Čau, před měsícem jsem se stal majitelem GS 1200 2004. Měl jsem Afriku, vlasně mám a prodávám, po GS jsem snil dlouhá léta, ke splnění nebyli peníze. Chtěl jsem GSA, váhal mezi 1150 a 1200, pro 12ku jsem byl pro vzhled a výkon, pro 1150 pocit jistoty spolehlivosti. Několik jsem jich objel, chtěl jsem výhradně voňavku. Když jsem náhodou potkal tu mojí, averze z litých kol zmizela. Argumentům průhledné historie 19tis km, třech origo roztahovacích kufrů, alarmu BMW, navigace BMW, nerez padáků, ABS a jedinečného stavu sem podlehl a za 190 koupil. Výkon proti Africe, jistota podvozku a pohodlný posez mě udržuje v nadšení po měsíci a 800km. Musel jsem si zvyknout na blinkry, to šlo rychle, motor necuká už od volnoběhu, což Afa pod 3tis škubala, kardanový převod je jak vytahaný řetěz, na to jsem se adaptoval a přizpůsobil obsluhu. Dát jedničku jindy než skoro bez pohybu je jako když spadne robokop na požárním schodišti. Naopak zase v klidu o tom že skočila jednička vím jen díky displeji, to mě uchvátilo. Motor je proti vodníku (africe) hlučnější. Navigace je k ho.nu, je neintuitivní, a hlavně čr mám jen hlavní tahy. Takhle suma sumarum je to pro mě závislost a po 200km projížďce kolem komína se mi nechce domu a objedu ještě dvakrát vesnici . Když jsem jí kupoval neměl jsem toho o bolestech různých ročníků nastudováno, teď získávám teprve přehled. Takže vím, o "supr" posilovači s ABS a to mě podvědomě nutí na brzdu zbytečně nehamtat a každou chvilku se snažím odposlouchat, jestli se náhodou nezasekl spínač brzdy a neběží motorek v kuse. Toť první dojmy. Stihnul jsem si vyměnit motor oil, převodovce, rozhodit hrušku, vyčistit a dát olej, vyměnit svíce, seřídit ventily a trošku prozkoumat a seznámit se s technikou. Musim říct, že servis je radost a zážitek, všechno jde krásně rozborkovat a zpracování je příkladné. Štve mě oko na olej motoru, když to jednou stojí na stojánku tak je tam 1/2, pak to přešíbuju a je tam plno, zkrátka pokaždé jinak. Je mi jasný, že jsem se rozepsal, ale chtěl jsem na začátek zhodnotit pocity. Měl bych pár dotazů, kolik stojí EWS, kolik regulátor čerpadla a kde koupit nejlépe (jsem Praha). Měl jsem regulátor venku, uvnitř je sucho, žádné znaky oxidace, olej film na vnitřním konektoru, vše jsem očistlil stříknul silikonovým olejem a složil. Čekal jsem, že uvidim případnou oxidaci na tišťáku, ale ten je zalitej černou hmotou, takže asi nepoznám zda oxiduje? Věřím, že když prší tak se regulátor zmáčí vodou a kolem těsnění, nebo jinudy může prolínat vlhko, ale moje moto, zřejmě v dešti ještě nejelo. Doufám, že mě bávo nezklame
Junkrs přiložený následující obrázek:
Gratuluju k motorce
Na to okno s olejem se koukej až to budeš mít zahřáté na provozní teplotu a postavíš to na rovince na hlavní stojan. Zahřáté na provozní teplotu to musí být proto aby se otevřel termostat a pustil se olej v okruhu jinak je měření napikaču a nic se nedozvíš
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Pokud máš palubní PC tak hladinku vůbec řešit nemusíš. Jinak v praze díly od Ježka,Krotila,Servisáka,Stratosu,Inveltu,Žlábků atd. atd. je jich spousta.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
LukyGs napsal:
Gratuluju k motorce
Na to okno s olejem se koukej až to budeš mít zahřáté na provozní teplotu a postavíš to na rovince na hlavní stojan. Zahřáté na provozní teplotu to musí být proto aby se otevřel termostat a pustil se olej v okruhu jinak je měření napikaču a nic se nedozvíš
Díky, to jsem nevěděl, spíš mám pocit, že např. hodinu po jízdě (ještě teplé) je ho na 1/2 a druhý den je plno. Jak píšeš, je to na prd, ale hlavně, že ho není málo ani moc. Určit případnou spotřebu oleje, je pro mě zatím nadlidský výkon. Dokonce při výměně, jsem ho tam dal na max a po projetí 1/2litru odpouštěl :/
Jinak EWS má Ježek kolem 650kč a regulátory udělané natvrdo jako součástku na dojetí odkudkoliv domů tady sem tam prodává Tonda za pár peněz
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
LukyGs napsal:
Gratuluju k motorce
Na to okno s olejem se koukej až to budeš mít zahřáté na provozní teplotu a postavíš to na rovince na hlavní stojan. Zahřáté na provozní teplotu to musí být proto aby se otevřel termostat a pustil se olej v okruhu jinak je měření napikaču a nic se nedozvíš
Díky, to jsem nevěděl, spíš mám pocit, že např. hodinu po jízdě (ještě teplé) je ho na 1/2 a druhý den je plno. Jak píšeš, je to na prd, ale hlavně, že ho není málo ani moc. Určit případnou spotřebu oleje, je pro mě zatím nadlidský výkon. Dokonce při výměně, jsem ho tam dal na max a po projetí 1/2litru odpouštěl :/
Naleješ přesně 4litry a je toho tak akorát
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
LukyGs napsal:
Gratuluju k motorce
Na to okno s olejem se koukej až to budeš mít zahřáté na provozní teplotu a postavíš to na rovince na hlavní stojan. Zahřáté na provozní teplotu to musí být proto aby se otevřel termostat a pustil se olej v okruhu jinak je měření napikaču a nic se nedozvíš
Díky, to jsem nevěděl, spíš mám pocit, že např. hodinu po jízdě (ještě teplé) je ho na 1/2 a druhý den je plno. Jak píšeš, je to na prd, ale hlavně, že ho není málo ani moc. Určit případnou spotřebu oleje, je pro mě zatím nadlidský výkon. Dokonce při výměně, jsem ho tam dal na max a po projetí 1/2litru odpouštěl :/
To je právě to, výměna se dělá na provozně zahřátém motoru kdy se otevře ten termostat a vypustíš olej všechen a pak tam naleješ ten novej.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
LukyGs napsal:
Gratuluju k motorce
Na to okno s olejem se koukej až to budeš mít zahřáté na provozní teplotu a postavíš to na rovince na hlavní stojan. Zahřáté na provozní teplotu to musí být proto aby se otevřel termostat a pustil se olej v okruhu jinak je měření napikaču a nic se nedozvíš
Díky, to jsem nevěděl, spíš mám pocit, že např. hodinu po jízdě (ještě teplé) je ho na 1/2 a druhý den je plno. Jak píšeš, je to na prd, ale hlavně, že ho není málo ani moc. Určit případnou spotřebu oleje, je pro mě zatím nadlidský výkon. Dokonce při výměně, jsem ho tam dal na max a po projetí 1/2litru odpouštěl :/
To je právě to, výměna se dělá na provozně zahřátém motoru kdy se otevře ten termostat a vypustíš olej všechen a pak tam naleješ ten novej.
To je pravděpodobný, zahřál jsem na místě, možná málo a ten pulitr tam mohl zůstat. Já nalil 4l podle manualu. Nějak mě to nevyvádí, protože podle dokumentace tam byl olej 3tis km, tak se to trošku zředilo. Pro klid duše, základní servis děláme po koupi všichni.
LukyGs napsal:
Gratuluju k motorce
Na to okno s olejem se koukej až to budeš mít zahřáté na provozní teplotu a postavíš to na rovince na hlavní stojan. Zahřáté na provozní teplotu to musí být proto aby se otevřel termostat a pustil se olej v okruhu jinak je měření napikaču a nic se nedozvíš
Díky, to jsem nevěděl, spíš mám pocit, že např. hodinu po jízdě (ještě teplé) je ho na 1/2 a druhý den je plno. Jak píšeš, je to na prd, ale hlavně, že ho není málo ani moc. Určit případnou spotřebu oleje, je pro mě zatím nadlidský výkon. Dokonce při výměně, jsem ho tam dal na max a po projetí 1/2litru odpouštěl :/
To je právě to, výměna se dělá na provozně zahřátém motoru kdy se otevře ten termostat a vypustíš olej všechen a pak tam naleješ ten novej.
To je pravděpodobný, zahřál jsem na místě, možná málo a ten pulitr tam mohl zůstat. Já nalil 4l podle manualu. Nějak mě to nevyvádí, protože podle dokumentace tam byl olej 3tis km, tak se to trošku zředilo. Pro klid duše, základní servis děláme po koupi všichni.
Jasně, jinak to že jsi musel odsát bylo právě tím že byl motor a olej málo zahřátej a neotevřel se ten termostat a tím že jsi nalil ty 4L tak se to přelilo jak se motor zahřál a termostat otevřel tak ho bylo pak moc a musel jsi ho odsát
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Ahojky, taky se k Vám přidávám. Nebylo snadné vybrat, Ale už jí mám doma. Červenou 2006 s orig. kuframa, počítačem, alarmem,padákama, servisovanou i s orig kupní smlouvou. No prostě láska na první pohled. Dříve honda transalp 650. Zatím najeto 330km, ale už si na výkon zvykám. Zdraví Pedross.
Pedros