zdravím,
prosim o radu. Včera jsem se vrátil z výletu, návrat z kopců lesama, hodně na zadní brzdě. Před barákem na neutrál zablokovaný zadní kolo, brzdič vařící.
Po vychladnutí se kolo točí, lehce drhne o destičky, ale to je ok.
Je to normální, akorát jsem to přehnal s bržděním na zadek, nebo je něco špatně?
Dělá to často zašpiněný čep v zadním třmenu (pod gumovou manžetou)- chce to celý rozebrat (není to nic složitého) vyčistit (připadně lehce čep přetáhnout jemným smirkem-bývá rád ještě přirezlý) a pak pěkně namáznout hustším tukem a chodí to zase jak nový. Když to necháš, jestli to povolí samo, připálíš si destičky, případně vyhřeješ kotouč.
Tady je pár obrázků: http://www.powerb...tel-hinten ale jde to udělat i bez demontáže třmenu (odpojení hadice).
D.
The world will never be the same, once you’ve seen it from the seat of
BMW 1200 GS Adventure!
No a další varianta je,že máš v nádobce moc kapaliny,ta se nemá při zahřívání kam roztahovat a tak vytlačuje pístky,přibržďuje,vo to víc se hřeje,vo to víc roztahuje a tak furt dokola...
Taky to může dělat vadná hadice - stará gumová, zpuchřelá. Uvnitř se vytvoří "chlopeň", která zabrání kapalině návrat zpět do nádobky.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tak jsem to vyčistil a promazal.
Přirezlý to nebylo, vypadalo to ok. Kolo už jde ale lehce.
Rozhodl jsem se dát tam nový hadice. Už jsou objednaný.
Za týden, po dovolený, se to pokusim namontovat.
Mohli by jste mi zatim napsat jak na to a na co dát pozor?
Mám gs 1150 r.2000 bez ABS.
Díky.
Tak jsem vyměnil hadice, i na předku.
Akorát že na přednim pravým brzdiči neni klasickej odvzdušňovací šroub, ale
takovej válcovitejj bazmek kterej má uvnitř pružinu, kuličku. Asi je to adaptér na plnění a odvzdušňění. Jak odvzdušnit? Napadlo mě to vyndat a koupit normální odvzd. šroub.
Koukal jsem na netu že jich je dost druhů, víte někdo jakej tam patří?
T.
Ten "bazmek" vyhoď (lehce ho ohřej horkovzdušnou pistolí - je zalepený Loctitem) a dej tam obyčejný odvzdušňovací šroub M10x1
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Ten "bazmek" vyhoď (lehce ho ohřej horkovzdušnou pistolí - je zalepený Loctitem) a dej tam obyčejný odvzdušňovací šroub M10x1
Já to Tome věděl, že se to musí vyhodit . a) Neplyne z toho náhodou, že na tom nikdo neměnil brzdovku? ---anebo dělalo se na tom vždy v BéeMWé servisu? kdoví.
Mě zase na zadku s klasickým ABS na 11tce prošlápl kámoš při zkoušce funkce na šotolině zadní brzdu. Pominul bych to, že zkoušet to je blbost, ale fakt je, že pedál byl dole a prostě brzda nefungovala. Víte někdo co s tím? brzdovka samo dobrá a brzda odvzdušněná, s teplotou to nesouvisí. Díky, M.
Wer später bremst, fährt länger schnell.