Blíží se zima a je čas oprav. Poraďte, kdo má zkušenosti s opravou odřených ventilových vík. Četl jsem tady něco o tekutém kovu. Jde mi o radu jaké použít materiály a jakou barvu navrch.
Snažím se jet tak, abych dojel domů.
TY víka se dost blbě opravujou. je problém že se to musí chemicky odstranit stará barva, pískování je pruser a pak něčím vytmelit díry a pak lak nebo komax ale zase když dáš do komaxitu budou vydět kde to bylo opravovany. jsem si s tím jednou naběhl a bylo s tím sraní a vysledek nic moc
... servis a diagnostika BMW Motorrad
No právě, je to taková p.cačka a pokud se to nepovede, tak je to vidět na první pohled. Komax bych asi nedával, myslel jsem normální akrylát, ale potřeboval bych to od někoho posvětit, abych to nedělal nadvakrát.
Snažím se jet tak, abych dojel domů.
Ja bych to nechal stahnout dolu dal si práci a vytmelil tekutým kovem a pak nalakoval nějakou nejlepe dvouslokovou barvou
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Až pojedeš někdy přes Vamberk, tak se stav - po prvním majiteli jsem měl odřený pravý víko a teď je zase jak nový - povedlo se mu to šikovně přestříknout.
Asi bych tam tu barvu nechal a vzal bych to na jemně osmirkovanou plochu tím kovem a pak brousit a brousit do ztracena.
Snažím se jet tak, abych dojel domů.
Palk napsal:
Blíží se zima a je čas oprav. Poraďte, kdo má zkušenosti s opravou odřených ventilových vík. Četl jsem tady něco o tekutém kovu. Jde mi o radu jaké použít materiály a jakou barvu navrch.
Tak jsem se nedopídil maníka na lak, někdo kdo má zkušenosti s barvou,odstínem ap. tady není????
Snažím se jet tak, abych dojel domů.
[quote]servisak napsal:
hlavně ten starej musíš sundat chemicky nee pískováním to máš pak hrbolatý..[/quote
Pískovat jemným pískem, menším tlakem, nebo pískovat skořápkama z vlašských ořechů.....
]
Nevi nekdo, co to je vlastne za barvu? Ta stribrna na motoru, prevodovce a obalu kardanu? Mam to na par mistech otluceny od kaminku a rad bych to nejak zaretusoval, ale netusim jak a cim.
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
Bubak - ce se týká odstínu, tak to řeším tak, že vezmu víko a zajdu s ním do firmy (obchodu), kde se zabývají mícháním barev. Tam mi podle vzorníku, který porovnají z víkem namíchají barvu.
Co se týká opravy, tak to v poslední době řeším tak, že to nejdříve dokonale odmastím, pak tekutým kovem (používám od Wurth) opravím nahrubo ty nejhůře vydřená místa a přebrousím to. Pak to i s barvou vezmu a dám to lakýrníkovi - ten si už se zbytkem poradí - a víko je jak nové. Jinak většina lakýrníků by si samosebou i tu barvu zajistila.
Nechávám vždy raději lakovat obě víka (i když není to jedno odřené), kdyby náhodou při míchání té barvy někomu trochu "ujela" ruka a nějako se to netrefilo, a pak nebylo jedno víko třeba lehce světlejší nebo naopak tmavší.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Zajímavý vlákno Na pár místech si mi odlupuje ta modrá barva na ventildeklech a taky jsem přemýšlel co s tím jednou udělám...
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Tonda napsal:
Bubak - ce se týká odstínu, tak to řeším tak, že vezmu víko a zajdu s ním do firmy (obchodu), kde se zabývají mícháním barev. Tam mi podle vzorníku, který porovnají z víkem namíchají barvu.
Co se týká opravy, tak to v poslední době řeším tak, že to nejdříve dokonale odmastím, pak tekutým kovem (používám od Wurth) opravím nahrubo ty nejhůře vydřená místa a přebrousím to. Pak to i s barvou vezmu a dám to lakýrníkovi - ten si už se zbytkem poradí - a víko je jak nové. Jinak většina lakýrníků by si samosebou i tu barvu zajistila.
Nechávám vždy raději lakovat obě víka (i když není to jedno odřené), kdyby náhodou při míchání té barvy někomu trochu "ujela" ruka a nějako se to netrefilo, a pak nebylo jedno víko třeba lehce světlejší nebo naopak tmavší.
Tondo, opět ti musim poděkovat, jen ta barva co necháváš mýchat, to je normální akrylát, nebo něco jiného?
Snažím se jet tak, abych dojel domů.
Na opravy Al odlitků používáme asi 20 let Plastic Metal od Diamantu. Občas se stane, že odlitek vyrobíme "zadrobený" nebo že je "nedolitý", prostě chybí materiál....Pak vezmu podle rozsahu vady brusku, vrtačku, pilník. Takže se dostanu až na čistý kov. Namíchám tmel, nanesu, nechám vytuhnout a za hoďku dvě přebrousím. Návod výrobce zde: http://www.tmelen.../DL3_4.pdf. Některé odlitky dále lakujeme, nekteré komaxitujeme. Tam se používá ještě jiný tmel, kvůli teploty pečení. Co se týká opravy vík, nedoporučuji pískovat. Již to tu zaznělo několikrát. Povrch se zbytečně rozbije a celé by se to muselo ještě tmelit. Původní barvu bych asi celou nesundával. Když ano, tak jen chemicky. Ale s tím nemám zkušenosti.
Víko - odřené místo bych obrousil včetně okolí "úrazu", zatmelil a tmel přebrousil do roviny s okolím. Zbytek bych se domluvil s lakýrníkem. Barva na víku je kvalitní, asi by stačilo ji přebrousit a nechat jako kvalitní základ. Pak bych to stříkl akrylem. Každý slušný lakýrník si s odstínem poradí. Mám tak opravené disky na Jeepu a drží to několik let. Odkaz na tmel- my používáme větší balení, ale dodávají to i v těch menších dvouinjekcích: http://www.tmelen.... Ten Wurth je asi také ověřený https://katalog.w...449-039-1/
Jo, kdyby to chtěl někdo vidět, tak se stavte zde: http://www.uneko.cz/...že já vůl nenašetřil na to GSo už dříve ! ! !
Aááá sorry, byl jsem jinde a než jsem to odklil, Tonda to už napsal...tak sorry za zbytečný příspěvek.
...že já vůl nenašetřil na to GSo už dříve ! ! !
IvoM - jo, přesně ten tmel od Wurth z tvého odkazu používám.
Palk - je to normální autolak. Zrovna mám v dílně motorku od Joa - ten má víka nalakovaná do modré barvy a lakoval mu to lakýrník ze stejné pixle barvy jako se lakovaly plasty (akorát je to na fotkách špinavé, jak to Ruda vezl po ose ke mně). Drží to, nic nepraská a neloupe se - už několik let.
Trochu odbočím...
Prosimtě mužeš to vyfotit z tej druhej strany jak je televiever a kam se šroubuje padak..?Ten šroub imbus jak je na první fotce pod sáním vzduchu hned vedle tele..mě zajímá.
Když bych tam neměl origo padáky tak je je tam cp.? Tenhle šroub..?? děkuju...
.... " GSA 1150 SE " ....
Paráda Tondo, víka mám vytmelené a na hrubo obroušené zajedu pro lak a pak jen lakovat. Měl jsem strach aby tam ten akrylát vydržel. Díky
Snažím se jet tak, abych dojel domů.
kenry napsal:
Trochu odbočím...
Prosimtě mužeš to vyfotit z tej druhej strany jak je televiever a kam se šroubuje padak..?Ten šroub imbus jak je na první fotce pod sáním vzduchu hned vedle tele..mě zajímá.
Když bych tam neměl origo padáky tak je je tam cp.? Tenhle šroub..?? děkuju...
Přečetl jsem si to až teď a už jsem z dílny doma. Kdyžtak mi zítra odpoledne (třeba cca v 17h) zavolej a připomeň se - vyfotím ti co budeš potřebovat.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...