.Ona ta doživotní náplň v tom zadku taky nezní moc důvěryhodně,v dnešní době Longlife olejů je to IN,ale následky si nese každej potom sám.Takže já teď taky řešim něco na asfalt,offroad,východ a vůbec rusko a osobně hledám 1150 v super stavu.Podle mě samo za sebe hovoří už to,že cenový rozdíl není tak velkýmezi 1150 a 1200,takže skalní vyznavači volí asi osvědčenou klasiku.Jo a pokud se někdo bojí poruch,tak ať si koupí starýho dvouventila,veme si krabičku nutných součástek a objede zeměkouli bez zastávky.Mě vydržel celou dovolenou 9000km,až na rozpadlé magnety ve starteru a uvolněnou přepážku ve výfuku.Mám najeto 180 000km
davidp
... tiež som svojho času riešil podobnú dilemu keď som scel vymeniť rejda a prelúskal som fšetky dostupné info o 1150 aj 1200 a nakoniec som dal na rady mladších, ale skúsenejších a nelutujem. 12-tka je popi.i moto, výborne sa mi na nej jazdí, sedlo tiež celkom zvládam, spolahlivosť hodnotiť eče nemožem (najel som na nej len 9000), ale určite ju tak skoro meniť nebudem - slúbil som ju malému (má 4,5) ...