Zdravím všechny a rád bych se na něco zeptal. Mám problém, že mi často při normální jízdě rychlostí okolo 90-100 km/h spíná ventilátor chlazení. Vyměnil jsem termostat a připojení na počítač ukázalo, že termostat otvírá při 85°C a ventilátor se rozbíhá při 102°C, To je dle serv. manuálu v toleranci, ale při jízdě prostě často spíná větrák. Je to normální, nebo je někde chyba? Jedná se F650 GS.
Upravil Kamen dne 04.07.2013 22:27
Ahoj, mám údaj o teplotě chladící kapaliny vyveden na motopočítač a při běžné jízdě 80-100km/h teď v létě se mi teplota pohybuje v rozmezí 83 - 90 stupňů, při jízdě v obci okolo 50km/h to vyleze tak na 93-98 st., pokud popojíždím po městě tak teplota rychle vyleze na 102st. kde zapne větrák, ten pak vypne zase po ochazení na 95stupňů. Při běžný jízdě mimo obec tedy nezapíná vůbec.
No moc si mě nepotěšil, protože čuju nějakou zradu, když mi to tak často spíná, ale nevím kde ta příčina může být. Zajímá mě, jak máš ten motopočítač, můžeš poskytnout nějakou podrobnost nebo odkud jsi, že bych dal návštěvu a pohovořili bychom.
Tak, 650 tky obecně dost spínají... U mě je normální, že jakmile jeud město, tak větrák točí.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
To předpokládám ne. Navíc byl jsem s tím v servisu, kde mi měnili ten termostat a napíchli na počítadlo, aby odečetli hodnoty a konstatovali, že vše je v toleranci a dost dlouze se dohadovali, proč se tak děje a tahle myšlenka o zadření tam nepadla. Jak bych to poznal, jede to a táhne to jak z praku, tak nevím.
Tak pokud to zapíná při 90km/h každých 5 minut tak je to divný, takto často mi větrák zapíná jedině při popojíždění, jízdě v terénu nebo při delší jízdě v létě v obci. Ještě mě napadlo jestli to nemáš jen zavzdušněný, na pravé straně motoru je odzvdušňovací šroub.
Jinak ten motopočítač jak jsi se ptal je v podstatě jen přídavný budík na řídítka, to není klasická diagnostika. Jmenuje se to Acewell ace 1100
Díky za info o tom motopočítači. Zavzdušněný to není. Ještě před tím než jsem jel na tu výměnu termostatu, tak jsem to sám odvzdušňoval, tedy spíš jen kontroloval, protože to zavzdušněný nebylo. V servise konstatovali, že je v háji termostat, tak se provedla výměna za nový, odvzdušnilo se to a výsledek je stejný, jako před výměnou, tak touto cestou hledám radu, protože víc hlav víc ví, tak se snad nějak té příčiny dopátrám. Napadlo mě jestli by nemohl být zanesený chladič, myslím uvnitř, zvenku jsem ho dost důkladně profoukal, vysál, dokonce i propláchl. Protože v podstatě ten chladič to není schopen uchladit. Dřív mi to nendělalo, Mám GS tři roky a tento problém se vyskytl letos.
vyměnit chladící kapalinu, možná ji máš moc hustou... a tím nestačí chladit. Takhle jsem to měl u auta, yla moc hustá chladící kapalina, a nestíhala se dostatečně rychle chladit. A nebo bude jak říkáš zanešenej chladič, a nebo nestíá vodní pumpa.. takže muže být i ta po smrti
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Podíval bych se kola náhonu vodní pumpy, jsou totiž z plastu.
S počtem válců je to jako s pracovním kolektivem, ideální je lichý počet, ale tři jsou už moc.
Já bych to viděl na přicpanej chladič. vypustil bych kapalinu, oddělal hadice od chladiče a fouknul do něj... Když mi kdysi netopila felicie tak tohle pomohlo
Ja bych to videl na problem s vodni pumpou, respektive s jejim nahonem. Pumpu pohaneji plastova ozubena kolecka a jejich zuby se casem ometou. Stalo se mi neco podobnyho. Sundej viko pumpy a zkus protocit vrtulku. Nesmi se nechat pootocit. Jestli se necha, mas v tahu nahon. A jestli ne, mas aspon jistotu
Díky za názory, tu pumpu rozhodně zkusím, protože to byla myšlenka i jednoho z techniků v servise, že by to mohlo být i pumpou, ale zase ho odradilo to, ze pohmatem je všechno tak nějak stejně teplé, on si myslel, že kdyby nešla pumpa, měl by chladič být studenější. Ale rozhodně se na ni podívám. Díky
tohle mne az nebezpecne pripomina fouknuti tesneni pod hlavou - mel sem to na pegasu a nasledky byli prakticky stejny - pokud bubla jen trochu zpusobuje to zavzdusneni chladice a tim casty spinani ventilatoru - expanzka se nemusi vubec vyprazdnit takze to nejde skoro poznat - jen tak ze kdyz kouknes primo do chladice tak porad chybi hladina - dobrej test je taky udelat nejaky "nahradni" vicko expanzky z nej vytahnout hadicku a dat si ji do nadobky a za jizdy koukat jeslti unika plyn - nemusi to by tmoc je to treba bublinka za 1min
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Teď jsem neměl moc času se tomu věnovat, pouze jsem se podíval na čerpadlo, tak jak mi doporučovali a to je pořádku. Přesně to samé o tom tesnění pod hlavou mi říkal kamarád, kterému to dělalo na Aprilii Pegaso. To jsou prakticky stejné motory, i když báva mají jinou hlavu, ale budu to s tou hadičkou muset vyzkoušet, to je dobrý nápad, i když mi připadá, že se mi to nezavzdušňuje, protože to bylo první, co jsem prověřoval a potom ještě několikrát a hladina v chladiči byla vždy k víčku, tak nevím, ale stou hadičkou pokus udělám, protože to není problém, Díky za radu.