Hoj tak mame za sebou s Bramborou testovaci-seznamovaci jizdu do Kazachstanu
Nejsem si jisty kdy po ceste sem si zacal vsimat zvuku podivneho klepaveho zvuku (neco jako mlaceni do vyfuku), ktery se vyskytnul pouze pri tom kdyz jsem zatahnul prudce za plyn a zaroven jsem mel malo otacek.
Pri nezarazene rychlosti a zatahnuti za plyn to nedelalo, pri pomale akceleraci to nedela --- pouze ve chvili, kdy bych uz mel mit podrazeno a nemam a zatahnu za plyn.
Co to muze byt? a jak se toho zbavit bo to urcite na zacatku nedelalo.
Je toho tady o tom spousta - zkus hledat.
Natankuj a vyjezdi 2-3 nádrže kvalitního paliva (98-100 oktanů), motor trochu vytáčej a ono se to zase upraví - uvidíš.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Určitě je to ono, viz. další vlákna, kde zmiňuji "omezovač zrychlení", ADV mi to dělal od nového. Pomůže kvalitní benzín, nejlíp 98-100 okt., při řazení, zejména 4.-6 rychl.st., motor víc vytáčet a občas ho trochu prohnat, jak už bylo psáno.
Ne, nic jiného není třeba, mně to občas dělá stále když se zapomenu a zrychluji z nižších otáček, popř. když nemám jinou volbu a natankuju někde v Rumunsku horší benzín. Nejvíc se to projeví při zrychlování do kopce, ale někdy i po rovině. Nevím čím to je, první ani druhá 1100GS to nedělaly, první 1150ADV hned od začátku než jsem přišel na metodu jak z toho a když mi to dělala druhá 1150GSA, hned jsem upravil styl jízdy a zaměřil se na palivo a je klid. Pokud jena to nějaká metoda jak např. přeprogramovat palivovou mapu, zatím o ní nevím.
Má-li inklinování k detonačnímu hoření (mimochodem velmi škodlivému na ložiska kliky) trvalý charakter, dá se řešit:
1) v malé míře nastavením bohatší směsi
2) snížením předstihu zážehu, který je z fabriky nastaven na super 95
3) optimalizací tvaru spalovacího prostoru (zaoblením ostrého přechodu mezi výdutí a dosedací plochou hlavy) ale to je práce pouze pro profíky v oboru a musí se pak vylitrovat hlavy
4) všemivýšeuvedenýmiubránímplynupodřazenímtankovánímkvalitníhopalivaatd...
5) body 1 a 2 umí řešit běžně dostupné Epromky obsahující zpravidla jednu až dvě palivové mapy s více, či méně suboptimálním nastavením. Příklad: Jedu do Ruska, přepnu mapu...za cenu malého snížení výkonu, ale nehraju si na dieselmotor
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Ano Glocku, stačí, PAKLIŽE MÁŠ NAINSTALOVANÝ BBPower chip, (Bernhard Bludau), ke kterému tebou přiložený výpis palivových map patří !!!!!! to není návod k sériové GS, ale k čipu s 8mi palivovými mapami.
Když si přečteš, co jednotlivé Stage znamenají, odtušíš, že nejde o sériovou motorku. Přikládám slovníček významů:
HC Piston = vysokokompresní písty (12,5:1)
UNI BB Camshaft = Bludau/Scheffer EM4V1 vačky ...
S tímhle ani dalšími variantami originální Motronic opravdu nepočítá. Bohužel. Ten ve verzi MA2.4 obsahuje mapy pro R1150GS/R, pak R1100S, R1150RT/RS, jestli ovšem třeba existuje i nějaká mapa pro shitivej benzín nevím, nezajímal jsem se o to. Ale mám údaje k MA2.2, tedy jednotce pro R1100GS/R+RS/RT, kdyby někoho zajímalo kódování.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Ivan napsal:
No to je vysvětlení, díky, jen bych se rád zeptal na termín "běžně dostupné Epromky"...?
Jo, a taky pomohl Y-svod, aspoň mám ten pocit.
Ahoj Ivane, myslel jsem běžně dostupné v zemi kde se naši Bawoři narodili.. kdybys měl zájem, pošlu ti typy, myslím, že už jsem tady němcům udělal reklamy zbytečně dost, tak aby mě někdo nenařkl za spolupráci . U nás je běžné, že se na motorku dá laďák, vohodí KAT a nahradí Y-svodem, přibyde KN, nebo jiný filtr, tlustá roura do boxu a zázračné svíčky a člověk je spokojený jak to funguje, jen někdo si občas posteskně, že má tah někde díry, nebo to střílí, ale moc se to neřeší. Existují firmy, které když namontují výfuk, nebo jiné "tůningové krámy" dodají k nim mapu, která funguje a dokáže třeba vyzdvihnout dobré vlastnosti konkrétního výfuku. Myslím, že ZACH by to mohl umět také, ale nevzpomínám si, že by o tom psali na svém webu. Sebring, LASER, Akrap, SR, BODIS, BOS a pod to umí. Mapa je samozřejmě na Epromce, která se vymění v patici v Motronicu a původní Epromka se uschová. Někde je to samozřejmost, někde za příplatek.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
A neni proste nejaka prisada,co obohati benal na ty oktani co mu chyby.to by bylo preci nejsnazsi,neco cmrndnout do nadrze.ale samo jen neco vyzkousene.
tomikanec napsal:
A neni proste nejaka prisada,co obohati benal na ty oktani co mu chyby.to by bylo preci nejsnazsi,neco cmrndnout do nadrze.ale samo jen neco vyzkousene.
Jasně že je, na benzínkách mezi tuzingovýma pixlama na výplachy střev motoru, čištění palivové,brzdové a klimatizační soustavy vše v jednom, přípravků na odstranění tekoucího chladiče a přimrzání much najdeš i lektvary na zvýšení oktanového čísla, (na bázi kerosinu). Teď si už nedělám srandu, jednou jsem to zkusil. Vracel jsem se z Orlíka a natankoval jsem něco, co chrastilo už snad od půl plynu (což s HC písty není u mě takový problém), přibrzdil jsem tedy na Plzeňském Onu, a za tuším 110Kč koupil vesele barevnou pixlu s nápisem Made in USA... řekl jsem si, že už jsem za kraviny vyhodil víc pěněz, a že to prostě zkusím. Je pravda, že jsem tam toho nalil vzhledem k absenci odměrky víc, než bylo v návodu, ale efekt to opravdu mělo, motor ani při plném plynu bezprostředně po předchozím problému neklepal. Tuším, že přísada byla na ± 60 litrů, tj + ca2 kačky na litr béna.
Upravil Melizoy dne 11.10.2013 19:19
Wer später bremst, fährt länger schnell.