Ahoj,
omlouvám se za znovu otevření stokrát řešeného problému ale možná máte po čase nové zkušenosti.
jaký je ideální tlak v TKC na R1150 GSA
1. Když hroch poveze jen mě ( 105 kg )
2. Když poveze mě ( 105 kg ) a kufry prostě "plnou polní"
Dík za názory
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
tomastt: no nevim, zatim mam na tkc najeto nejakejch slabejch 80tis km a nepocitil jsem, ze by mne to nejak plavalo. prqave naopak, kdyz jsem mel po zime mekou predni gumu, tak mne predni kolo vice klouzalo. tak nevim. a jak rikam, foukam to co je doporuceno primo pro tkc80 pod sedlem na pojistkove skrince :-)
1.5 -1.8 ( sám/naloženej) Když jsem tam měl tlak podle tabulek, nedalo se na to jezdit jak píše TomasTT. Připadal jsem si, jak kdybych jel poprvé v životě
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
že hučí mi nevadídržet musíto je hlavní
včera sem dal 500 km po slovensku s kuframa při tlaku 1,5 atm na studené gumě,předek i zadek,postupně sem se dostal až na kraj špalku a drželo to bez náznaku uklouznutí,jel sem s kelímkama,těm to na některejch úsecích klouzalo,TKC nic,hleděli jak puci,jak je to možný,že to držíno a já taky,páč v některých zatáčkách mě oblíval studený pot
Upravil bystricke dne 01.09.2008 09:52
moje TKC už maji něco za sebou tak když byly na 1,5 tak na dálnici kolem 140 měly řidítka tendenci se rozklepat, přifouknul sem na 2,0 a už je to v klidu
Nejsem učený, ale hlupáka ze mě nedělali
Ja mam na pred 2.0-2.2 pred. a zad 2.2-2.4 podla zataze ale myslim ze je to dobre len na cestu do off ichtreba podhustit ,Vyrobca doporucuje 2.2-2.5 http://www.hamlet...uch_uv.pdf stran 39-40
low napsal:
tomastt: no nevim, zatim mam na tkc najeto nejakejch slabejch 80tis km a nepocitil jsem, ze by mne to nejak plavalo. prqave naopak, kdyz jsem mel po zime mekou predni gumu, tak mne predni kolo vice klouzalo. tak nevim. a jak rikam, foukam to co je doporuceno primo pro tkc80 pod sedlem na pojistkove skrince :-)
Přesně tak! Každej tady rozumuje o přilnavosti a dává to absolutně nesmyslně do souvislostí s podhuštěním. Podhuštěná guma na silnici udělá tak maximálně to,že se přehřeje a směs se zničí a tím i její vlastnosti.Pak jsou tady samí brečíři a nadávači,co že to je za veteš,že se jim loupou špunty....že to mají zhulený za 2tis km...a že jejich přední guma vypadá jak zuby na pile Aby ne,když to tady většina lidí fouká na 1,5
Není náhodou už výrobcem ta guma určená na tenhle typ motorek? A není tím pádem dělaná na tuhle zátěž a tlaky doporučený výrobcem?
No,nevím...asi by to chtělo pořemýšlet,než začnu radit.
Já mám právě na TKC 9tis km a přední špunty jsou furt více-méně rovný a ještě pěknejch pár tisíc dají. Tlak dávám doporučenej výrobcem motorky a najivně věřím,že výrobce pneu není absolvent fofrškoly a asi to vyrábí tak,aby to fungovalo na tý motorce,ale nevím...možná se pletu
A jestli nevěříte,tak se zeptejte JOEA (pana přes mitas ) Ten shodou okolností testoval gumy právě pro takovýhle chytráky s podhuštěním a má článek v posledním motoroutu i s fotkama,tak se můžete mrknout,jak to dopadlo na vlastní bulvy
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Z mých zkušeností podhuštěná guma totálně posere kvalitu jízdních vlastností dobrého podvozku a nastavení páč v táhlejch točkách to motorku rozhoupe a podvozek se žvejká. prostě pocit jak kdyby byl v háji zadní tlumič a o předku ani nemluvím. No a samo,že se to projeví na nájezdu km na pneu.
Takže foukám na předepsaný tlaky výrobce
Divný co??? Jedu? Tedy žiju!
Předek funím na 1.7, má najeto 13000 km a dva by ještě dala. Zadní 2.0,najeto 6000 km a je KO.Jinak sedí jak přibytý, jak v zatáčkách tak ve vysoký rychlosti,naopak při nafunění podle výrobce se to lámalo do zatáček a pocit z jízdy na dvě věci
low napsal:
tomastt: no nevim, zatim mam na tkc najeto nejakejch slabejch 80tis km a nepocitil jsem, ze by mne to nejak plavalo. prqave naopak, kdyz jsem mel po zime mekou predni gumu, tak mne predni kolo vice klouzalo. tak nevim. a jak rikam, foukam to co je doporuceno primo pro tkc80 pod sedlem na pojistkove skrince :-)
Přesně tak! Každej tady rozumuje o přilnavosti a dává to absolutně nesmyslně do souvislostí s podhuštěním. Podhuštěná guma na silnici udělá tak maximálně to,že se přehřeje a směs se zničí a tím i její vlastnosti.Pak jsou tady samí brečíři a nadávači,co že to je za veteš,že se jim loupou špunty....že to mají zhulený za 2tis km...a že jejich přední guma vypadá jak zuby na pile Aby ne,když to tady většina lidí fouká na 1,5
Není náhodou už výrobcem ta guma určená na tenhle typ motorek? A není tím pádem dělaná na tuhle zátěž a tlaky doporučený výrobcem?
No,nevím...asi by to chtělo pořemýšlet,než začnu radit.
Já mám právě na TKC 9tis km a přední špunty jsou furt více-méně rovný a ještě pěknejch pár tisíc dají. Tlak dávám doporučenej výrobcem motorky a najivně věřím,že výrobce pneu není absolvent fofrškoly a asi to vyrábí tak,aby to fungovalo na tý motorce,ale nevím...možná se pletu
A jestli nevěříte,tak se zeptejte JOEA (pana přes mitas ) Ten shodou okolností testoval gumy právě pro takovýhle chytráky s podhuštěním a má článek v posledním motoroutu i s fotkama,tak se můžete mrknout,jak to dopadlo na vlastní bulvy
ahoj, ja se tu radsi moc nevyjadruju. nemyslel jsem ze se tu najde par dobrych lidi. ja do tkc taky davam 2,5 a 2,9 podle doporuceni a neni mensi problem. na sadu najedu prumerne 13,5 a to tu motorku zrovna nenosim a obe gumy jsou stejne sjety.
ale vzdy se nekdo najde co je chytrejsi nez 141 let stara firma. ale taky tomu rozumym ze ma kazdy jiny zkusenosti. nektery rady jsou kdybych vam rekl naplnte do tech gum zelenou stredni montazni penu z baumarktu.
Joke
low napsal:
tomastt: no nevim, zatim mam na tkc najeto nejakejch slabejch 80tis km a nepocitil jsem, ze by mne to nejak plavalo. prqave naopak, kdyz jsem mel po zime mekou predni gumu, tak mne predni kolo vice klouzalo. tak nevim. a jak rikam, foukam to co je doporuceno primo pro tkc80 pod sedlem na pojistkove skrince :-)
Přesně tak! Každej tady rozumuje o přilnavosti a dává to absolutně nesmyslně do souvislostí s podhuštěním. Podhuštěná guma na silnici udělá tak maximálně to,že se přehřeje a směs se zničí a tím i její vlastnosti.Pak jsou tady samí brečíři a nadávači,co že to je za veteš,že se jim loupou špunty....že to mají zhulený za 2tis km...a že jejich přední guma vypadá jak zuby na pile Aby ne,když to tady většina lidí fouká na 1,5
Není náhodou už výrobcem ta guma určená na tenhle typ motorek? A není tím pádem dělaná na tuhle zátěž a tlaky doporučený výrobcem?
No,nevím...asi by to chtělo pořemýšlet,než začnu radit.
Já mám právě na TKC 9tis km a přední špunty jsou furt více-méně rovný a ještě pěknejch pár tisíc dají. Tlak dávám doporučenej výrobcem motorky a najivně věřím,že výrobce pneu není absolvent fofrškoly a asi to vyrábí tak,aby to fungovalo na tý motorce,ale nevím...možná se pletu
A jestli nevěříte,tak se zeptejte JOEA (pana přes mitas ) Ten shodou okolností testoval gumy právě pro takovýhle chytráky s podhuštěním a má článek v posledním motoroutu i s fotkama,tak se můžete mrknout,jak to dopadlo na vlastní bulvy
Chlapci naprostý souhlas s MR GS. Vaše pocity při jízdě se nemusí shodovat s dlouhou životností pneu. Už jsem o tom nařečnil dost a jsem rád, že se toto info začíná rozšiřovat a šetřit Vám peněženky. Občas obrazím nějaké setkání a moje info pouštím mezi Vás uživatele. Vše mám samozřejmě nafoceno a odměřeno(teploty, huštění).